Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

Øyvind.h

Sjokkert over at ikke denne har dukket opp her enda. Den er jo negativ.

Var kanskje ikke negativt nok  ;D
https://itavisen.no/2019/08/07/amerikanske-myndigheter-til-tesla-slutt-a-villede-publikum/
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Amoss

Sitat fra: JorEl på torsdag 08. august 2019, klokken 15:59
Når det gjelder lakk og manglende lakk, og Tesla snakker om at det er innenfor bransje-standard.

Nja, sier de faktisk det?  Det eneste jeg har hørt/lest er at de sier det er innen for den standarden de har satt. Altså at Tesla mener det er innenfor å selge biler uten lakk på steder ingen ser uten å åpne dører etc. og relativt tynn lakk over deler av resten.

Kunder som ikke er enige får da enten nekte å akseptere bilen utlevert eller levere den tilbake på returrett/angrefrist. Det er i alle fall klart nå at Tesla ikke akter å rette opp i dette da de ikke ser på dette som noen feil.
Model S 85D

DagfinnN

Jeg så også denne i morges. Men tenkte av våre kjære lykketroll har postet det her for lenge siden.
Skal ha Juniper selv om jeg misliker Elon på det sterkeste.

serenejet

Sitat fra: Amoss på torsdag 08. august 2019, klokken 17:36
Sitat fra: JorEl på torsdag 08. august 2019, klokken 15:59
Når det gjelder lakk og manglende lakk, og Tesla snakker om at det er innenfor bransje-standard.

Nja, sier de faktisk det?  Det eneste jeg har hørt/lest er at de sier det er innen for den standarden de har satt. Altså at Tesla mener det er innenfor å selge biler uten lakk på steder ingen ser uten å åpne dører etc. og relativt tynn lakk over deler av resten.

Kunder som ikke er enige får da enten nekte å akseptere bilen utlevert eller levere den tilbake på returrett/angrefrist. Det er i alle fall klart nå at Tesla ikke akter å rette opp i dette da de ikke ser på dette som noen feil.

Og dét er helt fair. Så lenge det ikke er snakk om sikkerhetskritisk funksjonalitet er Tesla fri til å lage de bilene de vil, og så får kundene vurdere om de tilgir alt tullet og alle snarveiene for å få markedets beste drivlinje.
2025 ID.Buzz GTX

JorEl

Om det ikke finnes en standard, så er det et poeng at Tesla senker den, siden TM3ene mangler litt lakk her og der. Og iom at Tesla senker standarden, så er "Tesla-lakk-kvaliteten" enda mer innenfor "kravene", siden bilene deres nå blir målt mot en lavere standard ;D
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Øyvind.h

Sitat fra: Motorwatt på torsdag 08. august 2019, klokken 18:47
Finner og Finnish.

Finnish Tesla Model 3 Inspection Reveals Soft, Thin, Under-Spec Paint

https://www.thedrive.com/tech/29257/finnish-tesla-model-3-inspection-reveals-soft-thin-under-spec-paint

Hva tenker du om svaret på denne artikkelen, som du kan lese noen poster lenger opp?
Hele kilden til artikkelen du poster er en kar som er ekstremt hissig og overkjørende på nett på diverse forum. Han var også her en kort periode.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Muffinman

Jepp, og på den videoen han poster filmet med mobil klarer jeg ikke å få øye på det han ønsker å vise.

Øyvind.h

For all del - jeg synes også de bør sørge for bedre lakk-dekning. Tror riktignok det er litt tynt foran i døråpningen på Model X også uten at jeg bryr meg om det, men det bør være "bra nok" selv om M3 skal være rimelig.
Kanskje det er behovet for å få volumet opp som gjør at de ikke kan koste på seg et minutt ekstra per bil, selv om manglende lakk ikke er på utsatte steder.

Hadde jeg kjøpt M3 hadde jeg nok satt på skvettlapper foran slik jeg har gjort på Model X, for jeg kjører en del på grus/kjerreveier når jeg skal på hytta.

Men den typen heksejakt og angrep på all kritikk som den finnen har holdt på meg fjerner for meg all kredibilitet.
VW ID4 GTX 2023

cra

Sitat fra: JorEl på torsdag 08. august 2019, klokken 18:27
Om det ikke finnes en standard, så er det et poeng at Tesla senker den, siden TM3ene mangler litt lakk her og der. Og iom at Tesla senker standarden, så er "Tesla-lakk-kvaliteten" enda mer innenfor "kravene", siden bilene deres nå blir målt mot en lavere standard ;D

Jeg har jobbet i produksjon av hudmøbler (for et kvart århundre siden), og selv møbler at høyeste kvalitet kan ha feil på huden på steder der det ikke har noe å si. F.eks under vangene (armlener), nederst på ryggputa (delen som blir skjult mot bakkant av sitteputa) og tilsvarende bakerst på sitteputa. Det kan være alt fra skjænnhetsfeil som farge eller arr, til bittesmå hull. Det har ingenting å si for kvaliteten på møblene; de varer akkurat like lenge, er akkurat like gode å sitte i, og koster akkurat like mye. Man ser det ikke under vanlig bruk, men hvis man begynner å se etter kan man altså finne slike feil. Rimeligere modeller hadde forøvrig kunstskinn på enkelte deler som det ikke er slitasje på, som baksiden av ryggen, utside av vanger osv. Dette er "bransjestandard". Jeg så den aldri på noe papir, men det er altså slik det gjøres for å kunen klare å presse kostnadene litt ned. Jeg regner med Tesla kan ha gjort tilsvarende vurderinger i tilfellene med TM3.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

JorEl

Min S75D ble tatt ut med ett par skjønnhetsfeil. Jeg forventet faktisk et par snarveier, men at bilen skulle være fantastisk å kjøre. Jeg er en fornøyd Teslakunde. :+1:

Men jeg synes det er trist, om noen får en bil som mangler lakk, spesielt om man har betalt litt ekstra for fargevalget. Jeg gikk for solid-black som var "gratis".

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

Motorwatt

Sitat fra: JorEl på fredag 09. august 2019, klokken 11:32
Jeg er en fornøyd Teslakunde. :+1:
Det tror jeg ingen her har tvilt et øyeblikk på  ;D
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

JorEl

Jeg har jo ikke fått prøvd service-senteret ennå :-X Klart at når man leser skrekk-historier så kan man lure litt. Men jeg er en syte-gutt jeg, men ikke før jeg har noe å syte over :)

Counterpointer

Synes det er litt rart med artikler med fokus på en helt klar mangel ved Tesla sin servicekapasitet nesten konsekvent unnlater å nevne at de har solgt 10 000 nye biler på noen måneder ?

Jaguar solgte vel 1500 biler første året og hadde store problemer flere steder og de har laaang fartstid. At Tesla klarer å korte ned servicetid selv når de har en slik økning, tyder på at de satser på dette. Men dette er de tabloide tidene vi lever i.

bmw2002

Tesla har jo hatt mangler på servicekapasitet i flere år.

Hos Insignia måtte jeg vente under 2 uker selv i sommerferien, selv om de har mangedoblet salget av Jaguar.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA