2024 Hyundai Kona?

Startet av Stjerneglis, tirsdag 20. desember 2022, klokken 10:22

« forrige - neste »

TB

Har mottatt priser på serviceavtale til Hyundai Kona 2024

Serviceavtale 2 år / 30 000 km    5 819,-
Serviceavtale 4 år / 60 000 km: 15 556,-

Slik jeg forstår er service hvert 4 år noe mer omfattende, har en større kostnad enn "mellom service".
Er dette standard priser, eller er det variasjoner her?
Citroen C-Zero 2012 -2019
Hyundai KONA Electric 2019 - 2023
KONA Electric Long Range Premium 2024
Lørenskog

moonbuggy

Mange som tror prisene skal stupe. Tja, personlig tror jeg ikke det. Akkurat nå er litt ekstraordinært. Mange produsenter så med utgangspunkt ifjor, et bra salg i 2024. Det bestemte produksjonstakt og inntak av biler. Nå, når renter har gallopert, så har salget falt kraftig. Resultat er et stort lager av produserte biler som nå må ut, til priser man neppe tjener stort på. Beste tilbudet fra Hyundai er på premium Ioniq 5 eller 6 RWD LR på lager i Drammen eller andre steder. Pris inkludert vinterdekk til under 500k. Da kjøper man ikke Kona til 470k etter min mening.

Fremover har importører, fabrikanter lært. Man tar neppe inn store mengder biler uten faste kontrakter fremover.
I tillegg øker priser på det mest, + at dollaren er på full fart oppover, og de fleste venter enda svakere krone våren 2024.
Så tilsier det lavere priser? Tror ikke det. Alle må tjene penger også kineserne...

Håkon77

Sitat fra: TB på torsdag 26. oktober 2023, klokken 19:31Har mottatt priser på serviceavtale til Hyundai Kona 2024

Serviceavtale 2 år / 30 000 km    5 819,-
Serviceavtale 4 år / 60 000 km: 15 556,-

Slik jeg forstår er service hvert 4 år noe mer omfattende, har en større kostnad enn "mellom service".
Er dette standard priser, eller er det variasjoner her?
Er det ikke 30000km intervall? 5800kr for service er vel ikke akkurat gi bort pris da?
2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

TB

Sitat fra: Håkon77 på fredag 27. oktober 2023, klokken 14:04Er det ikke 30000km intervall? 5800kr for service er vel ikke akkurat gi bort pris da?
Det stemmer, 30 k eller 2 år, mot 15 k 1 år på første generasjonen.

Nei, det virker som de øker prisen da en ikke må inn så ofte på service :-)
Lørenskog

TB

Denne meldingen kom idag:

SitatDin bil er produsert og på vei til deg.
Nå som bilen din er lastet på båt, tar det normalt ca. 14 dager før den er fremme i Drammen havn.

Bilen bestilt 23. september, så dette går raskt.
Lørenskog

steensk8

Har hatt nye Kona i en god uke nå, grei deal med innbytte av gamle. Erfaringer? Høyere strømforbruk enn gamle, ellers er den bedre på alle områder synes kona og jeg. Lavt støynivå, bedre bygget med finere materialer, bedre plass, spesielt bak. Dessuten kan man skru av beep beep lydene, må riktignok gjøres hver gang, men tar bare 10 sek. Komfort og stoler er svært bra. Jo, dette lover godt. Og - det tok tre uker fra kontraktskriving til vi hadde bilen!
Citroen C-on. Ny juni 12

TB

Sitat fra: steensk8 på søndag 29. oktober 2023, klokken 21:36Har hatt nye Kona i en god uke nå, grei deal med innbytte av gamle. Erfaringer? Høyere strømforbruk enn gamle, ellers er den bedre på alle områder synes kona og jeg. Lavt støynivå, bedre bygget med finere materialer, bedre plass, spesielt bak. Dessuten kan man skru av beep beep lydene, må riktignok gjøres hver gang, men tar bare 10 sek. Komfort og stoler er svært bra. Jo, dette lover godt. Og - det tok tre uker fra kontraktskriving til vi hadde bilen!

Det var rask levering. Var dette en bil som alt var produsert, og på vei?
I følge informasjonen jeg mottok fredag er bilen produsert og på vei. Den kommer til Norge om 2 uker.
Legger vi til en uke for frakt og klargjøring er vi på totalt 7 uker.
Lørenskog

Nero

Sitat fra: moonbuggy på torsdag 26. oktober 2023, klokken 20:59Mange som tror prisene skal stupe. Tja, personlig tror jeg ikke det. Akkurat nå er litt ekstraordinært. Mange produsenter så med utgangspunkt ifjor, et bra salg i 2024. Det bestemte produksjonstakt og inntak av biler. Nå, når renter har gallopert, så har salget falt kraftig. Resultat er et stort lager av produserte biler som nå må ut, til priser man neppe tjener stort på. Beste tilbudet fra Hyundai er på premium Ioniq 5 eller 6 RWD LR på lager i Drammen eller andre steder. Pris inkludert vinterdekk til under 500k. Da kjøper man ikke Kona til 470k etter min mening.

Fremover har importører, fabrikanter lært. Man tar neppe inn store mengder biler uten faste kontrakter fremover.
I tillegg øker priser på det mest, + at dollaren er på full fart oppover, og de fleste venter enda svakere krone våren 2024.
Så tilsier det lavere priser? Tror ikke det. Alle må tjene penger også kineserne...

Hvor finner du Ioniq 5/6 med vinterdekk til under 500K?

bilAmatør

Ser det diskuteres litt om leveringstid o.l., så tenkte jeg kunne bidra med vår erfaring så langt. Vi bestilte en Kona LR Premium 13. Oktober. Fikk ganske raskt melding at den var produsert, og på båt. Fredag 27. Oktober ankom den Drammen havn, så nå vrir vi oss egentlig bare utålmodig i henda og gleder oss til ny bil.

moonbuggy

Sitat fra: Nero på mandag 30. oktober 2023, klokken 13:29Hvor finner du Ioniq 5/6 med vinterdekk til under 500K?

Ta en tur til forhandler og se på "lagerbiler". Flere av bilene er lagret hos forhandler. Uten særlig prutting fikk jeg en Ioniq 6 premium med metallic lakk(ekstra), matter(ektra) + vinterdekk til 494k.

Ser ellers at Hyundai, sliter med inntjening, særlig på Ioniq 5/ Ioniq 6 med dagens priser. På 2024 modellene så kommer Ioniq 5 med
nedgraderte funksjoner i USA, samt nedgradert interiør på innstegsmodellen for å holde prisen. Toppmodellene blir som før, men får en god prisøkning...

Håkon77

Sitat fra: steensk8 på søndag 29. oktober 2023, klokken 21:36Har hatt nye Kona i en god uke nå, grei deal med innbytte av gamle. Erfaringer? Høyere strømforbruk enn gamle, ellers er den bedre på alle områder synes kona og jeg. Lavt støynivå, bedre bygget med finere materialer, bedre plass, spesielt bak. Dessuten kan man skru av beep beep lydene, må riktignok gjøres hver gang, men tar bare 10 sek. Komfort og stoler er svært bra. Jo, dette lover godt. Og - det tok tre uker fra kontraktskriving til vi hadde bilen!
Den har vel ikke større bateri enn den gamle og wltp gir lengre rekkevidde. Da kan det vel ikke stemme med økt forbruk?
2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

Moas

Sitat fra: steensk8 på søndag 29. oktober 2023, klokken 21:36Dessuten kan man skru av beep beep lydene, må riktignok gjøres hver gang, men tar bare 10 sek.
Dette gjelder dessverre ikke bare nye Hyundai.

Fram til 2022 så kunne man kjøpe elbiler uten eu tilpassede sirkuslyder. I den gamle Konaen kunne man kjøre uten lyder bare man brukte belte

Enda en grunn til å ikke kjøpe en ny elbil.
2022 tm3 rwd
2024 Aixam E

RJK

Sitat fra: Håkon77 på tirsdag 31. oktober 2023, klokken 10:47
Den har vel ikke større bateri enn den gamle og wltp gir lengre rekkevidde. Da kan det vel ikke stemme med økt forbruk?

Jo, den har 64,8 kWh netto, mot 64,0 kWh på "gamle. Dette for å kompensere for det merforbruket som kommer av at bilen er større og derved noe tyngre, selv om bedre tall for luftmotstandkoeffisienten (CD-verdi på 0,27 vs 0,29) tar noe av merforbruket ned.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Ø.M

Sitat fra: TB på fredag 27. oktober 2023, klokken 16:39
Sitat fra: Håkon77 på fredag 27. oktober 2023, klokken 14:04Er det ikke 30000km intervall? 5800kr for service er vel ikke akkurat gi bort pris da?
Det stemmer, 30 k eller 2 år, mot 15 k 1 år på første generasjonen.

Nei, det virker som de øker prisen da en ikke må inn så ofte på service :-)
På min nye kona så står det i servicehefte at bilen skal inn til sevice 15000 km eller 1 år. Hva er rett?

Trig8

Sitat fra: Ø.M på torsdag 02. november 2023, klokken 14:37På min nye kona så står det i servicehefte at bilen skal inn til sevice 15000 km eller 1 år. Hva er rett?
Nettsidene til Hyundai sier:
"Hvor ofte bilen skal innom verkstedet for service avhenger av bilmodell, alder og kjørte kilometer. Vi anbefaler årlig service eller etter hver 15.000 kjørte kilometer, avhengig av hva som kommer først. På våre nye modeller; IONIQ 5, IONIQ 6 og Nye KONA Electric gjelder 30.000 km/hvert andre år."

https://www.hyundai.com/no/no/service/bilservice/originalservice.html

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA