Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 600 kroner per år. elbil.no/medlemskap

App 4.27.5 med Waypoints og nye nøkkelfunksjoner

Startet av Mobileum, tirsdag 05. desember 2023, klokken 18:19

« forrige - neste »

Mobileum

Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD

Handyman

Veldig bra, men hva mener du med "nye nøkkelfunksjoner"? Som bokstavelig ment, eller sentrale funksjoner? Ser ingen andre endringer ved første øyekast.
Nå håper jeg snart at det blir mulig å åpne appen uten å vekke bilen hver gang. Få på plass en "Wake up-knapp" dersom bilen sover.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Mobileum

"It improves phone key accuracy by checking if your phone was recently moving for walk-up unlock to work," Guichet said on X. "This can prevent unexpected unlocks — like if your car is parked in close proximity to where your phone is charging."

It is a simple, but clever solution to ensure the vehicle stays locked if you're close by, but are not planning to enter the car.

Handyman

Sitat fra: Mobileum på onsdag 06. desember 2023, klokken 08:34"It improves phone key accuracy by checking if your phone was recently moving for walk-up unlock to work," Guichet said on X. "This can prevent unexpected unlocks — like if your car is parked in close proximity to where your phone is charging."

It is a simple, but clever solution to ensure the vehicle stays locked if you're close by, but are not planning to enter the car.

Ja, stemmer. Jeg ble jo spurt om jeg ville tillate appen å få tilgang til bevegelsesdata i går, og det var begrunnelsen. Takk.

Mobileum

SitatNå håper jeg snart at det blir mulig å åpne appen uten å vekke bilen hver gang. Få på plass en "Wake up-knapp" dersom bilen sover.

Veldig enig. Dette er en av grunnene til at jeg sjelden bruker Tesla-appen til fordel for en 3dje-parts løsning.

Otkristo

Sitat fra: Mobileum på tirsdag 05. desember 2023, klokken 18:19Har akkurat lastet ned denne:

Savner mulighet til å legge inn ønsket batteriprosent ved ankomst til destinasjon

Mobileum

Tesla jobber nå med en stor endring hvor flere informasjoner blir gjort tilgjengelige for "offentligheten" via nye APIer. Godkjente 3dje-parts utviklere har allerede gjort endringer, men de kan ikke igangsettes før Tesla har gitt endelig klarsignal. Flåtekunder som f. eks. Hertz bilutleie har en egen versjon allerede. Det spekuleres i at batteri-temperatur er noe av det som kommer.

Handyman

Sitat fra: Otkristo på onsdag 06. desember 2023, klokken 09:36
Sitat fra: Mobileum på tirsdag 05. desember 2023, klokken 18:19Har akkurat lastet ned denne:
Savner mulighet til å legge inn ønsket batteriprosent ved ankomst til destinasjon
Tipper det kommer etter hvert. Det er jo mulig å angi prosent ved start. De utvikler jo appen kontinuerlig.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA