Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Utstyrspakker for ID.4 GTX

Startet av ihaal, lørdag 01. mai 2021, klokken 09:09

« forrige - neste »

biggern

Sitat fra: Rexen på mandag 03. mai 2021, klokken 19:50
Sitat fra: biggern på mandag 03. mai 2021, klokken 19:32
Sitat fra: JLindberg på mandag 03. mai 2021, klokken 14:45
Har fått tilbud fra Møller på 530.000 kr for GTX med dette utstyr:

Overveier om jeg skal ta dette tilbud eller vente til Model Y.

Blir vel nesten 6mnd ekstra venting da?
Hvorfor?
[/quote

Avhengig av kø nummer.
GTX kommer i August.
Ser i media at Y ikke kommer før på nyåret, igjen avhengig av kønummer.

JLindberg

Sitat fra: Rexen på mandag 03. mai 2021, klokken 19:50
Sitat fra: biggern på mandag 03. mai 2021, klokken 19:32
Sitat fra: JLindberg på mandag 03. mai 2021, klokken 14:45
Har fått tilbud fra Møller på 530.000 kr for GTX med dette utstyr:

Overveier om jeg skal ta dette tilbud eller vente til Model Y.

Blir vel nesten 6mnd ekstra venting da?
Hvorfor?

Romsligere bil, bedre rekkevidde, hurtigere lynladning, bedre ladenettverk, bedre infotainment.

JLindberg

Sitat fra: Ledam på mandag 03. mai 2021, klokken 21:56
Har også fått "tilbud" fra Møller. Stort sett listepris. Er det noen som vet hvilke såkalte storkunderabatter som gjelder på VW? Jeg tror at BMW gir 8% rabatt til medlemmer i vår fagforening. Mercedes gir vistnok 5%.

Tilbudet mit fra Møller er vel 25.000 kr under listepris uten å ha noen avtaler.

Chimp

Det er faktisk veldig bra uten storkundeavtale. Uten dette er alt jeg har fått 10 000 rabatt eller serviceavtale i 3 år.

R.Daneel

#34
Skrevet kontrakt i dag hos Erik Arnesen Bryn:
Kings red
Designpakke+
Komfortpakke+
Sportspakke+
Førerassistentpakke+
Innfellbart hengerfeste

19" LANS.PAKKE M.LOEN SØLV IKKE PUR A006
GUMMIMATTER FORAN OG BAK E405
AUTOGLYM CARBON SHIELD LAKKFORSEGLI B105
TAKSTATIV

Blir min første nye bil og første elbil. Kønummer rett under 500.

Gleder meg stort!

En takk er på sin plass til dere som deler mye god kunnskap her inne  :+1:
VW ID4 GTX

biggern

Sitat fra: biggern på tirsdag 04. mai 2021, klokken 19:12
Sitat fra: R.Daneel på tirsdag 04. mai 2021, klokken 18:55
Skrevet kontrakt i dag hos Erik Arnesen

Total kjøpesum: 525 031

Tilsvarer drøyt 5% rabatt, har ikke noen avtale. Blir min første nye bil og første elbil. Kønummer rett under 500

Noe antatt levering?

R.Daneel


Muntlig beskjed er i slutten av august, i kontrakten står det antatt leveringsuke 38/21 og seneste leveringsuke 42/21

VW ID4 GTX

biggern

Sitat fra: R.Daneel på tirsdag 04. mai 2021, klokken 19:18

Muntlig beskjed er i slutten av august, i kontrakten står det antatt leveringsuke 38/21 og seneste leveringsuke 42/21

Hmm, det er jo veldig bra med nr 500, og ift alle de som venter på 80x er det jo kjempebra å få bilen 5-6 mnd tidligere   :)

R.Daneel

Sitat fra: biggern på tirsdag 04. mai 2021, klokken 19:31
Sitat fra: R.Daneel på tirsdag 04. mai 2021, klokken 19:18

Muntlig beskjed er i slutten av august, i kontrakten står det antatt leveringsuke 38/21 og seneste leveringsuke 42/21

Hmm, det er jo veldig bra med nr 500, og ift alle de som venter på 80x er det jo kjempebra å få bilen 5-6 mnd tidligere   :)

Ja er godt fornøyd om jeg får bilen i september :D Men de ville ikke gi meg understellsbehandling i pakken. Det skulle ikke være nødvendig mente selger og kunne muligens også påvirke garantien.. Han forhørte seg visst med overordnet om dette.

Regner med dette er avklart sentralt hos importør før vinteren slår til så jeg får påført litt dinitrol eller sauefett hos autorisert verksted.
VW ID4 GTX

biggern

Sitat fra: R.Daneel på tirsdag 04. mai 2021, klokken 19:42
Sitat fra: biggern på tirsdag 04. mai 2021, klokken 19:31
Sitat fra: R.Daneel på tirsdag 04. mai 2021, klokken 19:18

Muntlig beskjed er i slutten av august, i kontrakten står det antatt leveringsuke 38/21 og seneste leveringsuke 42/21

Hmm, det er jo veldig bra med nr 500, og ift alle de som venter på 80x er det jo kjempebra å få bilen 5-6 mnd tidligere   :)

Ja er godt fornøyd om jeg får bilen i september :D Men de ville ikke gi meg understellsbehandling i pakken. Det skulle ikke være nødvendig mente selger og kunne muligens også påvirke garantien.. Han forhørte seg visst med overordnet om dette.

Regner med dette er avklart sentralt hos importør før vinteren slår til så jeg får påført litt dinitrol eller sauefett hos autorisert verksted.

Dette er vel slikt de utfører på mottaket i Drammen? I så fall kan ikke se noe stort problem å påføre litt ekstra under og event. i hjulbuer for støydemping ?
Noe jeg vil ta opp når jeg skal signere kontrakt iløpet av uken.
På H Kona la jeg på utover std understellsbehandling, ekstra 2 lag med støydemping av hjulbuer.
Veldig fornøyd.

Zoe2017

Sitat fra: R.Daneel på tirsdag 04. mai 2021, klokken 18:55
Skrevet kontrakt i dag hos Erik Arnesen Bryn:
Kings red
Designpakke+
Komfortpakke+
Sportspakke+
Førerassistentpakke+
Innfellbart hengerfeste

19" LANS.PAKKE M.LOEN SØLV IKKE PUR A006
GUMMIMATTER FORAN OG BAK E405
AUTOGLYM CARBON SHIELD LAKKFORSEGLI B105
TAKSTATIV
SKVETTLAPPER FORAN

Total kjøpesum: 525 031

Tilsvarer drøyt 5% rabatt, har ikke noen avtale. Blir min første nye bil og første elbil. Kønummer rett under 500.

Gleder meg stort!

En takk er på sin plass til dere som deler mye god kunnskap her inne  :+1:

Takk for tips! Veldig bra å ha denne informasjon her når man skal snakke med forhandleren. Erik Arnesen kommer til å selge mange biler hvis de tilbyr 5%
Renault Zoe 2017
VW ID4 GTX bestilt

R.Daneel

Sitat fra: biggern på tirsdag 04. mai 2021, klokken 19:50
Sitat fra: R.Daneel på tirsdag 04. mai 2021, klokken 19:42
Sitat fra: biggern på tirsdag 04. mai 2021, klokken 19:31
Sitat fra: R.Daneel på tirsdag 04. mai 2021, klokken 19:18

Muntlig beskjed er i slutten av august, i kontrakten står det antatt leveringsuke 38/21 og seneste leveringsuke 42/21

Hmm, det er jo veldig bra med nr 500, og ift alle de som venter på 80x er det jo kjempebra å få bilen 5-6 mnd tidligere   :)

Ja er godt fornøyd om jeg får bilen i september :D Men de ville ikke gi meg understellsbehandling i pakken. Det skulle ikke være nødvendig mente selger og kunne muligens også påvirke garantien.. Han forhørte seg visst med overordnet om dette.

Regner med dette er avklart sentralt hos importør før vinteren slår til så jeg får påført litt dinitrol eller sauefett hos autorisert verksted.

Dette er vel slikt de utfører på mottaket i Drammen? I så fall kan ikke se noe stort problem å påføre litt ekstra under og event. i hjulbuer for støydemping ?
Noe jeg vil ta opp når jeg skal signere kontrakt iløpet av uken.
På H Kona la jeg på utover std understellsbehandling, ekstra 2 lag med støydemping av hjulbuer.
Veldig fornøyd.


Bra tips med støydemping :+1:

Virker ikke som importør mener understellsbehandling er nødvendig så skjer vel ikke noe sånt ved klargjøring: https://motor.no/bil/store-forskjeller-i-rustbehandlig-av-nye-biler/192512

"Får bilene rustbehandling utover fabrikkstandard før de leveres ut til kundene? Hvis ja, hva slags type behandling?"

"Nei, våre produkter er i utgangspunktet tilstrekkelig rustbehandlet og beskyttet fra fabrikk, også med svært god hulrombeskyttelse. Det er normalt ikke behov for noen tilleggsbehandling utover dette. I områder hvor det saltes spesielt mye lokalt, vil det imidlertid være enkelte forhandlere som tilbyr en tilleggsbehandling, en såkalt delbehandling, for å unngå saltskader."

Men litt rart at understellsbehandling i Oslo plutselig skal være et problem, her må det være svært ulik praksis rundt omkring mellom forhandlerne.
VW ID4 GTX

Olemann

DCC i Sport+ pakken:
Noen som vet om det betyr at man kan sette bilen i mykere/høyere komfort posisjon, tenker da på tilsvarende effekt som å gå fra lavere til høyere profil på dekkene.  Eller er det kun andre veien, altså oppstramming for mindre krengning og fastere oppsett - i tillegg til at jeg ser det er dynamisk tilpasning til skiftende underlag.

Rexen

#43
Sport+ pakken fant jeg for dyr da jeg uansett kommer til kun å kjøre i comfort regner jeg med :)

Jeg har så langt vurdert Sport pakken for å få progressiv styring. Men; Vil "Sportsunderstell, senket med 15mm" medføre stiver bil? Altså mindre comfort?
Bilen får 155 bakkeklaring; Høyt nok til mitt bruk.
VW ID4 GTX bestilt
BMW 525 d x-drive 2012
Mazda 3 2012

Rexen

I Førerassistenpakke+ får man "+ Travel Assist kjøreassistent: Lane Assist og Emergency Assist".

Men jeg finner ingen steder mulighet for å velge automatisk parkering; Er det fordi VW ikke tilbyr det eller er det bare ikke et tilbud på GTX?
VW ID4 GTX bestilt
BMW 525 d x-drive 2012
Mazda 3 2012

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA