Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av JohanH, mandag 20. mai 2013, klokken 10:39

« forrige - neste »

kodax

Det står vel 18 stalls i søknaden, men det var uansett mye.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Otkristo


Electric cars in Norway

#4157
Otkristo :+1: takker for herlig informasjon. Jeg har ofte parkering der og tipper det blir i den P2 etg (som det jo står i dokumentet ditt) rett ved innkjøring mot utkjøring på den første tverrsiden. Så faktisk at det var sperret av der i det området her om dagen. Virket som renhold. Sikkert forberedelser. Dette blir veldig bra!

emurof

Sitat fra: Leafy på søndag 24. januar 2021, klokken 00:14Selvfølgelig blir det betaling for parkering og lading (for de som ikke har det inkludert når de kjøpte bilen). Hvordan i all verden skal de skille mellom Teslaene som bare skal parkere og de som skal lade? Parkeringsavgift blir det for alle, enten det skal lades eller ei.

Da er dette en merkelig greie. Mulig det fungerer greit i praksis, men hvem er det som gidder å sette på superlading når de handler, og betale dobbelt opp i tillegg til gebyr for å være koblet til etter at bilen er ferdigladet?

Superlading vil jo bety at man ikke rekker å gjennomføre handleturen engang før ladingen er ferdig.

jlan

Sitat fra: emurof på torsdag 01. april 2021, klokken 13:26
Superlading vil jo bety at man ikke rekker å gjennomføre handleturen engang før ladingen er ferdig.
Far handler, mor blir igjen ved bilen og lader.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Magnus Hansen

Selve parkeringen koster jo også 76kr/time.. så det er jo ikke noe logisk sted å parkere for å handle hvis det ikke er noe helt spesielt man skal ha. Ellers kjører man til et av kjøpesentrene utenfor byen og parkerer gratis

Electric cars in Norway

#4161
Sitat fra: Magnus Hansen på torsdag 01. april 2021, klokken 18:20
Selve parkeringen koster jo også 76kr/time.. så det er jo ikke noe logisk sted å parkere for å handle hvis det ikke er noe helt spesielt man skal ha. Ellers kjører man til et av kjøpesentrene utenfor byen og parkerer gratis

Magnus Hansen :+1: Enig. Man lader og så flytter man bilen til en vanlig p-plass eller kjører ut av P2 etg dvs parkeringshuset.

Magnus Hansen

Sitat fra: Electric cars in Norway på torsdag 01. april 2021, klokken 18:39
Sitat fra: Magnus Hansen på torsdag 01. april 2021, klokken 18:20
Selve parkeringen koster jo også 76kr/time.. så det er jo ikke noe logisk sted å parkere for å handle hvis det ikke er noe helt spesielt man skal ha. Ellers kjører man til et av kjøpesentrene utenfor byen og parkerer gratis
Magnus Hansen :+1: Enig. Man lader og så flytter man bilen til en vanlig p-plass eller kjører ut av P2 etg dvs parkeringshuset.

Ikke helt det jeg mente... dette phuset ligger midt i Oslo sentrum. Det finnes ikke «vanlige» p-plasser i nærheten. Alle p-hus i nærheten koster tilsvarende. Det finnes ikke gateparkering. Handletur med bil gjøres av de fleste til feks Sandvika eller Lørenskog. Mange km unna. Med gratis parkering.

4drian

Sitat fra: Leafy på søndag 24. januar 2021, klokken 00:14
Selvfølgelig blir det betaling for parkering og lading (for de som ikke har det inkludert når de kjøpte bilen). Hvordan i all verden skal de skille mellom Teslaene som bare skal parkere og de som skal lade? Parkeringsavgift blir det for alle, enten det skal lades eller ei.

Ingen selvfølge det. I USA får man kreditert parkering under superlading. Gjøres på litt forskjellige måter - f.eks. validering av billett/nøkkel/app etc. Gjelder ikke Urban Chargers.

Rocklobster

Tenker dette phuset er mye brukt av hotellgjester som betaler døgnpris, da er det kjekt å hurtiglade bilen og så flytte den.

Magnus Hansen

Sitat fra: Rocklobster på mandag 05. april 2021, klokken 15:21
Tenker dette phuset er mye brukt av hotellgjester som betaler døgnpris, da er det kjekt å hurtiglade bilen og så flytte den.

Men da hadde det vært rimeligere og mer praktisk med sakteladere...?

arnkl

Tesla har inne søknad om å etablere 20 SuC på Krøfta, nær krysset mellom E6 og E16.

S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

Otkristo


geear

I all verden? Enda mer langs E18 mellom Lillesand og Oslo? Nå må de seriøst roe seg ned i det området, og heller få opp dekningen andre steder. Og dette sier jeg selv om det er et av strekkene jeg kjører oftest langtur. MYE større behov mellom Lillesand og Bergen, og en haug med andre steder i landet.

1000kwh

Brokelandsheia har jo hatt underkapasitet lenge. Det er også en fin plass å stoppe.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA