Hva er det med strømprisene?

Startet av Mobileum, fredag 16. juli 2021, klokken 13:06

« forrige - neste »

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Vidar_S på I dag kl. 13:44
Sitat fra: RJK på I dag kl. 12:22
Sitat fra: ToWalkOrDrive på I dag kl. 12:12Jeg har ikke peiling, men er du sikker på at ikke Norgespris fakturerer deg Norgespris-diff på nettleien når du leverer tilbake strøm når prisen er over 40 øre ekskl mva?
Er vel skrevet ganske klart at salg av strøm ikke påvirkes av Norgespris, det er kun kjøp av strøm den går på. Salg betales etter spotpris jamfør den strømavtalen man har.

Dog, har ingen kilder annet enn det som allerede er fremkommet i denne tråden!

Om man vil ha kilde:  https://www.regjeringen.no/no/tema/energi/strom/sporsmal-og-svar-om-norgespris/id3089310/?expand=factbox3118310

SitatNorgespris gjelder kun strømmen du bruker, og ikke strømmen du selger. Du vil fortsatt få betalt for den strømmen du selger, i tråd med avtalen du har med din strømleverandør.

Ok, så hvis en har et hus med egen leilighet, med egen strømmåler, så kan en ha fastpris og Norgespris på den ene leiligheten, og spotpris og Norgespris på andre leiligheten, og et svært batteri for begge, og solcellepanel som forer dette, og når spotprisen er veldig lav så lader en batteriet med Spot, og ikke selger, og når spot-prisen er svinhøy så lader en batteriet med fastpris-leiligheten, og så selger en så mye en kan, og må ikke returnere Norgespris-støtten en mottar. Kult. Da bestiller jeg en sånn pakke.  :)
Tesla Model Y                         2021-

Vidar_S

Sitat fra: ToWalkOrDrive på I dag kl. 13:53Ok, så hvis en har et hus med egen leilighet, med egen strømmåler, så kan en ha fastpris og Norgespris på den ene leiligheten, og spotpris og Norgespris på andre leiligheten, og et svært batteri for begge, og solcellepanel som forer dette, og når spotprisen er veldig lav så lader en batteriet med Spot, og ikke selger, og når spot-prisen er svinhøy så lader en batteriet med fastpris-leiligheten, og så selger en så mye en kan, og må ikke returnere Norgespris-støtten en mottar. Kult. Da bestiller jeg en sånn pakke.  :)

Hehe.. Jepp, er bare å håve inn penger så lenge man finner er batteri som er billig og stort nok. Jeg tror dog det finnes andre og enklere måter å tjene pengene på  :D

Ingeniøren

Sitat fra: Vidar_S på I dag kl. 15:39
Sitat fra: ToWalkOrDrive på I dag kl. 13:53Ok, så hvis en har et hus med egen leilighet, med egen strømmåler, så kan en ha fastpris og Norgespris på den ene leiligheten, og spotpris og Norgespris på andre leiligheten, og et svært batteri for begge, og solcellepanel som forer dette, og når spotprisen er veldig lav så lader en batteriet med Spot, og ikke selger, og når spot-prisen er svinhøy så lader en batteriet med fastpris-leiligheten, og så selger en så mye en kan, og må ikke returnere Norgespris-støtten en mottar. Kult. Da bestiller jeg en sånn pakke.  :)

Hehe.. Jepp, er bare å håve inn penger så lenge man finner er batteri som er billig og stort nok. Jeg tror dog det finnes andre og enklere måter å tjene pengene på  :D

Man har jo elbil - min lades stort sett bare i helger med lav pris på strømmen.
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
Linux Zorin på PC'n og integrerte solceller på taket

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA