@Burger <snip>
bno: Jeg prøver igjen, vi kan ikke debattere siden mye av kildegrunnlaget jeg bruker for å forstå verden og stoler på mener du er en konspiratorisk propagandaplan bak.
Du linker til en Facebook side (alarm hos meg) senere og til en artikkel på steigan.no (som du stoler på) som er drevet av Pål Steigan som har tre påstander avvist av faktisk.no (som jeg stoler på) her
https://www.faktisk.no/tema/person/pal-steigan . Disse påstandene er faktisk så bak mål at man kan avfeie hele steigan.no
Så jeg kan forklares med en av den hjernevaska massen som propaganda virker på (beklager om jeg tar feil av dine antagelser av meg), mens jeg mener at du påvirket av kognitiv bias og beveger deg farlig inn på konspiratorisk tankegang som er vanskelig å komme seg ut av.
Jeg vil anbefale deg å se på hvordan hjernen lurer oss, ganske fascinerende å vite at meninger vi er enige i har vi ikke noen naturlige forsvarsmekanismer mot og kan faktisk reagere med sinne dersom vi blir utfordret på det. Å forstå hvordan hjernen blir lurt har hjulpet meg å gå igjennom meninger og kaste de som ikke holder mål samt å prøve å tvinge meg til å analysere uttalelser/artikler jeg er enige i. Jeg er ikke perfekt, men insett at det er noe jeg må jobbe med hele livet.
For å sette det på spissen, jeg er livredd for å ende opp på prostatabenken i Stjørdal sentrum og nikke sammentykkende til enhver rasistisk, forenkla, satt på spissen, laget for å skape følelser og usann uttalelse fra en medpensjonist.