Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nyttelast Model Y

Startet av Rubenel, torsdag 15. juli 2021, klokken 09:53

« forrige - neste »

Diravi

Jeg fikk beskjed om at vår MIC LR Y som kommer i juni har hattehylle.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

ndrsone

I følge Tesla support så fikk jeg beskjed om at Nyttelasten nå er 565kg. Men det var vel alle klar over nå

magnetic

Økt nyttelast
Siden februar har derimot både den kinesisk- og tyskproduserte Model Y fått økt godkjent nyttelast til 637 kilo uten sjåfør. Eller 562 kilo, pluss sjåfør på 75 kilo. Det er en økning på nesten 250 kilo, som plutselig plasserer Tesla Model Y helt i toppen av sin klasse for lovlig nyttelast.
https://www.lydogbilde.no/nyheter/biler/tesla-model-y-bagasje/

Diravi

Hvis Lyd og bilde skal melde noe, kan de heller gi oss oppdatert info på støydemping i modeller som produseres nå.  8) Nyttelast er heldigvis yesterday's news.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

Radial

Noen som har søkt om oppgradering av totaltvekt hos SVV på sin 2021 Y enda?
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Thalgar

#1325
Ser ut til at 2023-modellen av Model Y ikkje berre mistar ultralydsensorar, men òg får 100 (!) kg lågare nyttelast. Kva held Tesla på med?


Sjekk "V26" her:

https://tff-forum.de/t/wiki-model-3-model-y-technische-veraenderungen-details/100784
Model Y LR Quicksilver, 2023

førategangtesla

#1326
Sitat fra: Thalgar på onsdag 12. oktober 2022, klokken 19:13
Ser ut til at 2023-modellen av Model Y ikkje berre mistar ultralydsensorar, men òg får 100 (!) kg lågare nyttelast. Kva held Tesla på med?


Sjekk "V26" her:

https://tff-forum.de/t/wiki-model-3-model-y-technische-veraenderungen-details/100784

Det er jo ikke noe særlig. Gjelder dette bilene fra Berlin? Ser at det står tesla motors Nederland.

Når jeg ser nærme på, er kanskje mass in running order inkludert fører?

Det står eksempelvis på performance:
mass in running order: 2072
Technically permissible maximum laden mass: 2532

2532-2072=460kg+75kg=535 nyttelast? Er det ikke dette de har ligget på?

Thalgar

Dette er typegodkjenning for heile Europa. Tesla har europeisk hovudkvarter i Nederland. Maks totalvekt utan førar var for P før 637 kg, nå 535. Framleis ganske bra, men surt å sjå at bilen blir dårlegare med tida.
Model Y LR Quicksilver, 2023

førategangtesla

Sitat fra: Thalgar på onsdag 12. oktober 2022, klokken 20:55
Dette er typegodkjenning for heile Europa. Tesla har europeisk hovudkvarter i Nederland. Maks totalvekt utan førar var for P før 637 kg, nå 535. Framleis ganske bra, men surt å sjå at bilen blir dårlegare med tida.

Jeg skulle likt å vite begrunnelsen for å senke nyttelasten med 100kg. Kanskje får vi vite mer når 2023 modellen ruller ut.

Kim-

Body changes to the underbody in the middle and at the rear. Possibly aerodynamic air ducts or reinforcements.
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Handyman

Drit i tallet for nyttelast, har tillatt totalvekt gått ned 100Kg? Bilen har neppe blitt tyngre.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

snakkesalig

Sitat fra: Handyman på onsdag 12. oktober 2022, klokken 21:56
Drit i tallet for nyttelast, har tillatt totalvekt gått ned 100Kg? Bilen har neppe blitt tyngre.
Ja.
Samme egenvekt (2054 for LR).
Tillatt totalvekt ned fra 2619 til 2518.

Radial

Innfasing av 4680 som krymper totalvekta tro?
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

LauritzJ

Er det kommet noe mer klarhet rundt dette?

olavxxx

Sitat fra: Radial på torsdag 13. oktober 2022, klokken 06:57
Innfasing av 4680 som krymper totalvekta tro?
4680 veier mindre, så det skulle gi mer vektmulighet.

Men det kan jo være det har noe å gjøre med mer komfortabelt understell(?), kanskje man da vil ha ekstra sikerhetsmargin for å beholde bilen kontrollert i høy fart. Det er jo en fantastisk bil i elgtest, på lik måte som Model 3 er.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA