Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

Counterpointer

Sitat fra: bmw2002 på fredag 09. august 2019, klokken 16:21
Tesla har jo hatt mangler på servicekapasitet i flere år.

Hos Insignia måtte jeg vente under 2 uker selv i sommerferien, selv om de har mangedoblet salget av Jaguar.
Har lest en del på Facebook og kjenner godt en som har kjøpt bil hos Insignia, og det er ikke helt opplevelsen alle sitter med!

Ikke ulikt Tesla forøvrig.

Jeg hadde behov for en time for min Model 3 før ferien, og fikk time uken etter! Anekdotiske bevis er ikke sannheten, ikke at Jaguar ikke har utfordringer som din tyder på, eller at Tesla ikke har det som min tyder på. 

Øyvind.h

Sitat fra: bmw2002 på fredag 09. august 2019, klokken 16:21
Tesla har jo hatt mangler på servicekapasitet i flere år.
Heldigvis løst i Oslo nå virker det som. Men hvordan er din opplevelse av serviceapparatet nå?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Sense

Tek.no meldte nylig at model nye S og X tilbys med gratis superlading.
Noen som vet om dette også gjelder de som har bestilt Raven, men fått levering ennå?

https://www.tek.no/artikler/tesla-inkluderer-igjen-gratis-superlading-for-model-s-og-x/470810

Øyvind.h

VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Leif1

Den artikkelen er fire timer gammel når jeg skriver dette, og nettrollene har ikke kommet på noe surt oppgulp å velte utav seg. Må være ny rekord...
Konvertitt fra S til X

Sveinung1954

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

DagfinnN

Sitat fra: Geirr på fredag 16. august 2019, klokken 16:04
https://www.tek.no/artikler/beskylder-tesla-for-service-helvete-hevder-tre-av-fire-biler-ble-levert-med-feil/471732

Beskylder Tesla for «servicehelvete»: Hevder tre av fire biler ble levert med feil
Click-bate overskrift. Står noget mer nyansert i artikkelen.
Av 11.000 TM3 levert er bare 15 klager kommet til forbruksrådet. Imponerende lavt sier forbruksrådet. Men slikt generer ikke klikk.
Skal ha Juniper selv om jeg misliker Elon på det sterkeste.

Thomas Parsli

Sitat fra: DagfinnN på fredag 16. august 2019, klokken 16:44

Av 11.000 TM3 levert er bare 15 klager kommet til forbruksrådet. Imponerende lavt sier forbruksrådet. Men slikt generer ikke klikk.

Og
SitatAv de 15 klagesakene på Model 3 handler fire om lakkskader ved levering, tre om håndteringen av avbestilling eller angrerett og de fleste av de resterende om manglende autopilot eller annet kundeutstyr ved levering.

En av klagene om angrerett kjenner vi jo til her på forumet...

At Tesla har like store leveringsproblemer på deler (støtfanger i artikkelen) som andre produsenter overrasker vel ingen.
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Sveinung1954

Sitat fra: DagfinnN på fredag 16. august 2019, klokken 16:44
Sitat fra: Geirr på fredag 16. august 2019, klokken 16:04
https://www.tek.no/artikler/beskylder-tesla-for-service-helvete-hevder-tre-av-fire-biler-ble-levert-med-feil/471732

Beskylder Tesla for «servicehelvete»: Hevder tre av fire biler ble levert med feil

Hvor sier de «imponerende lavt»?. Det jeg leser er:

– Det er altså flere klager totalt i år enn i fjor, men ettersom Teslas bilpark har økt såpass drastisk har andelen klager per bil gått betydelig ned. Det har altså vært en forholdsmessig bedring hos Tesla, men de ligger likevel på topp blant bilmerkene om vi ser på tvistegraden, sier Iversen.
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

Tiger123

Nå koker du suppe på en spiker Geirr...

Hadde vært interessant å vite hvor mange biler som har vært igjennom kollisjonstesten totalt fra start av, eller er det bare de 6 som nevnes?

DagfinnN

Sitat fra: Geirr på fredag 16. august 2019, klokken 17:33
Hvor sier de «imponerende lavt»?. Det jeg leser er:

– Det er altså flere klager totalt i år enn i fjor, men ettersom Teslas bilpark har økt såpass drastisk har andelen klager per bil gått betydelig ned. Det har altså vært en forholdsmessig bedring hos Tesla, men de ligger likevel på topp blant bilmerkene om vi ser på tvistegraden, sier Iversen.

Med negativitetsbriller er jo det ikke lett å lese annet enn det du vil - jeg har ikke sett annet enn at du har gravd opp skitt de siste 3 årene:
"15 av klagene så langt i år er på Model 3, et antall som fremstår som relativt minimalt med tanke på at det er registrert nesten 11.000 Model 3 på norske veier."
Jeg ser klart synonymet mellom relativt minimalt og det jeg skrev. Men når nok ikke inn.
Skal ha Juniper selv om jeg misliker Elon på det sterkeste.

hELgenen

Tror kanskje tyskere er mer vant til mer orden med det meste enn hva Tesla er vant til å levere....
Når 3 av 4 biler hadde et eller annet så er jo det ekstremt høyt. Tipper de var ekstremt nøye
med å gå over bilene og tok alt, men dette gjør de sikkert med alle andre biler også.....
At ikke så mange saker havner på bordet hos forbrukrådet er forståelig - folk flest gir opp og gidder etterhvert ikke
å klage på lakk og finish her og der. Og fungerer bilen så er veldig mange happy med det......

bmw2002

NextMove har understreket at dette ikke dreier seg om kosmetiske ting som panelglipper og skjevt montert soltak som alle Model 3 har.

De har kjøpt Tesla i 5 år og ønsker bare at kvaliteten skal være på nivået Model S hadde tidligere.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA