Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model Y Long Range - bestilling og levering 4. kvartal 2022

Startet av marsetbor, tirsdag 20. september 2022, klokken 10:29

« forrige - neste »

marsetbor

Jeg foreslår at vi igjen oppretter en ny tråd for bestilling og levering av Model Y Long Range i 4. kvartal 2022. Her kan vi diskutere biler som både er bestilt i og planlagt levert i 4. kvartal 2022 (oktober, november og desember). Det er vel forholdsvis få som kan få levering i september hvis de ikke har hørt noe til nå.

Status for min hvit/svart, 20 tommers og uten hengerfeste, med levering i Bodø, er for tiden 8. november til 24. november. Bestilt 10. mai. Har aldri hatt så snevert leveringsvindu før, så kanskje det blir bil i november. Ingen VIN i app eller kildekode.

Krissulf har laget et Google Docs-skjema, slik at vi kan holde oversikt over bilene som er bestilt og ikke levert:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1dvshxN-tNDtC2RvvSYrm2R1vG6DgugmcpPcBA6P7f1Y/edit?usp=drivesdk
Tesla Model Y 2023

Slarre40

Jeg kan jo bli med i denne tråden også, siden jeg har vært med i de andre.

Skulle få bil i August, så september, så november-desember før de bytta til november-januar og nå sist til januar-mars.

De har sikker problemer med å levere hvit MY-LR, med sort interiør og 19" felger......

No Bueno.
Trondheim

Mebi

Jeg har estimert levering 6. - 22. november nå.

Rød/svart/19"/hf bestilt 10. mai.

peterka

Har også ny dato for levering januar-mars 2023. Bestilte slutten av juni

AyuCon

Bestilt Hvit/Hvit LR med 19" Levering Oslo.
EDD nov 6-22. Bestilt tidlig August.
Må vel være en kinabil siden det er hvite seter og de lages vel ikke i Berlin enda. Muligens på Hoegh Traveller.

ndrsone

Hvit/Sort 20" og hengerfeste, bestilte i April men endret farge (fra sort) i Mai.
EDD nylig oppdatert fra Nov-Feb til 5-21 Nov.

sbjarnas


peterka

Er det slik at dei bilene som kommer med båt/trailer osv som folk ser på kaien rundt om i norge osv er tildelt alt? Viss ein ikkje har fått Vin nr no så er det ikkje vår tur?

vifteovn

Bestilte 23 juni for levering på austlandet, har akkurat fått justert estimert levering til jan-mar. 2023, opp frå nov. 2022 - jan. 2023 som det var ei stund...

peterka

Ser rundt om på forum at alle biler som er bestilt i juni har fått jan-mars 2023. Dette gjelder LR Kvit/svart 19 tommer. Kanskje det er eit godt tegn og at me plutselig får bil :)

lifecycle

Blå / svart LR 20" - EDD 9-25 november (oppdatert for et par dager siden fra 30/10 - 24/12)

Bestillt 15. juli

Slarre40

Skulle ønske Tesla var litt mer greie i bestillings- og leveringsavdelingen.

Hos Audi kunne man få kontraktsfestet at Audi tar momsen dersom de ikke klarer å levere bil før nyttår.
Ford sier de dekker momsen for alle.

Tesla sier du er heldig om du får en bil en gang på en ikke spesifisert dato som endrer seg alt etter som :-D

Trondheim

Geir Tore Simonsen

Sitat fra: peterka på tirsdag 20. september 2022, klokken 11:44
Er det slik at dei bilene som kommer med båt/trailer osv som folk ser på kaien rundt om i norge osv er tildelt alt? Viss ein ikkje har fått Vin nr no så er det ikkje vår tur?

Virker som VIN blir synlig i kildekode kort tid etter at båtene forlater Shanghai, omtrent når de passerer Taiwan. Jeg innså for ca. en måned siden at min bestilling fra mars ikke kom til å bli levert i Q3 likevel, med mindre jeg får en avbestilt bil. Nå er det bare å vente til oktober når de begynner å sende båter igjen.

olem98

Blå/hvit 20" med hengerfeste bestilt 13. mai, estimert levering nå er 5. november - 21. november.
Tesla Model Y LR bestilt 13/05
Kia e-Niro 2020
Tesla Model S 75D 2018
Hyundai Ioniq 2017

geear

Sitat fra: Slarre40 på tirsdag 20. september 2022, klokken 11:59
Ford sier de dekker momsen for alle.
Altså.. Ford skrudde først opp prisen i vår, da det ble kjent at momsen kom, og etterspørselen var stor, og så har de nå varslet at de "svelger" momsen for eksisterende bestillinger og justerer ned prisen tilsvarende momsen for nye bestillinger, så hvor "edelt" det hele er fra Ford sin side stiller jeg spørsmål ved.  :laugh:

Tesla lar også alltid lavere pris komme en til gode, enten det var prisen en hadde på bestillingstidspunktet eller ved utlevering.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA