Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Garanti og reklamasjoner - Tesla Model Y

Startet av markusthorsen, onsdag 31. august 2022, klokken 16:39

« forrige - neste »

Klykken

Sitat fra: erikaak på fredag 10. februar 2023, klokken 14:26
Jeg opplever ulyd ved (høy) musikkspilling fra subwoofer i bagasjerommet (høyre hjulbue). Var inne hos tesla for preventivt bytte av varmepumpe, hvor de også skulle reparerte dette. Fakturaen sa i hvert fall: "attached loose panel right side trunk". Hentet bilen igjen utenfor åpningstid, og alt var i orden bortsett fra dette.
Er nok en easy fix da raslingen forsvinner så raskt jeg fysisk legger litt trykk på hjulbuen (i bagasjerommet), så dumt det faktisk ikke ble i orden..
Uansett, noen som har vært borti dette? Og er det enkelt å se på selv? Vil jo nødigst begynne å dra av paneler, men om det er veldig enkelt kunne jeg spart meg en tur i arbeidstiden for å få det ordnet.
Kanskje er dette mobile service mat?
Tipper at det er manglende/løst klips. Mulig du ser det selv hvis du røsker forsiktig i panelet. Kanskje nok å "trykke det på plass"? Evt bør nok mobile service kunne fikse dette lett.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

erikaak

Sitat fra: Klykken på fredag 10. februar 2023, klokken 15:10
Sitat fra: erikaak på fredag 10. februar 2023, klokken 14:26
Jeg opplever ulyd ved (høy) musikkspilling fra subwoofer i bagasjerommet (høyre hjulbue). Var inne hos tesla for preventivt bytte av varmepumpe, hvor de også skulle reparerte dette. Fakturaen sa i hvert fall: "attached loose panel right side trunk". Hentet bilen igjen utenfor åpningstid, og alt var i orden bortsett fra dette.
Er nok en easy fix da raslingen forsvinner så raskt jeg fysisk legger litt trykk på hjulbuen (i bagasjerommet), så dumt det faktisk ikke ble i orden..
Uansett, noen som har vært borti dette? Og er det enkelt å se på selv? Vil jo nødigst begynne å dra av paneler, men om det er veldig enkelt kunne jeg spart meg en tur i arbeidstiden for å få det ordnet.
Kanskje er dette mobile service mat?
Tipper at det er manglende/løst klips. Mulig du ser det selv hvis du røsker forsiktig i panelet. Kanskje nok å "trykke det på plass"? Evt bør nok mobile service kunne fikse dette lett.

Mobile service kommer neste uke  :+1:
TM3LR (rød) aug 19, 38'km - Solgt mars 22.
TMYLR (hvit/svart/20") bestilt 12/3-22, utlevert 20/12-22.

Klykken

#47
Varmepumpa døde i går ettermiddag, og gav bare kaldluft. Ingen feilmelding synlig, med mindre jeg åpnet servicemodus. Der stod det VCFRONT_a460 hardIsentropicTdFailed, slik som på bildet her:
https://photos.app.goo.gl/UnXRjkbpQnPTUe4z7

Hadde egentlig service booket til 6mars, men sendte en melding via appen og fikk beskjed om å komme sporenstreks hvis jeg hadde anledning. Lånebil stod klar. Dvs to timer venting fra feilen ble varslet til at jeg hadde erstatningsbil. Har bare ett ord å si om servicen:

FABELAKTIG!

EDIT:
Må tilføye at jeg har september 2021 Model Y LR. Ikke hørt om at noen av de har røket varmepumpe tidligere.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Handyman

En bekjent har en aug. -21 hvor VP røyk i romjula.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

førategangtesla

Har hatt fukt i alle lyktene bak helt siden utlevering i desember og det har blitt verre. Først var det kun litt dugg i toppen og senere så har det blitt såpass at det legger seg dråper som renner ned.

La dette inn i appen med bilder og fikk svar tilbake om at de skulle være enig i at det kanskje var litt mye fukt, de bestilt 3 nye lykter bak som da jeg går utifra at de bytter. Mulig at det kan bli bedre hvis det er veldig tørt vær flere dager før timen, de tørker noenlunde opp etterhvert, så får håpe på noe fuktig vær  ;D

Siste ytterlykt var det bare dugg inni på bildene jeg sendte, men fikk beskjed tilbake at hvis det skulle vise seg likedan her så kommer de opp bytter sistemann med mobilservice  :+1:

petersv

Jeg sliter med at ladeporten ikke åpner når jeg trykker på den. Har rapportert inn, men de klarer ikke å bli enige om de vil fikse det eller ei. Noen andre med samme problem?

Kim-

2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Radial

Sitat fra: petersv på fredag 31. mars 2023, klokken 16:34Jeg sliter med at ladeporten ikke åpner når jeg trykker på den. Har rapportert inn, men de klarer ikke å bli enige om de vil fikse det eller ei. Noen andre med samme problem?

Min VAR sånn, også virka det etter neste software oppdatering igjen.
Ikke vær skråsikker på at komponenten er defekt, kan vel så mye være en bug i software.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

førategangtesla

#53
Jeg skulle hente sommerfelgene mine på onsdag på dekkhotell hos dekkmann som avtalt med tesla før utlevering i desember i fjor. Jeg ble møtt med en utskrift som jeg måtte skrive under på, noe jeg ikke ville før jeg hadde fått sett hjulene og sjekket at alt var ok, fulge med inn og ble møtt av skikkelig skitne felger og bakfelgene hadde riper, noen inn til aluminiumen.

Så det ble avsted igjen uten felger, dekkmann sa at de skulle ordne opplakkering etc og at jeg kunne hente ca første helg etter påske. Jeg må si at jeg ikke har lyst til å få utlevert lakkerte/reparerte felger. Felgene var skikkelig møkkete og noe lignet på kalk? Hvitt og satt godt fast.

Planen var å coate felgene før bruk, så de må være strøkne, også inni.

Dette var på onsdag, så ikke lett å få kontakt med tesla i fridagene, men jeg sendte en mail til mitt lokale SC, er det ok å sende til sales? Jeg spurte om de kunne videresende til riktig avdeling.

Jeg fikk ikke lagt inn i appen da jeg allerede har en service inne som de skal jobbe med.

Nå skal det sies at jeg ikke har fått svar fra tesla enda, men jeg håper at de har et sprell nytt sett de kan gi meg. Jeg synes jo at når man kjøper sprell ny bil så skal man få sprell nye og strøkne felger som ikke har vært lakkert.

Handyman

Det er ikke første gang jeg har hørt om dekkhotell som prøver å levere ut andre hjul enn det kunden skal ha. Har en mistanke om at de prøver seg på å bytte til seg noen nye sett innimellom. Ikke bra. Har du kjøpt ny bil skal du selvfølgelig ha nye hjul.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

førategangtesla

Sitat fra: Handyman på fredag 07. april 2023, klokken 19:05Det er ikke første gang jeg har hørt om dekkhotell som prøver å levere ut andre hjul enn det kunden skal ha. Har en mistanke om at de prøver seg på å bytte til seg noen nye sett innimellom. Ikke bra. Har du kjøpt ny bil skal du selvfølgelig ha nye hjul.

Jeg spurte dekkmann om de hadde noen nye sett liggende (nå skulle jo dette settet forsåvidt også være nytt, men jeg fikk bilen med vinterdekk og dermed har de byttet) og fikk beskjed om at det hadde de ikke og de skulle ta kontakt når de hadde fått lakkert felgene. Felgene er jo ikke coatet eller noe, så de har ligget 4 måneder full av skitt på dekkhotell, så hvor strøkne de eventuelt blir etterpå vet jeg. Men de er jo dreid inni, masse tynne spor går jeg utifra og derfor ville jeg coatet de fra dag en for å holde de strøkne. Så dette var skuffende.

Nå får jeg se hva tesla svarer og ta det fra der. Men jeg har virkelig ikke lyst til å få felger som har måttet bli lakkert.

petersv

Sitat fra: Kim- på torsdag 06. april 2023, klokken 08:41Ja, hadde samme feil. Ladeporten ble byttet

Jeg har opplever det litt som bingo om Teslas ansatte anser det som feil eller ei, to har ville bytte (og lagt inn i service-jobben) og to har sagt det er unødvendig.

Har du hatt samme problem etter at den ble byttet?

Sitat fra: Radial på fredag 07. april 2023, klokken 08:08Min VAR sånn, også virka det etter neste software oppdatering igjen.
Ikke vær skråsikker på at komponenten er defekt, kan vel så mye være en bug i software.

I dag funka den igjen, etter å ha vært "defekt" i noen uker. Vanskelig å si om det er SW eller HW. Før fikk jeg beskjed om at den var deaktivert og at jeg skulle bestille service, det ser ut til at de har tatt det bort i de senere sw-versjonene.

Kim-

Ikke vært et problem etter bytte. De konstaterte at sensoren ga beskjed om at ladeporten var trykket PÅ hele tiden og etter en stund ignoreres meldingen og den venter på at den ikke er trykket på lengre. Den begynte å virke etter noen måneder. Jeg sa den plutselig virket igjen til Tesla, men mobile service insisterte på å bytte for erfaringene tilsa at den kom til å bugge seg igjen senere.
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

vinterdekk

Mulig dette er feil sted å spørre, men prøver likevel.


Jeg ser at en lokal ikke-Tesla forhandler «brenner inne» med en brukt-importert Model Y fra 22. Er det noen utfordringer med garanti dersom man kjøper en slik, kontra en Model Y som er førstegangsregistrert i Norge?
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

Electric cars in Norway

Sitat fra: vinterdekk på torsdag 04. mai 2023, klokken 22:53Mulig dette er feil sted å spørre, men prøver likevel.


Jeg ser at en lokal ikke-Tesla forhandler «brenner inne» med en brukt-importert Model Y fra 22. Er det noen utfordringer med garanti dersom man kjøper en slik, kontra en Model Y som er førstegangsregistrert i Norge?
Ja det kan kansje bli kluss der med garantier (alt ettersom dagsformen på de du kontakter dersom feil oppstår) men jeg antar at du får denne så billig at det blir nærmest mye bedre å satse på at du ikke vil få bruk for å ta garantisaker....Slik hadde jeg tenkt.... 

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA