Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av JohanH, mandag 20. mai 2013, klokken 10:39

« forrige - neste »

OddB

Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Amoss

Sitat fra: OddB på mandag 19. mai 2014, klokken 14:45
Stor parkeringsplass midt i sentrum

Regnet nesten med at det var der ja, men kartet på finn.no ville ikke røpe bruksnr. på en så stor eiendom :p
Model S 85D

Sveinung1954

^ Det er vel der det er en Chademo lader fra før av. Aksdal sentrum er en rimelig perfekt plassering etter mitt syn :-)
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

krister461


Car-El

@Jkirkebo
Jo da, og så kan man få ladet litt når man spiser og en og annen pause så får man kanskje 500-600km på en dag. Med slik tempo så tar det bare to overnattinger mellom Tromsø - Trondheim. Det går, og æ e ikke en så viktig person som må stresse mæ fram. Får bare håpe denne skapningen som æ og min fru lagde har en forståelse at framskrittet er å reise like sakte som på begynnelsen av 1900-tallet.

@kjellsve
Ikke så negativ no. Husk på at det er TESLA vi prater om nå.  8) 


Og så får vi mange 22kW & 7,4kW Mode3-bokser. Det blir bra! Æ MENE DET! Tusen takk til dem som får Nord-Norge til å se litt mere ut som et sivilisert del av verden. (Æ trur det ville ha vært lettere å få ladet i Kualarlumpur.)
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

jkirkebo

#995
Sitat fra: krister461 på mandag 19. mai 2014, klokken 17:58
Perfect. Hvem bestiller innsyn? :-)

Gjort for lenge siden ;)

Ang. Solli så bestilte jeg innsyn der også, men ny og endret byggesøknad er på vei i følge info fra min kontakt i kommunen. Så da avventer jeg den nye versjonen, som skulle komme innen et par uker.

Kartet er forøvrig oppdatert: https://www.zeemaps.com/map?group=571752#
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

jkirkebo

Sitat fra: Car-El på mandag 19. mai 2014, klokken 18:19
@Jkirkebo
Jo da, og så kan man få ladet litt når man spiser og en og annen pause så får man kanskje 500-600km på en dag. Med slik tempo så tar det bare to overnattinger mellom Tromsø - Trondheim. Det går, og æ e ikke en så viktig person som må stresse mæ fram. Får bare håpe denne skapningen som æ og min fru lagde har en forståelse at framskrittet er å reise like sakte som på begynnelsen av 1900-tallet.

Av egen erfaring kan jeg si at unger foretrekker så korte dagsetapper som mulig, så sant overnattingene foregår på steder der det er noe morsomt å finne på :)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

fredag

Er byggesøknad for Lier godkjent? Noen som vet?
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

fredag

SuC Middelfart, Danmark er snart ferdig!

Comwell Hotel rett ved lillebæltbroen. 45 min fra Billund.

55.5103147, 9.7654665

Bilder på teslaforum.dk:

http://teslaforum.dk/forum/topic/tesla-supercharger-superlader?&page=2
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Leif1

Ta en titt på superladerkartet på hjemmesiden deres nå folkens.
Dra streken frem i tid, og vips, kartet har fått røde hunder.
Konvertitt fra S til X

VigdisA

Ja, det er jo helt utrolig - 21 i Norge,11 i Sverige og 6 i Danmark :-)
Model S P85+ (2013 Signature)
Model X Plaid (2022)
Styreleder/President i Tesla Owners Club Norway
Styremedlem i Oslo og Akershus, Elbilforeningen

teslaz

Sitat fra: Leif1 på tirsdag 20. mai 2014, klokken 00:22
Ta en titt på superladerkartet på hjemmesiden deres nå folkens.
Dra streken frem i tid, og vips, kartet har fått røde hunder.
WOOOOOHHHHH............... 8) 8) 8) 8)
P85, Lys Blå, meget fornøyd....
ELiza levert 28/11/13
Model X 13?5

Amoss

Sitat fra: VigdisA på tirsdag 20. mai 2014, klokken 00:26
Ja, det er jo helt utrolig - 21 i Norge,11 i Sverige og 6 i Danmark :-)

Håper "Kommer snart" betyr "i løpet av mai", ikke "i løpet av sommeren" :p  Men ellers var jo dette positivt :)

Ser ut til at det blir Østerdalen - kan se ut som Elverum og Alvdal?  ~Karlstad og Ørebo/Arboga på E18 til Stockholm. Men ingen mellom Oslo og Elverum/Lillehammer. Får håpe jeg ser feil på Elverum da, og at den heller kommer på ~Espa/Stange.

Ellers er det Sarpsborg og ~Uddevalla + ~Halmstad på E6 syd. E134 ser ut til å passe Vinjekroa og Aksdal.
Model S 85D

VigdisA

Den ene i Danmark som kommer snart er den på Fyn, og den skal stå ferdig 30 mai i følge en på det danske forumet.
Model S P85+ (2013 Signature)
Model X Plaid (2022)
Styreleder/President i Tesla Owners Club Norway
Styremedlem i Oslo og Akershus, Elbilforeningen

Leif1

I følge teslaforum.dk er den ene som er "kommer snart" i Danmark omtrent ferdig. Bilder og greier av ferdigkoblede ladere uten deksel.
Kan bli rett så greit å være teslaturist i nær fremtid.  ;D
Konvertitt fra S til X

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA