Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hattehylle

Startet av Ampéreson, søndag 22. august 2021, klokken 22:35

« forrige - neste »

t85

Sitat fra: ToWalkOrDrive på tirsdag 24. august 2021, klokken 09:28
Sitat fra: turfsurf på tirsdag 24. august 2021, klokken 07:01
Sitat fra: daktari på mandag 23. august 2021, klokken 23:54
Teit å ikke ha hattehylle. Demper støy/resonans. Hylle er bedre enn rollo mtp støy.

Noen vil ha rollo, noen vil ha hattehylle, noen må laste til taket hver dag. Finnes løsninger for alt dette. F.eks https://teslastuff.weebly.com/modelyshelf.html

Den der så veldig bra ut. Tenker mest for å dempe eventuell hjulstøy. Ser i Model 3-en at det blir merkbart mer støy når baksetene er lagt ned. Ser jo veldig bra ut med tjukt teppe...og hvis den ikke er bra nok sånn som den kommer kan en nok lime støymatter fra Jula på undersiden. Har nå sendt dem mail for hva de skal ha i frakt...tenker at det fort kan bli en del om en bestiller bare 1.

...det eneste er hvordan dette påvirker bassen i kassettspilleren....
....kunne forøvrig og vært et greit DIY-prosjekt...men litt vanskelig å finne perfekte mål...

Fikk du svar ang. frakt og pris fra Teslastuff?

- Jeg kan gjerne være med og dele fraktkostnad. Det kan også være de vil tilby en rabatt ved bestilling av 2-5 hattehyller.

Ampéreson

Ja denne var meget pen, var noe slikt jeg kunne tenke meg også.
2021 Model Y LR Blå
2014 P85+ Grønn, Solgt (´;︵;`)

ToWalkOrDrive

Sitat fra: t85 på torsdag 26. august 2021, klokken 09:33
Sitat fra: ToWalkOrDrive på tirsdag 24. august 2021, klokken 09:28
Sitat fra: turfsurf på tirsdag 24. august 2021, klokken 07:01
Sitat fra: daktari på mandag 23. august 2021, klokken 23:54
Teit å ikke ha hattehylle. Demper støy/resonans. Hylle er bedre enn rollo mtp støy.

Noen vil ha rollo, noen vil ha hattehylle, noen må laste til taket hver dag. Finnes løsninger for alt dette. F.eks https://teslastuff.weebly.com/modelyshelf.html

Den der så veldig bra ut. Tenker mest for å dempe eventuell hjulstøy. Ser i Model 3-en at det blir merkbart mer støy når baksetene er lagt ned. Ser jo veldig bra ut med tjukt teppe...og hvis den ikke er bra nok sånn som den kommer kan en nok lime støymatter fra Jula på undersiden. Har nå sendt dem mail for hva de skal ha i frakt...tenker at det fort kan bli en del om en bestiller bare 1.

...det eneste er hvordan dette påvirker bassen i kassettspilleren....
....kunne forøvrig og vært et greit DIY-prosjekt...men litt vanskelig å finne perfekte mål...

Fikk du svar ang. frakt og pris fra Teslastuff?

- Jeg kan gjerne være med og dele fraktkostnad. Det kan også være de vil tilby en rabatt ved bestilling av 2-5 hattehyller.

Har enda ikke fått svar. Kan virke som det er veldig få som jobber i den bedriften. Virker litt rart at de ikke har vanlig nettbutikk.
Tesla Model Y                         2021-

Doff

Er gjerne med jeg også dersom det skal bestilles et større parti.
Tesla Model Y (2021)                   2021-
VW e-Golf (2019)                        2022-

Otkristo


boppus


Mercedes-Benz EQE SUV, 2023
Mercedes-Benz EQC 400, 2020
Tesla Model S 75D, 2018
Tesla Model S 85D, 2015

ELTesla

Er gira jeg også.
Kan vel lage en egen tråd om emnet?

Handyman

Sitat fra: ELTesla på torsdag 26. august 2021, klokken 14:29
Er gira jeg også.
Kan vel lage en egen tråd om emnet?
Dette er jo den egne tråden om hattehylle ;-)
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

ELTesla

Haha!  :D Trodde det var tråden om tilbehør til Model Y.
Lar den forrige posten stå uendret til spott og spe av meg selv.

geear

Sitat fra: ToWalkOrDrive på torsdag 26. august 2021, klokken 10:34
Har enda ikke fått svar. Kan virke som det er veldig få som jobber i den bedriften. Virker litt rart at de ikke har vanlig nettbutikk.
Se på bildene, dette er bare en kar som holder på å snekre hattehyller i en overfylt og rotete garasje, og alle brakettene er 3D-printede. Ikke noe storskalaproduksjon det her. Men likefullt et kult produkt.

geear

Han svarte meg med en gang på torsdag, og skrev han hadde svart en annen, som bor bare ti kilometer unna, for noen dager siden. Antar det er deg.  :laugh:  Sett i junken?  Mailen kom fra Stephen O Hara med noen funky tegn i midten. Han vil ha 362 USD per stykk sendt med USPS, mente vi kunne spare ca. 25 USD hver om vi slo oss sammen. Ender vel rundt 4000,- med moms og gebyrer.

KTB

Sitat fra: geear på søndag 29. august 2021, klokken 22:45
Han svarte meg med en gang på torsdag, og skrev han hadde svart en annen, som bor bare ti kilometer unna, for noen dager siden. Antar det er deg.  :laugh:  Sett i junken?  Mailen kom fra Stephen O Hara med noen funky tegn i midten. Han vil ha 362 USD per stykk sendt med USPS, mente vi kunne spare ca. 25 USD hver om vi slo oss sammen. Ender vel rundt 4000,- med moms og gebyrer.

Kjøpte du / dere ?
Hvor mye kom det på totalt med toll og frakt ?

Hvordan er funksjonaliteten / kvaliteten på produktet ?

ToWalkOrDrive

For min del fikk jeg en oppfølgingsmail som kom fra selger, hvor han lurte på om jeg hadde sett svaret hans, som var svar på fraktspørsmål (var vel ca $95 ekstra i frakt). Jeg hadde allerede sjekket "Reklame"-folderen i Gmail (hvor det lå 2500 mailer), men hans første svar lå i Søppel/farlig-mail, hvor dette lå i en litt gjemt folder...dette var eneste mail som lå der, så jeg gjorde han oppmerksom på det, som han takket for. Men på det tidspunktet hadde jeg fått bilen, og synes ikke støyen er så ille at jeg ville betale 4000 for en hattehylle akkurat nå. Synes og det er ekstremt praktisk uten hylle eller gardin, sånn at jeg bare kan legge ned setene med knappene, og lø inn. I tillegg er jo vinduene såpass sotet at det ikke er så lett å se inn.
Tesla Model Y                         2021-

Otkristo

Da blir dette standard fremover. Mulig gratis retrofit for eksisterende eiere.

boppus

Sitat fra: Otkristo på tirsdag 09. november 2021, klokken 23:25
Da blir dette standard fremover. Mulig gratis retrofit for eksisterende eiere.
Er vel lite sannsynlig at Tesla deler ut gratis plastpaneler og hylle til alle solgte Y. Men flott om et kit gjøres tilgjengelig.

Mercedes-Benz EQE SUV, 2023
Mercedes-Benz EQC 400, 2020
Tesla Model S 75D, 2018
Tesla Model S 85D, 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA