Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model Y Long Range - bestilling og levering 4. kvartal 2022

Startet av marsetbor, tirsdag 20. september 2022, klokken 10:29

« forrige - neste »

ihavequestions

November er nå vekk her også.

Ringte inn for å høre om de hadde noe mer informasjon, hvor mye man kan stole på det er vanskelig å si, selvfølgelig... Men estimatene kommer ikke til å bli oppdatert så ofte som før sa han. Grunnen var at det var for mange endringer og jeg fikk beskjed om å se bort fra estimatet. Estimeringen vil fungere bra når det ikke er så stort pågang, men slik det er i dag vil det ikke gi riktig informasjon.

Utenom det kunne de si at produksjonen i Berlin var ferdig med "testfasen" og at de girer opp noe voldsomt. Ambisjonen er at de som bestilte før juli/august 2022 skal få bil fra slutt oktober og i november. De kommer til å pushe ut biler fortløpende og jobber for at flest mulig skal få bil i år. Jeg som bestilte i mai skulle ha gode sjanser for å få bil i november. 
Tesla MYP 22, sort/sort

Mebi

Sitat fra: ViktorS på torsdag 29. september 2022, klokken 15:32
Plutselig en finlender som har bil på vei på båt nå, dog m3, men... Kanskje håp for noen?

I just got my VIN for Model 3 RWD white with black interior and the car is in HÖEGH TRAVELLER. Vin is LRW3E7FS8NC629XXX, delivered to Finland. EDD October 6-20.

Det ser ut som Höegh Traveller bare har Model 3 ombord dessverre.

ViktorS

Sitat fra: ihavequestions på torsdag 29. september 2022, klokken 15:42
November er nå vekk her også.

Ringte inn for å høre om de hadde noe mer informasjon, hvor mye man kan stole på det er vanskelig å si, selvfølgelig... Men estimatene kommer ikke til å bli oppdatert så ofte som før sa han. Grunnen var at det var for mange endringer og jeg fikk beskjed om å se bort fra estimatet. Estimeringen vil fungere bra når det ikke er så stort pågang, men slik det er i dag vil det ikke gi riktig informasjon.

Utenom det kunne de si at produksjonen i Berlin var ferdig med "testfasen" og at de girer opp noe voldsomt. Ambisjonen er at de som bestilte før juli/august 2022 skal få bil fra slutt oktober og i november. De kommer til å pushe ut biler fortløpende og jobber for at flest mulig skal få bil i år. Jeg som bestilte i mai skulle ha gode sjanser for å få bil i november.

Tenk så mange henvendelser Tesla kunne ha spart seg hvis de kunne sendt ut slik info pr epost eller lignende, i stedet for at hver enkelt kunde må spørre... Og tenk så mye mindre frustrasjon det kunne ha bidratt til!

Ufattelig korttenkt av Tesla faktisk.
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

Odinpodin

"Nei dette funker så dårlig så vi bare skrur det av, hysj ikke si det til noen"

ViktorS

"i also recived a vin in source code today (Sweden) and my car is on the Hoegh Traveller as well. MYLR 20" ordered in March"
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

ihavequestions

Da ringte Tesla med tidenes gladnyhet! Noen hadde takket nei til sin Tesla og jeg var neste mann i køen, så da blir det henting av Tesla Model Y Performance svart/svart i morgen ettermiddag😃

Satser på noen heldige får min LR i november!
Tesla MYP 22, sort/sort

Krissulf

LR svart/svart 19", bestilt 29.04.22. Levert 15.12.22.

ViktorS

Litt sånn på sidelinja, men ser at model y på finn, har ramlet mye i pris.
Ny hvit bil med 19" sommer og vinter, til 610 000! Begynner å nærme seg prisene fra Tesla. For få uker siden, kostet de 650 eller deromkring.

Ser også at polestar 2 bruktpriser har fallt betraktelig.
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

snakkesalig

Har observert det samme. Kommer til å kansellere bestillingen min og handle brukt om jeg får indikasjoner på at bil ikke blir levert før nyttår.

ViktorS

Sitat fra: snakkesalig på fredag 30. september 2022, klokken 16:10
Har observert det samme. Kommer til å kansellere bestillingen min og handle brukt om jeg får indikasjoner på at bil ikke blir levert før nyttår.

Ja, da er vi to. Kan fort hende at jeg velger annen bil, fra annet merke også.
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

Geir Tore Simonsen

Sitat fra: ViktorS på fredag 30. september 2022, klokken 14:50
Litt sånn på sidelinja, men ser at model y på finn, har ramlet mye i pris.
Ny hvit bil med 19" sommer og vinter, til 610 000! Begynner å nærme seg prisene fra Tesla. For få uker siden, kostet de 650 eller deromkring.

Ser også at polestar 2 bruktpriser har fallt betraktelig.

Men ble de solgt til 650, eller var det ønsketenking? Det er klart det har en viss verdi å få bil umiddelbart i stedet for å vente 6-12 måneder, men jeg har vanskelig for å tro det er så veldig mange som verdsetter det til mer enn 10-20 tusen.

Taben

Sitat fra: ViktorS på fredag 30. september 2022, klokken 16:37
Sitat fra: snakkesalig på fredag 30. september 2022, klokken 16:10
Har observert det samme. Kommer til å kansellere bestillingen min og handle brukt om jeg får indikasjoner på at bil ikke blir levert før nyttår.

Ja, da er vi to. Kan fort hende at jeg velger annen bil, fra annet merke også.

Hei. Det blir nok bil før nyttår. Jeg ville ikke være bekymret om jeg skulle måtte betalt mva/ 25.000,- og få tidlig 2023 modell fremfor sent november-desember registrert 2022 modell. Årsmodell 2023 istedenfor, det er verdt 25.000,- mener jeg :). Siste kvartal blir nok uansett ett meget høyt volum utlevert i Norge. 
3 x Tesla CT i bestilling
Tesla Model YP, Hvit Desember 2022
Tesla Model YLR, September 2022 Solgt
Tesla Model YLR, August 2022 Solgt
Tesla Model 3, Februar 2019. Solgt
Tesla Model 3, Mars 2019. Solgt
Tesla Model X P100D, Oktober 2017. Solgt
Jaguar I-Pace, Oktober 2018, Solgt
Leaf, September 2017, Solgt
Tesla Model X Signatur P90D, August 2016, Solgt

Mebi

Nå ble min EDD endret til TBD (bestemmes senere).

Rød/svart/19"/hf

geear

Sitat fra: Geir Tore Simonsen på fredag 30. september 2022, klokken 16:58
Sitat fra: ViktorS på fredag 30. september 2022, klokken 14:50
Litt sånn på sidelinja, men ser at model y på finn, har ramlet mye i pris.
Ny hvit bil med 19" sommer og vinter, til 610 000! Begynner å nærme seg prisene fra Tesla. For få uker siden, kostet de 650 eller deromkring.

Ser også at polestar 2 bruktpriser har fallt betraktelig.

Men ble de solgt til 650, eller var det ønsketenking? Det er klart det har en viss verdi å få bil umiddelbart i stedet for å vente 6-12 måneder, men jeg har vanskelig for å tro det er så veldig mange som verdsetter det til mer enn 10-20 tusen.
Vil tro de ble solgt, ja. Min 2021 solgte jeg for 594 uten vinterhjul, på minutter, ga 502. Forhandleren som kjøpte den la den ut igjen for ca. 630 uten vinterhjul, og den ble solgt etter en uke eller to.

ABN

Endret est lev til TBS i dag fra tidligere nov.

Hvit/sort/20 hengerfeste bestilt 28. Feb.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA