Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla superchargers - ønsker og forslag

Startet av kjølholdt, tirsdag 01. januar 2013, klokken 21:04

« forrige - neste »

jlan

2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

OhmPaPa

Så akkurat denne på Teslastats:

Sitat83
EV 844XX
Model S
2019
Svart
300988
Lakselv
S75D

Gratulerer så mye! Så da foreslår jeg noen superladere i Finnmark!

Antar denne er solgt på tross av Teslas manglende superladere. Men kanskje pga. Fortum sin store utbygging i Finnmark i år?

https://news.cision.com/no/fortum-norge/r/vil-bygge-verdens-nordligste-hurtigladenettverk,c2850705

Simen1

I følge Teslastats er det faktisk en del Teslaer i Finnmark, på tross av manglende SC:

Alta 30
Vadsø 14
Lakselv 11
Hammerfest 8
Kirkenes 3

mulig det er flere utenom disse tettstedene.
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

MuskElBil

Sitat fra: Simen1 på fredag 28. juni 2019, klokken 21:29
I følge Teslastats er det faktisk en del Teslaer i Finnmark, på tross av manglende SC:

Alta 30
Vadsø 14
Lakselv 11
Hammerfest 8
Kirkenes 3

mulig det er flere utenom disse tettstedene.

Tettstadane her er registreringsdistrikt (biltilsynsdistrikt), og kan omfatte fleire både byer, bygder/steder og kommuner.  Uansett  :+1:
2019 TMS 100D Deep Blue Metallic FSD

Kim-

Går det an å sende forslag noen steder til Tesla om plassering av ladestasjoner?
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Simen1

Det skader ikke å prøve. Du finner et kontaktskjema her:
https://www.tesla.com/no_NO/contact

Hvis du har hatt epost-dialog med dem så har du en epostadresse du kan bruke.

Tviler på du får svar på noe vis, men de tar det muligens med i interne vurderinger.
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

alb92

Tesla har nå oppdatert ladekartet med mange flere ladestasjoner, spesielt i nord. Komme 5 ladestasjoner til Finnmark, og en til Svolvær (i tillegg til den andre i Gullesfjord). Plus en del i nord sverige og finland. Blir bra hvis alt dette kommer til rette!

jkirkebo

Sitat fra: alb92 på tirsdag 31. desember 2019, klokken 18:08
Tesla har nå oppdatert ladekartet med mange flere ladestasjoner, spesielt i nord. Komme 5 ladestasjoner til Finnmark, og en til Svolvær (i tillegg til den andre i Gullesfjord). Plus en del i nord sverige og finland. Blir bra hvis alt dette kommer til rette!

For ikke å snakke om Hadeland ;) Sårt etterlengtet av meg ihvertfall, får bare håpe det er snakk om langs Rv4 (fortrinnsvis i Gran) og ikke i Jevnaker...

(Hadeland består av kommunene Gran, Lunner og Jevnaker)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Toalmar

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 01. januar 2020, klokken 12:40
For ikke å snakke om Hadeland ;) Sårt etterlengtet av meg ihvertfall, får bare håpe det er snakk om langs Rv4 (fortrinnsvis i Gran) og ikke i Jevnaker...

(Hadeland består av kommunene Gran, Lunner og Jevnaker)
I følge kartet til Tesla så kommer det en på Gran, blir helt konge :+1:

Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

geear


jkirkebo

Sitat fra: Toalmar på onsdag 01. januar 2020, klokken 16:51
Sitat fra: jkirkebo på onsdag 01. januar 2020, klokken 12:40
For ikke å snakke om Hadeland ;) Sårt etterlengtet av meg ihvertfall, får bare håpe det er snakk om langs Rv4 (fortrinnsvis i Gran) og ikke i Jevnaker...

(Hadeland består av kommunene Gran, Lunner og Jevnaker)
I følge kartet til Tesla så kommer det en på Gran, blir helt konge :+1:

Kartet er nok ikke veldig nøyaktig, for etter kartet havner den inni rundkjøringen over Rv4 før tunnelinnslaget nordover. Jeg tviler på at det blir ferdig plassering, her har man nok bare satt merket midt på Hadeland sånn circa....
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Simen1

Nytt år, nye ønsker:
1. Håper de får etablert de superladerne som var planlagt i 2020, i 2021. I tillegg håper jeg de kan lappe noen sorte huller:
2. Pello og Sodankylä i Nord-Finland
3. En mellom Storuman og Krokom
4. Røros
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

Ellemelle

Sitat fra: Simen1 på mandag 04. januar 2021, klokken 12:10
Pello
Er ikke så kjent der oppe, men den må vel litt lengre nord for å slippe å sette opp en ekstra SuC i retning mot Kautokeino?
Kolari kanskje?

jlan

#748
Kolari er et godt forslag - Passer også fint for Töre- Inari -Kirkenes og Töre-Inari-Varangerbotn.
Edit - men nå er plutselig den planlagte Inari laderen borte, eller flyttet til Levi. Vel, rutene over kan gå likevel.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Simen1

Sitat fra: Ellemelle på mandag 04. januar 2021, klokken 13:46
Sitat fra: Simen1 på mandag 04. januar 2021, klokken 12:10Pello
Er ikke så kjent der oppe, men den må vel litt lengre nord for å slippe å sette opp en ekstra SuC i retning mot Kautokeino? Kolari kanskje?
Da må de ta seg en omvei innom Karesuvanto. Det blir liksom feil uansett hvordan man legger den der. Flytter man Karesuvanto-laderen sørover til krysset der man svinger av til Kautokeino så dekker den jo ikke for de som kjører E45 mot Kilpis. Og det blir nå egentlig overveldende å ha ladere i begge kryssene som ligger så nært hverandre. Jeg er litt usikker på hvilken av veiene som har mest trafikk men for min del passer Karesuvanto best.

I Troms og Finnmark ser lokasjonene ganske like ut som før oppdateringa.

I Nordland har det dukket opp et punkt i Ørnes (langs kystriksvegen, nært Glomfjord og Svartisen). På svensk side har den i Abisko blitt flyttet til Riskgrensen.

I Trøndelag ser det ut som Brekkvasselv har fått justert plasseringa. Eller husker jeg bare feil?
Trondheim by skal vist få en, men der er plasseringa åpenbart ubestemt.

På svensk side, har de satt et punkt mellom Krokom og Storuman, akkurat som jeg ønsket og foreslo.
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA