Så får vi radar allikevel ...... og nye kameraer

Startet av Motorwatt, ons 08. jun 2022, kl. 17:41

« forrige - neste »

k1

Sitat fra: Lucaria på tor 13. okt 2022, kl. 16:13
Sitat fra: k1 på ons 12. okt 2022, kl. 22:10
Da var Munro/Mike Lane ute med noen synspunkter rundt fjerning av USS. Vel verdt en titt:

https://www.youtube.com/watch?v=LS3Vk0NPFDE

To ting det pekes på:
Cost savings
Functionality

Her har vi en front fra en Model Y ja.

Detaljer  :laugh: ;)

turfsurf

Sitat fra: daktari på tor 13. okt 2022, kl. 15:49
Så det må jo ha vært litt ømme tær her? Jeg må jo ha krenket noen? Jeg skjønner ikke hvorfor satire skaper reaksjoner hvis ikke.
Du går jo litt i den samme fellen igjen da. At noen synes du skriver på en useriøs måte er ikke det samme som at de føler seg krenket. Å si at noen «føler seg krenket» er og en ganske vanlig hersketeknikk... «Å, følte du deg krenket nå!!!»
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

jlan

Sitat fra: ViktorS på tor 13. okt 2022, kl. 16:14
Spennt på hvordan tesla tenker å håndtere dette med kun kamera.
Som han hos Munro også var inne på så trengs det ihvertfall minst ett kamera helt i fronten. Det er noe jeg savner selv med ultralyd.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

daktari

Sitat fra: turfsurf på tor 13. okt 2022, kl. 18:01
Så det må jo ha vært litt ømme tær her? Jeg må jo ha krenket noen? Jeg skjønner ikke hvorfor satire skaper reaksjoner hvis ikke.
Du går jo litt i den samme fellen igjen da. At noen synes du skriver på en useriøs måte er ikke det samme som at de føler seg krenket. Å si at noen «føler seg krenket» er og en ganske vanlig hersketeknikk... «Å, følte du deg krenket nå!!!»
Jeg har kun en teori, og har ikke gått i noen feller. Synes det er rart at noen går til personangrep, fordi man selv oppfatter at andre er useriøse?
Jeg tror heller jeg fornærmet noen, og da kommer emosjonene og angrepene frem.
Noterer meg at det ikke gjaldt alle, så får hver snakke for seg hvorfor de slenger velger lite hyggelig personlige karakteristikker.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

Handyman

Sitat fra: Handyman på tor 13. okt 2022, kl. 08:49
Sitat fra: daktari på tor 13. okt 2022, kl. 08:38
Sitat fra: JorEl på ons 12. okt 2022, kl. 13:21
Eller bare et forsøk på å være morsom.. :-\
:D :D
Enig! Leit at folk blir krenka av erting av en robot.
oi! Har noen blitt krenka?
Du kalte meg et troll, RuneW barnehageunge på 4 år, turfsurf useriøs, k1 og geaar var også misfornøyd og noen skrev hersketeknikk.

Du får lese deg opp på hva krenkelse er, og ikke lage din egen definisjon (sannhet) på dette også.

PS: jeg kalte det ikke et troll, men sa "måten du ordlegger deg på får deg til å fremstå stadig mer som et troll". Det er ikke det samme som å påstå at du er et troll. Håper du ser nyansene selv om det ikke ser slik ut.
Etter dine siste innlegg nærmer deg enda mer troll-definisjonen. Merk deg at jeg ikke har sagt at du faktisk er et troll, men det nærmer seg stadig mer.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

snakkesalig

Han er et troll. Og om dere slutter å mate det så kan kanskje tråden komme on-topic igjen?

geear

Sitat fra: daktari på tor 13. okt 2022, kl. 18:20
Jeg har kun en teori, og har ikke gått i noen feller. Synes det er rart at noen går til personangrep, fordi man selv oppfatter at andre er useriøse?
Noterer meg at det ikke gjaldt alle, så får hver snakke for seg hvorfor de slenger velger lite hyggelig personlige karakteristikker.
Jeg velger å tro at du ikke skjønner at du selv brukte en hersketeknikk, og derfor ikke forstår kritikken. Å bruke fordummende kallenavn er å latterliggjøre, og det er et velkjent triks for å "vinne frem", i stedet for å la skikkelig argumentasjon tale for seg. Samme gjør du altså når du begynner å skylde på at folk føler seg krenket...

daktari

Sitat fra: geear på fre 14. okt 2022, kl. 13:49
Sitat fra: daktari på tor 13. okt 2022, kl. 18:20
Jeg velger å tro at du ikke skjønner at du selv brukte en hersketeknikk, og derfor ikke forstår kritikken. Å bruke fordummende kallenavn er å latterliggjøre, og det er et velkjent triks for å "vinne frem", i stedet for å la skikkelig argumentasjon tale for seg. Samme gjør du altså når du begynner å skylde på at folk føler seg krenket...
Ærlig talt. Den som har ekstraordinære påstander for være den som skaffer spesielt gode bevis.

Foreløpig er optimistisk en gedigen en flopp og avsporing fra det Tesla burde fokusert på.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

Electric cars in Norway

Sitat fra: turfsurf link=topic=60916.msg10690
quote]

Hadde blitt en rar debatt. Bruk av slike betegnelser viser bare at man er forutinntatt og ikke er interessert i en objektiv debatt.

Enig... en rar debatt!

emurof

Sitat fra: Motorwatt på lør 08. okt 2022, kl. 01:41Det nye kamera "is a type of camera with two or more lenses with a separate image sensor or film frame for each lens,".  Altså hårfint nye sensorer 🤣🤣.

Hvor leste du det?

emurof

Sitat fra: daktari på man 10. okt 2022, kl. 19:25Hva er det som irriterer med å si floptimus?
I fjor hadde de en dansende person i lycra.
I år hadde de en sak som såvidt kunne spasere på scenen, med ukjent utholdenhet og vi aner ikke om den var preprogrammert.
Er noen imponert, og hvorfor?
Jeg synes de burde fikse bilene og det de har solgt til kundene, ikke det fjaset.

Kan man ikke bare være saklig, og la være bruke nedsettende kallenavn, karakteristikker og annet da? La heller argumentene tale for seg selv, og ikke gå inn for å provosere.

Den dansende personen for et år siden var ment som underholdning. Jeg skjønner ikke hvorfor folk hele tiden snakker om det. Det har jo ingen relevans for diskusjonen.

I år hadde de en fungerende robot som kunne gå rundt selv. Det er ganske godt gjort på bare noen få måneder. Det var jo en del som spådde at de ikke ville klare å få til en prototype på den tiden. At det var umulig. At man kanskje i beste fall ville få se en arm som beveger seg.

Counterpointer

Jeg skjønner godt hvorfor Optimus får kallenavn.

Med dagens teknologi så er det mange nye firma som kunne lagd en robot som vinker, og de aller fleste har de som beveger seg uten hjelp.

Det er IKKE imponerende, det er faktisk ganske skuffende. Minner ikke så lite om FSD faktisk, selv om bilene faktisk klarer å kjøre selv til en viss grad.

Motorwatt

Mere og mere sikker på at det er delemangel som er årsaken. Ellers kunne man bare utsatt dette påfunnet til alt var klart. Det er jo ikke det eneste de har fjernet siden chipsmangelen ble en realitet. Ryggjustering på passasjersete, radar, og ladekabler er det jeg kommer på i farten. Men prisene på bilene bare øker. I videoen mener de at at USS koster rundt 100 USD, mens bilprisene stiger i hopp på 2.500 USD nesten kontinuerlig. Synes lite om å multiplisere delebesparelser med antall biler. Hva med å ta prisøkningen på 2.500 USD på 1 million biler? Skulle bli 2 500 000 000 USD pr. gang. Og dette er vel gjort 4-5 ganger.

hELgenen

Sitat fra: Motorwatt på fre 21. okt 2022, kl. 00:29
Mere og mere sikker på at det er delemangel som er årsaken. Ellers kunne man bare utsatt dette påfunnet til alt var klart. Det er jo ikke det eneste de har fjernet siden chipsmangelen ble en realitet. Ryggjustering på passasjersete, radar, og ladekabler er det jeg kommer på i farten. Men prisene på bilene bare øker. I videoen mener de at at USS koster rundt 100 USD, mens bilprisene stiger i hopp på 2.500 USD nesten kontinuerlig. Synes lite om å multiplisere delebesparelser med antall biler. Hva med å ta prisøkningen på 2.500 USD på 1 million biler? Skulle bli 2 500 000 000 USD pr. gang. Og dette er vel gjort 4-5 ganger.

Det blir stadig mindre bil for pengene dessverre. Jeg tror ikke det er delemangel,men en bevisst strategi for å ta stadig større marginer. Over tid en strategi som kan slå hardt tilbake dersom kundene etterhvert reagerer på å få stadig mindre for mer penger.

filtvet

De har liten konkurranse og kan gjøre som de vil. Konkurrentene har ofte ganske/like dårlig software og laaaang leveringstid. Med de usikre tidene vi lever i nå hadde jeg ikke turt å bestille en bil 1-2 år frem i tid.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA