Så får vi radar allikevel ...... og nye kameraer

Startet av Motorwatt, ons 08. jun 2022, kl. 17:41

« forrige - neste »

Motorwatt

Sitat fra: førategangtesla på man 10. okt 2022, kl. 20:24
Jeg synes occupancy network er spennende og kanskje er det en super erstatning eller kanskje enda bedre enn mer enn fullgod erstatning/oppgradering av disse sensorene.

Men det tesla gjør feil (etter min mening) er å fjerne disse uten en erstatning klar levert til kunden, de kunne vært bedre til å gi noe informasjon i det minste om hva de tenker å gjøre, mer eller mindre all informasjon man nå får er spekulasjoner fra ymse nettsider og youtube. Hva slags grunn de har for å gjøre dette er for meg likegyldig, det kan være mangel på deler, økende priser fra tredjepart, det kan være fordi de vil spare noen hundrelapper per bil, men det at de fjerner disse uten videre uten erstatning klar kan virke som en forhastet beslutning tatt i siste liten. Forhåpentligvis blir det bra, jeg har roet meg såpass at det kan hende at jeg tar levering uansett  8)

Som du ser er det ikke så mange reaksjoner på at Tesla gjør det slik. Kan virke litt bagatellmessig i forhold til det mange andre som har hatt Tesla en stund har opplevd. Uttrykket "det kommer når det kommer" er en gjenganger. 🙃

Rævedilter

Sitat fra: Motorwatt på man 10. okt 2022, kl. 21:07
Som du ser er det ikke så mange reaksjoner på at Tesla gjør det slik. Kan virke litt bagatellmessig i forhold til det mange andre som har hatt Tesla en stund har opplevd. Uttrykket "det kommer når det kommer" er en gjenganger. 🙃

hehe ja, her i gården er me glad for første oppdatering på fleire år og ein vindusvisker automatikk som endelig (håpar eg) fungerer over 50% av tida....min ligg på rundt 70-80% meiner eg nå.
Fortsatt kjører AP1 biler betre en min AP2.5 med HW3 og eg held ikkje pusten; kjem det FSD så kjem det FSD i mi eigartid og det er bra, om ikkje; korleis skal ein savne noko ein aldri har hatt?

k1

Sitat fra: Rævedilter på man 10. okt 2022, kl. 22:05
...korleis skal ein savne noko ein aldri har hatt?
Tja, savnet vel kun penga jeg putta i det  ;)

turfsurf

Sitat fra: daktari på man 10. okt 2022, kl. 19:25
Hva er det som irriterer med å si floptimus?
Skal vi begynne å konsekvent bruke kallenavn om andre merker og produktene deres hvis vi ikke liker de og? Auda, Bayerische Makkverk, Fix Or Repair Daily osv?

Hadde blitt en rar debatt. Bruk av slike betegnelser viser bare at man er forutinntatt og ikke er interessert i en objektiv debatt. Du viser nå klart dette. Noe som flere har påpekt over tid.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Motorwatt

Kallenavn er det utrolig mange av, og en av de beste var vel det belgiske flyselskapet SABENA som fikk navnet "Such A Bloody Experience Never Again" 😁

daktari

Sitat fra: turfsurf på tir 11. okt 2022, kl. 09:26
Skal vi begynne å konsekvent bruke kallenavn om andre merker og produktene deres hvis vi ikke liker de og? Auda, Bayerische Makkverk, Fix Or Repair Daily osv?

Hadde blitt en rar debatt. Bruk av slike betegnelser viser bare at man er forutinntatt og ikke er interessert i en objektiv debatt. Du viser nå klart dette. Noe som flere har påpekt over tid.
Setter pris på at du svarer med skikkelig argument, i motsetning til andre.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

RuneW

Det får deg til å virke som en barnehageunge på 4.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

Handyman

Sitat fra: JorEl på ons 12. okt 2022, kl. 13:21
Eller bare et forsøk på å være morsom.. :-\
:D :D
Da er du nok svært godtroende ;-)
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

k1

Da var Munro/Mike Lane ute med noen synspunkter rundt fjerning av USS. Vel verdt en titt:

https://www.youtube.com/watch?v=LS3Vk0NPFDE

To ting det pekes på:
Cost savings
Functionality

daktari

Enig! Leit at folk blir krenka av erting av en robot.
Mine I-Pace videoer

Handyman

Sitat fra: daktari på tor 13. okt 2022, kl. 08:38
oi! Har noen blitt krenka?
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

daktari

Sitat fra: Handyman på tor 13. okt 2022, kl. 08:49
Sitat fra: daktari på tor 13. okt 2022, kl. 08:38
oi! Har noen blitt krenka?
Du kalte meg et troll, RuneW barnehageunge på 4 år, turfsurf useriøs, k1 og geaar var også misfornøyd og noen skrev hersketeknikk.

Så det må jo ha vært litt ømme tær her? Jeg må jo ha krenket noen? Jeg skjønner ikke hvorfor satire skaper reaksjoner hvis ikke.
Mine I-Pace videoer

Lucaria

Sitat fra: k1 på ons 12. okt 2022, kl. 22:10
Da var Munro/Mike Lane ute med noen synspunkter rundt fjerning av USS. Vel verdt en titt:

https://www.youtube.com/watch?v=LS3Vk0NPFDE

To ting det pekes på:
Cost savings
Functionality

Her har vi en front fra en Model Y ja.

ViktorS

Var å prøvekjørte den nye Kia e-niro i dag. Når jeg kom fram til hytta, måtte jeg rygge. Kameraet var helt tilgriset av vann, så man så bare bittelitt av det som skjedde bak bilen, ikke nok til å manøvrere skikkelig etter det på en trang parkeringsplass med busker, trær og steiner rundt. Heldigvis var det sensorer der som begynte å pipe når jeg kom for nærme objekter, både framover og bakover...

Spennt på hvordan tesla tenker å håndtere dette med kun kamera.
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA