Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Utstyrspakker for ID.4 GTX

Startet av ihaal, lørdag 01. mai 2021, klokken 09:09

« forrige - neste »

telcontar

Sitat fra: Rexen på onsdag 05. mai 2021, klokken 09:02
Sport+ pakken fant jeg for dyr da jeg uansett kommer til kun å kjøre i comfort regner jeg med :)

Jeg har så langt vurdert Sport pakken for å få progressiv styring. Men; Vil "Sportsunderstell, senket med 15mm" medføre stiver bil? Altså mindre comfort?
Bilen får 155 bakkeklaring; Høyt nok til mitt bruk.

Du kan regne med stivere bil ja, mindre høyde og kortere fjæring betyr stivere oppsett.

R.Daneel

Sitat fra: Olemann på tirsdag 04. mai 2021, klokken 21:58
DCC i Sport+ pakken:
Noen som vet om det betyr at man kan sette bilen i mykere/høyere komfort posisjon, tenker da på tilsvarende effekt som å gå fra lavere til høyere profil på dekkene.  Eller er det kun andre veien, altså oppstramming for mindre krengning og fastere oppsett - i tillegg til at jeg ser det er dynamisk tilpasning til skiftende underlag.

I teorien (beskjed fra selger og info på nett) skal vel DCC både gi mulighet for mykere demping i Comfort og stivere demping i Sport vs Normal (som da kanskje er tilsvarende oppsett med standard dempere på ID4 uten dcc?).  Om dette gjør at bilen oppleves som mer komfortabel på ujevnt underlag i Comfort vs ID4 med vanlige dempere gjenstår å erfare.

"The electronically controlled damping control unit determines within milliseconds what level of damping is required at which wheel and adjusts the shock absorber accordingly."

Står en del å lese her (basics for DCC er vel samme på Scirocco og ID4 får man tro):
http://www.vwscirocco.es/bricos/manuales/Volkswagen%20DCC%20Adaptive%20Chassis%20Control.pdf
VW ID4 GTX

Rexen

Sitat fra: telcontar på onsdag 05. mai 2021, klokken 09:19
Sitat fra: Rexen på onsdag 05. mai 2021, klokken 09:02
Sport+ pakken fant jeg for dyr da jeg uansett kommer til kun å kjøre i comfort regner jeg med :)

Jeg har så langt vurdert Sport pakken for å få progressiv styring. Men; Vil "Sportsunderstell, senket med 15mm" medføre stiver bil? Altså mindre comfort?
Bilen får 155 bakkeklaring; Høyt nok til mitt bruk.

Du kan regne med stivere bil ja, mindre høyde og kortere fjæring betyr stivere oppsett.

Virker logisk at bilen blir stivere.

Jeg vurderer da "Sport +" med "- Progressiv styring" og "- DCC Adaptivt understell med kjøreprofilprogram". Da er bilen tilbake på 170 mm bakkeklaring. Imidlertid er den veldig dyr; totalt kr. 15 700.
Noen som har erfaring fra tilsvarende løsninger og kan synse på om prisen er verd det?
VW ID4 GTX bestilt
BMW 525 d x-drive 2012
Mazda 3 2012

R.Daneel

Sitat fra: Rexen på onsdag 05. mai 2021, klokken 10:02
Sitat fra: telcontar på onsdag 05. mai 2021, klokken 09:19
Sitat fra: Rexen på onsdag 05. mai 2021, klokken 09:02
Sport+ pakken fant jeg for dyr da jeg uansett kommer til kun å kjøre i comfort regner jeg med :)

Jeg har så langt vurdert Sport pakken for å få progressiv styring. Men; Vil "Sportsunderstell, senket med 15mm" medføre stiver bil? Altså mindre comfort?
Bilen får 155 bakkeklaring; Høyt nok til mitt bruk.

Du kan regne med stivere bil ja, mindre høyde og kortere fjæring betyr stivere oppsett.

Virker logisk at bilen blir stivere.

Jeg vurderer da "Sport +" med "- Progressiv styring" og "- DCC Adaptivt understell med kjøreprofilprogram". Da er bilen tilbake på 170 mm bakkeklaring. Imidlertid er den veldig dyr; totalt kr. 15 700.
Noen som har erfaring fra tilsvarende løsninger og kan synse på om prisen er verd det?

Sport + koster 12 000. Har ikke erfaring med hverken progressiv styring eller DCC men fikk en god pakkepris så synes det er verdt å teste da ID4 1st (uten max) kjentes litt hard over dumper/ dårlig asfalt og håper DCC kan gi litt mykere demping i Comfort.
VW ID4 GTX

Trond.m

Det burde være noen i Møller som kan si om Sport+ i comfort er mer komfortabel på ujevn vei enn 1St uten max.

Rexen

Jeg har forhåndsbestilt og bekreftet kjøp av GTX. Lurer på en del ting:
- Er det mulig nå å finne ut hvor man er i køen av de forhåndsbestillte og kontraktsfestede?
- Antar at jeg trygt kan få tilbakebetalt depositumet uten noe krøll med bestillinga!?
- Motor skriver i sin test av "ikke-GTX"; "Mangler lyktespylere, det er et stort minus her i Norge." Noen som vet om GTX også kommer uten lyktespylere?
- Vi valgte bort "Design- og lyspakke +" da vi ikke ville ha panoramaglasstak. Valgte "Mørke sideruter og bakrute" etter anbefaling fra selger. Men kunne ikke velge "Støydempende sideruter foran" som vi gjerne skulle hatt da vi setter stor pris på mangel av støy. Formening om det kan bli mulig å velge støydempende sideruter før alt låses i juli/august?
VW ID4 GTX bestilt
BMW 525 d x-drive 2012
Mazda 3 2012

biggern

#51
Sitat fra: Rexen på tirsdag 11. mai 2021, klokken 16:17
Jeg har forhåndsbestilt og bekreftet kjøp av GTX. Lurer på en del ting:
- Er det mulig nå å finne ut hvor man er i køen av de forhåndsbestillte og kontraktsfestede?
- Antar at jeg trygt kan få tilbakebetalt depositumet uten noe krøll med bestillinga!?
- Motor skriver i sin test av "ikke-GTX"; "Mangler lyktespylere, det er et stort minus her i Norge." Noen som vet om GTX også kommer uten lyktespylere?
- Vi valgte bort "Design- og lyspakke +" da vi ikke ville ha panoramaglasstak. Valgte "Mørke sideruter og bakrute" etter anbefaling fra selger. Men kunne ikke velge "Støydempende sideruter foran" som vi gjerne skulle hatt da vi setter stor pris på mangel av støy. Formening om det kan bli mulig å velge støydempende sideruter før alt låses i juli/august?

Forhåndsbestilling eller signert kontrakt er to vidt forskjellige ting.
Signert kontrakt:
De sier at de første kommer :
- The ID.4 GTX will be launched in Europe in summer 2021
Da blir vel dette kanskje iløpet av July-August-September avhengig av kønummer og produksjonsoppstart.
- Sjekk info i VW appen #bilhold# om tilbakebetaling av forskudd. Tror den også skal vise  produksjons fremdrift, VIN nummer osv., men litt usikker.
- Uten, har klart meg i mange år uten spyling av frontlys.
- Har du signert kontrakt, vil importør legge deg inn i VAG systemet iløpet av 1 uke eller 2, etter kø ordning, avhengig av ditt kø nummer. Kommer du med endringer senere kan de kanskje dra deg ut av køen og plassere deg lenger bak, med dine endringer. Dette burde jo selger kunne informere om.

carlings

#52
Jeg synes GTX virker som et langt bedre kjøp enn tohjulsstrekkeren gitt bekjedent utstyrsnivå på begge.

For å få det jeg tenker bør være minimumsutstyret — metallic, keyless og ryggekamera — må man opp på Business-versjonen på 2WD. Legg til metallic, så er vi på 456k.

GTX starter ganske greit utstyrt, bla.a. med metallic inkludert, og når vi legger til pakken med keyless og ryggekamera ender vi rett over 470k.

Påslaget for 4WD og mye mer kraft er altså ikke mer enn rundt 15k.

Derfra er det litt utstyrsavhengig.

Skal man ha elseter drar GTX veldig ifra, siden du må kjøpe denne sportspakken.

Jeg vurderer å klare meg uten elseter.
Da synes jeg også påslaget for GTX forblir moderat, også når man inkluderer feks soltak og HUD.

Andre som tenker det samme?

LMOR

Jeg kjøpte alle pakkene, synes jeg får mye for pengene sammenlignet med Q4 f.eks. Enyaq er dyrere med alt.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Trond.m

#54
Sitat fra: LMOR på fredag 14. mai 2021, klokken 21:55
Jeg kjøpte alle pakkene, synes jeg får mye for pengene sammenlignet med Q4 f.eks. Enyaq er dyrere med alt.
Gratulerer. Vi var jo begge i3 entusiaster og jeg husker jo godt at du bidro enormt mye på i3 forum (min signatur var TM)
Etter å ha kjørt id.4 en stund (GTX bestilt), så må jeg si at VW har gjort mye riktig. De har åpenbart kopiert en del fra i3, men komforten er klart bedre. Skulle jo bare mangle etter 8 år, og i3 var virkelig forut for sin tid...OT 😉

biggern

#55
Sitat fra: carlings på onsdag 12. mai 2021, klokken 21:50
Jeg synes GTX virker som et langt bedre kjøp enn tohjulsstrekkeren gitt bekjedent utstyrsnivå på begge.

Skal man ha elseter drar GTX veldig ifra, siden du må kjøpe denne sportspakken.
Jeg vurderer å klare meg uten elseter.

Jeg mener Top-Sport+ er verdt det. Bedre seter +minne seter/speil osv. Men det viktigste for meg er at jeg slipper 70 tallets brunfarge.
Nå blir jo det mest spennende levering da andre her med opp imot 500 er indikert uke 38-40.

Trond.m

Sitat fra: biggern på lørdag 15. mai 2021, klokken 08:08
Jeg mener Top-Sport+ er verdt det. Bedre seter +minne seter/speil osv. Men det viktigste for meg er at jeg slipper 70 tallets brunfarge.
Mulig jeg misforstår deg, men brunfargen har du jo bare på id.4. Standardsetene på id.4 GTX er. vel sorte eller mørk grå.

biggern

#57
Sitat fra: Trond.m på lørdag 15. mai 2021, klokken 08:48
Sitat fra: biggern på lørdag 15. mai 2021, klokken 08:08
Jeg mener Top-Sport+ er verdt det. Bedre seter +minne seter/speil osv. Men det viktigste for meg er at jeg slipper 70 tallets brunfarge.
Mulig jeg misforstår deg, men brunfargen har du jo bare på id.4. Standardsetene på id.4 GTX er. vel sorte eller mørk grå.

Jepp.

LMOR


https://www.youtube.com/watch?v=x-sT9QTy8ps

Fin film som viser detaljer ut og inne, f.eks. "diamant" lysene foran++
Her er det standard setene.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Olemann

Spurte min selger om dette, han var sikker på at det kun er oppstramming som ligger i Sport+ pakken.  Man får altså ingen mykere bil med comfortinnstilling i denne pakken enn standard bil uten denne pakken.
Selv vet jeg ikke, men dette var det klare svaret selger ga.

Sitat fra: Trond.m på onsdag 05. mai 2021, klokken 10:38
Det burde være noen i Møller som kan si om Sport+ i comfort er mer komfortabel på ujevn vei enn 1St uten max.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA