Model Y Long Range - bestilling og levering 4. kvartal 2022

Startet av marsetbor, tirsdag 20. september 2022, klokken 10:29

« forrige - neste »

RJK

Sitat fra: marsetbor på torsdag 22. september 2022, klokken 21:31
Sitat fra: Krissulf på torsdag 22. september 2022, klokken 13:09
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1dvshxN-tNDtC2RvvSYrm2R1vG6DgugmcpPcBA6P7f1Y/edit?usp=drivesdk

Laget et dokument som du etterspurte. Fint med en oversikt for at alle med bestillinger får kartlagt prosessen. Jo flere som noterer sin bestilling jo bedre.

Nydelig! Angående festing av innlegg, så vet ikke jeg hvordan man eventuelt gjør det. Det er jeg som er trådstarter.
Det er det vel bare en forumadmin som kan gjøre, vil jeg tro.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

ndrsone

Jeg har fått akkurat samme beskjed, at hengerfeste blir behandlet på samme måte som om du skulle lagt til vinterdekk etter bestilling. Det er noe som ikke påvirker leveringstiden. Men som det blir nevnt over - det er dessverre slik at man aldri kan stole 100% på hva som blir sagt, og det er jo vi som sitter igjen med svarteper om de gir feil info.

geear

Sitat fra: marsetbor på torsdag 22. september 2022, klokken 21:31
Sitat fra: Krissulf på torsdag 22. september 2022, klokken 13:09
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1dvshxN-tNDtC2RvvSYrm2R1vG6DgugmcpPcBA6P7f1Y/edit?usp=drivesdk

Laget et dokument som du etterspurte. Fint med en oversikt for at alle med bestillinger får kartlagt prosessen. Jo flere som noterer sin bestilling jo bedre.

Nydelig! Angående festing av innlegg, så vet ikke jeg hvordan man eventuelt gjør det. Det er jeg som er trådstarter.
Å feste en tråd til toppen av kategorien kan kun admin gjøre, men i dette tilfellet er det vel bare snakk om at du kopierer linken, redigerer ditt første innlegg i tråden, og limer linken inn der, så vil alle se den fra starten av tråden.

kjerts

Sitat fra: PolarCow på fredag 23. september 2022, klokken 08:08
Den tydelige tendensen i regnearket er 20" + levering Drammen = EDD 5. nov - 21- nov.
Ellers er vel det også tydelig at 20" med andre leveringssteder også blir levert i november, så det er nok slik at Tesla nå har tenkt til å levere bilene med den dekkdimensjonen. :D

19"'erne kommer da sikkert til neste år (for det var kanskje de som ble prioritert nå i Q3?).

Det var også estimert slik da jeg bestilte sort/sort/20 i sommer. Da var vurderingen enkel. 18k ekstra ville jeg ikke brukt på oppgradering av hjul, hvis det ikke kunne bli avgjørende for mva eller ikke. Da blir det fort gratis hjul og litt til. Det som overasker mer er de som har bestilt rød og blå med 20" i samme periode. De har fått bedre EDD enn ved bestilling, eller raskeste del av det forhåndsestimerte.

Geir Tore Simonsen

Sitat fra: kjerts på fredag 23. september 2022, klokken 08:49
Det som overasker mer er de som har bestilt rød og blå med 20" i samme periode. De har fått bedre EDD enn ved bestilling, eller raskeste del av det forhåndsestimerte.

Forklaringen på det kan være så enkel som at relativt få har bestilt de fargene, så når de først kjører en serie så tar de unna mesteparten av de køene.

Slarre40

Litt rart at de har så hard kobling mellom bil og felg.

Skulle tro man sto i kø for BILEN, og så satte de på de felgene som tilfeldigvis stod på bestillingen når det skal leveres ut?
Dekk og felg er jo ikke en kanpphetsressurs i samme grad som de andre bilkomponentene?
Trondheim

Odinpodin

Sitat fra: Slarre40 på fredag 23. september 2022, klokken 09:50
Litt rart at de har så hard kobling mellom bil og felg.

Skulle tro man sto i kø for BILEN, og så satte de på de felgene som tilfeldigvis stod på bestillingen når det skal leveres ut?
Dekk og felg er jo ikke en kanpphetsressurs i samme grad som de andre bilkomponentene?

Det er nok mer av komersielle enn praktiske grunner vil jeg tro...

Slarre40

jo, ser den.

Men jeg antar jo at 90 av 100 kjøpere gir litt F i hvilke hjul som står på bilen, og er fornøyd bare den har hjul.
Har forstått det slik på avisenes kommentarfelt at bilentusiaster uansett ikke kjører Tesla :-D
Så gi meg bilen så raskt som mulig, og med de hjulene som tilfeldigvis var på lager akkurat da de skulle sette de på underveis i produksjonen :-)
Trondheim

Thalgar

Teslamag.de fekk høyra frå ein på innsida hos Tesla at det var problem med algoritmen for tildeling av bilar i Europa, og at dei som ved bestilling hadde estimert bestilling i år sannsynlegvis òg vil få bil i år.

https://youtu.be/OZQl1B8msoo?t=27

Model Y LR Quicksilver, 2023

mirrormatch

Jeg har fått en sånn:
PendingVin":"A VIN will be assigned to your order as soon as a vehicle that matches your configuration is available. After you get your VIN, you will be able to make your final payment."
beskjed i kildekoden. Hva betyr det?

Geir Tore Simonsen

Sitat fra: mirrormatch på fredag 23. september 2022, klokken 11:32
Jeg har fått en sånn:
PendingVin":"A VIN will be assigned to your order as soon as a vehicle that matches your configuration is available. After you get your VIN, you will be able to make your final payment."

Det betyr at du mest sannsynlig kommer til å få en bil som ikke er produsert enda, og ingen vet nøyaktig når det vil skje.

mirrormatch

Sitat fra: Geir Tore Simonsen på fredag 23. september 2022, klokken 11:50
Sitat fra: mirrormatch på fredag 23. september 2022, klokken 11:32
Jeg har fått en sånn:

Det betyr at du mest sannsynlig kommer til å få en bil som ikke er produsert enda, og ingen vet nøyaktig når det vil skje.

Haha!  :laugh: :laugh:
Takk for oppklarende svar.
Bare en annen måte å beskrive lottoen på :)

Alle endringer blir jo overøst med håp om snarlig bil, så derav spørsmålet.

Kim-

Står det hos meg også.. Har dere andre som har levering i november fått tildelt VIN?
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

erikaak

Sitat fra: Kim- på fredag 23. september 2022, klokken 12:04
Står det hos meg også.. Har dere andre som har levering i november fått tildelt VIN?

Nei, tror ingen har fått VIN enda. Vil jo også komme frem i tabellen etter hvert (egen kolonne).

Hos meg har det for øvrig stått "vin": i kildekoden siden bestillingsdag i mars. Ingen endring. 
TM3LR (rød) aug 19, 38'km - Solgt mars 22.
TMYLR (hvit/svart/20") bestilt 12/3-22, utlevert 20/12-22.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA