Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model Y Long Range - bestilling og levering 4. kvartal 2022

Startet av marsetbor, tirsdag 20. september 2022, klokken 10:29

« forrige - neste »

Krissulf

Veldig bra at så mange har registrert seg på skjema. Per nå ca 60stk. Blir spennende å se hva som skjer fremover mtp VIN utdeling og EDD status. Dette tror jeg vil hjelpe oss å få en viss tydeliggjøring av forventet forløp
LR svart/svart 19", bestilt 29.04.22. Levert 15.12.22.

Sibir

Hei.
Bestilte hvit/sort 19 i overgangen juni/juli og har nå EDD Jan-mars 2022. Skal få lagt det inn i skjemaet. Har utlevering Tromsø. Ser ut til å være en gjenganger at de med denne speccen har samme levering. Hadde en periode EDD i september i år og gleden var stor, men hoppet frem til nov-Jan og så til dato som står nå. Litt irriterende at det ikke er mulig for Tesla å ha bedre kontroll enn dette. Blir litt Lotto over det når jeg ser at enkelte som bestiller på omtrent samme tidspunkt virker som allerede har fått bil. Har egentlig behov for bil nå før jul.

ViktorS

Vet ikke om det er noe trøst... Men, du er ikke den eneste. Er jo helt jokernord dette opplegget. Da jeg bestilte i april, var estimert levering i mai. Så sa de i Tromsø at juni, mest sannsynlig juli var det mulighet for levering. Dette endrer seg, og står nå med november.

Helt ok å vente lenge på bil, men hadde jeg hatt mere presise datoer, så er det ting jeg ville gjort annerledes, feks kjøpt meg ny/brukt bil på finn i April.
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

Thalgar

Nokon som har prøvd å endra farge eller felg og fått tidlegare EDD?
Model Y LR Quicksilver, 2023

ViktorS

Sitat fra: Thalgar på mandag 26. september 2022, klokken 20:55
Nokon som har prøvd å endra farge eller felg og fått tidlegare EDD?

Ikke annet enn at jeg har kontaktet tesla mange ganger og bedt om at jeg kan hente ledig bil hvor som helst i landet, uavhengig av farge og felger. Ikke hørt noe fra de 😂
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

odark

Sitat fra: Sibir på mandag 26. september 2022, klokken 19:26
Hei.
Bestilte hvit/sort 19 i overgangen juni/juli og har nå EDD Jan-mars 2022. Skal få lagt det inn i skjemaet. Har utlevering Tromsø. Ser ut til å være en gjenganger at de med denne speccen har samme levering. Hadde en periode EDD i september i år og gleden var stor, men hoppet frem til nov-Jan og så til dato som står nå. Litt irriterende at det ikke er mulig for Tesla å ha bedre kontroll enn dette. Blir litt Lotto over det når jeg ser at enkelte som bestiller på omtrent samme tidspunkt virker som allerede har fått bil. Har egentlig behov for bil nå før jul.

Har lest av her inne et sted at EDD resetter seg til den som står ved nybestilling før man får tilordnet bil. Vil ikke skape falske forhåpninger, men det var noen som nevnte det her inne tidligere iallfall.
Tesla Model Y Performance 2023 (Hvit,sort, 21") bestilt 3/8-22, levert 16/12 -22

Sibir

Tja. Håp i hengende snøre, men har en Polestar 2 med levering i okt/nov for sikkerhets skyld. Deres prognoser er litt mer on point enn Tesla sine ser det ut som.

Haggish

Sitat fra: Krissulf på mandag 26. september 2022, klokken 14:34
Veldig bra at så mange har registrert seg på skjema. Per nå ca 60stk. Blir spennende å se hva som skjer fremover mtp VIN utdeling og EDD status. Dette tror jeg vil hjelpe oss å få en viss tydeliggjøring av forventet forløp

Bør kansje lage en kolonne med edd status for forandringer, min EDD var nov 9. -jan 3., men forsvant i går😡
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

Krissulf

#83
Tanken med én EDD kolonne var fordi historien viser at den kan endre seg tosifrede ganger før evt endelig dato. Da kan det bli litt rotete. Evt kunne man markert ny edd med rød skrift? Men om det er ønskelig og ansees som gunstig så kan det sikkert lages en egen kolonne for ny edd?
LR svart/svart 19", bestilt 29.04.22. Levert 15.12.22.

Haggish

Ja, eller bare en litt lengre kolonne for notat😉
kanskje også en for utlever dato? ( om noen går inn her etter levering da😉)
ellers er dette et meget godt tiltak🙏
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

Krissulf

Laget en kolonne for edd notat. Ang utført utlevering tenker jeg også det kan føres inn i EDD-notat kolonnen m feks: "Utlevert dato". Planlagt utleveringsdato kan stå under EDD kolonnen.
LR svart/svart 19", bestilt 29.04.22. Levert 15.12.22.

Haggish

TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

sbjarnas

#87
Hmm, EDD ble endret i dag til "bestemmes senere. Leveringstidspunktet er snart tilgjengelig."

Dette kommer fra konto informasjonen, appen viser ingenting lenger.

Var 9-25/11 (rød/sort/20")

AUK

En stund siden jeg har hatt EDD i appen, men på kontoen står det.

AbsoluttIkkeFredrik

EDD forsvant for meg også nå, hadde 8/11-24/11. Nå står den oppgitt med "bestemmes senere".

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA