Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

o.b.lix

Som ompapapa skriver i "tesla i utenlanske medier" så var det Tesla som sa opp avtalen og ikke NextMove.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Sveinung1954

Tesla Bergen har kontroll som vanlig....(ironi...):

https://e24.no/bil/tesla-motors/marius-andre-fikk-laanebil-fra-tesla-som-var-avregistrert-og-uforsikret/24676839

Marius André fikk lånebil fra Tesla som var avregistrert og uforsikret

Marius André Langø sier han har mistet tillit til Teslas kundeservice. De skal nå gjennomgå sine rutiner.
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

Øggen

Forøvrig ikkje bra av Bergen å la slikt skje, men må det virkelig ut i media???
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

hELgenen

Sitat fra: Øggen på søndag 18. august 2019, klokken 12:50
Forøvrig ikkje bra av Bergen å la slikt skje, men må det virkelig ut i media???

Hvorfor skulle ikke slikt ut i media?
Om det er Volvo,Renault,Kia eller Mercedes - det betyr ingenting. Har selv aldri sjekket forsikring
og registrerings papirer på lånebiler ifb. verkstedbesøk, men nå vil jeg jo sjekke det ut for å være sikker.
Så jeg synes absolutt denne saken bør omtales i media. Men poenget her er vel at mange er lei av negativ omtale
av Tesla i media? Akkurat det kan jeg forstå, men akkurat denne saken var interessant uansett merke..........

Muffinman

Jeg tenker det må ut i media om incentivet til å ordne opp skal bli sterkt nok. Forhåpentligvis nøyer man seg ikke med å finne noen å skylde på, men lærer av hendelsen og korrigerer systemet slik at det ikke skjer igjen. Feil er gull verdt så lenge de brukes til læring og forbedring. Hvis man nøyer seg med å finne en syndebukk og kanskje til og med kvitte seg med denne mister man alt av verdi og det vil skje på nytt.

Tesla burde seriøst se nærmere på LEAN-filosofien på verkstedene sine :)

Counterpointer

Tesla har en haug med ting de trenger å få mye bedre orden på og det virker som den mest effektive måten å få dem til å gjøre noe er å bruke media, eventuelt rettsvesenet.

Det er dumt, men virker som det ikke er lett å nå frem med dialog.

serenejet

Når man nekter å ta telefonen når kundene ringer er det bare rett og timelig å ta det i media i stedet.
2025 ID.Buzz GTX

moonbuggy

https://www.elbil24.no/nyheter/elbiler-bulker-mest/71498210
Og selvfølgelig: Tesla topper også her statistikken med en skadefrekvens på 20.4 mot 13 i snitt for el-biler.
Og jeg som trodde Teslas sensore og fantastiske SW skulle hindre dette.
Hvor feil kan man ta...

1000kwh

Sitat fra: moonbuggy på søndag 18. august 2019, klokken 15:13
https://www.elbil24.no/nyheter/elbiler-bulker-mest/71498210
Og selvfølgelig: Tesla topper også her statistikken med en skadefrekvens på 20.4 mot 13 i snitt for el-biler.
Og jeg som trodde Teslas sensore og fantastiske SW skulle hindre dette.
Hvor feil kan man ta...
Jaja, det får så være at vi bulker litt oftere pga de er store.. så lenge vi kjører verdens tryggeste biler så sover jeg godt om natten ;)

Motorwatt

Hvilke kilder bruker du som utnevner Tesla til "verdens sikreste bil"?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

JorEl

Er det greit om han skriver blandt verdens sikreste biler?
Husk at Tesla ikke har tatt med batteriet når de har sikkerhets-beregnet Tesla.(Tror det var Munroe som irriterte seg over det) Bilbatteriet er jo med på og lage en hver bil sikrere. Batteriet er polstret opp og ned i mente, for at ingenting skal skje med det. På toppen av det hele, sitter det i en av verdens sikreste biler. Og en bil blir jo faktisk sikrere for alle i den bilen jo større og tyngre den er. Dermed vil en Tesla med størst mulig batteri, være gull i en kollisjon :)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

Motorwatt

SitatHusk at Tesla ikke har tatt med batteriet når de har sikkerhets-beregnet Tesla.
Litt usikker på hva du mener. Er det Teslas beregninger du sikter til, eller biler som blir sendt til testing?

Håper det ikke er produsentens "sikkerhetsberegning" som legges til grunn. Europa har vel NCAP og i USA er det NHTSA og IIHS. I USA utfører den første bare krasj-tester, mens den andre er noe mer omfattende. Det å "slenge" en bil inn i diverse hindringer i et laboratorium sier, etter min mening, ikke alt om sikkerheten i moderne biler. Her kommer også bl. a. førerassisterte systemer inn som ofte skal/kan/må/bør kunne overta deler av den autonome kjøringen i hastigheter opp til, og over, 150 km/t. Akkurat på dette punktet er jeg i tvil om Tesla med sin nåværende autonome software vil vinne noe laurbær-blader med henblikk på sikkerhet. 
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

o.b.lix

Sitat fra: Motorwatt på søndag 18. august 2019, klokken 16:53
Det å "slenge" en bil inn i diverse hindringer i et laboratorium sier, etter min mening, ikke alt om sikkerheten i moderne biler.

Nei det er derfor de bruker masse sensorer og krasj-dukker også.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Motorwatt

Sitat fra: o.b.lix på søndag 18. august 2019, klokken 17:06
Sitat fra: Motorwatt på søndag 18. august 2019, klokken 16:53
Det å "slenge" en bil inn i diverse hindringer i et laboratorium sier, etter min mening, ikke alt om sikkerheten i moderne biler.

Nei det er derfor de bruker masse sensorer og krasj-dukker også.
Selvsagt. Det er jo selve krasjtesten.  :o
Tesla S75D - 09/2018

Tellus

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA