Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Utstyrspakker for ID.4 GTX

Startet av ihaal, lørdag 01. mai 2021, klokken 09:09

« forrige - neste »

Rexen

Sitat fra: Chimp på lørdag 01. mai 2021, klokken 16:08
HUD tror jeg er litt hver sin smak. Jeg synes det er irriterende støy. Ville ikke tenkt at det er must på en bil som skal selges om 3-4 år. Lenger frem enn det blir det uansett umulig å spå noe. Førerassistansepakke ville jeg valgt, og mørke ruter. Ellers mener jeg man kan droppe resten
Kanskje greit å ha hengerfeste fordi det er så dyrt å ettermontere for neste eier, men det er også noe med å kjøpe til seg selv og ikke nestemann
Sterkt uenig; HUD har jeg hatt siden 2012 og er et must. Mye sikkerhet i å slippe ta blikket fra vegen.
VW ID4 GTX bestilt
BMW 525 d x-drive 2012
Mazda 3 2012

Kanutten

Sitat fra: Rexen på lørdag 01. mai 2021, klokken 19:37
Sterkt uenig; HUD har jeg hatt siden 2012 og er et must. Mye sikkerhet i å slippe ta blikket fra vegen.

Det er helt sikkert en vanesak. Jeg har hatt HUD i en av bilene mine i over 2 år nå, men ser fortsatt ned på speedometeret.

Bjoris

Sitat fra: Olemann på lørdag 01. mai 2021, klokken 12:16
Tenker litt likt som deg.  Dropper setene pga pris, og fordi de ser ut som det er såpass mye bøtte-preg/sidestøtte at de antagelig passer dårlig for lave personer, min kone f.eks. 
Selger sa at dersom man ikke tar Førerassistent+ så mister man mye av funksjonene som i dag finnes på ikke-max 1ST, bl.a. automatisk køkjøring, og det er noe jeg absolutt vil ha.
Tror også HUD blir mer og mer vanlig og etter hvert et krav, så tar med den og. 
Sport og senking vil jeg ikke ha, skal takle dårlig fjellveier også.

Komfortpakke tar jeg med, lei av at det flyter av ladekabler, overganger, spylerveske ++ i bagasjerom, nå blir det plass til alt under, rommet under på den vanlige er for lite til å ha plass til alt.

Blir det mer støy av glasstak enn vanlig tak?  Vet man da får med isolerte sidevinduer i pakken.

Sitat fra: hELgenen på lørdag 01. mai 2021, klokken 10:59
Her er min "bestilling":

Førerassistentpakke +
Designpakke +
Svingbart tilhengerfeste
Infotainmentpakke +
Komfortpakke +
Lanseringspakke 19"​ sølv
Skvettlapper foran

Da er det kun setene igjen å vurdere.
Sliter veldig med å svelge manuelle seter på en slik utstyrt bil. Prisen for elektriske seter er jo hinsides også,samt at nakkestøtten er fast. Å betale nær 28k for dette føles feil,men det er også feil å ikke ha med el seter når det meste ellers er med. Får tenke hardt her kjenner jeg.
Mulig jeg blir så irritert på VW sine pakkeløsninger at hele bilen blir dumpet. Men å gå Q4 veien ser jeg blir vesentlig dyrere. Vanskelig dette.


Ser det er akkurat samme tekst på ACC på GTX som i øvrige modeller så om funksjonaliteten er forskjellig så er dette svært misvisend og "min" selger anbefalte uten pluss om en ikke var opptatt av autopilot

Chimp

Tar du ikke førerassistansepakke+ mister du også 360 da. Fin funksjon i trange p hus

Ledam

Selgeren sa at jeg skulle ha fått en link på epost til en mer omfattende konfigurator for GTX. Jeg kan ikke huske å ha fått det. Er det på den siden jeg fikk etter å ha reservert? Husker hvor det var. Husker heller ikke passordet.

turfsurf

Sitat fra: Rexen på lørdag 01. mai 2021, klokken 19:37
Sterkt uenig; HUD har jeg hatt siden 2012 og er et must.
Nytter ikke være uenig i preferanser. Det er heller ikke slik at HUD nødvendigvis er entydig sikrere:
https://newatlas.com/hud-technology-driving-safety/38204/

AR HUD som kommer opp med informasjon når det er nyttig kunne jeg likt, men jeg er ikke glad i å ha konstant informasjon om fart og navigasjon midt i synsfeltet. Kjører stort sett på cruise control hele tiden, så sjekk av speedometeret er bare nødvendig ved endring av fartsgrenser.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

hELgenen

Sitat fra: Ledam på søndag 02. mai 2021, klokken 09:17
Selgeren sa at jeg skulle ha fått en link på epost til en mer omfattende konfigurator for GTX. Jeg kan ikke huske å ha fått det. Er det på den siden jeg fikk etter å ha reservert? Husker hvor det var. Husker heller ikke passordet.

Ja du skal ha fått en lenke på mail.
Deretter må du inn med mobil.nr og kode som du får på sms.

Dette under forutsetning at du har reservert.


Øyvind.h

HUD kan normalt tilpasses mtp plassering, styrke og innhold slik at det passer de aller fleste. Noen kan vel også justere størrelse og skarphet.
Jeg tar med alt innhold, middels styrke og lav plassering slik at den ikke forstyrrer men er lettere tilgjengelig enn skjermer.
Dog kan en høyt plassert skjerm med store tall avhjelpe mangel på HUD noe.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Rexen

Sitat fra: Øyvind.h på søndag 02. mai 2021, klokken 10:54
HUD kan normalt tilpasses mtp plassering, styrke og innhold slik at det passer de aller fleste. Noen kan vel også justere størrelse og skarphet.
Jeg tar med alt innhold, middels styrke og lav plassering slik at den ikke forstyrrer men er lettere tilgjengelig enn skjermer.
Dog kan en høyt plassert skjerm med store tall avhjelpe mangel på HUD noe.

Når jeg skriver at HUD er et must er det selvfølgelig for meg. Jeg skriver ikke på vegne av andre enn meg selv.

Ad "tilpasses mtp plassering, styrke og innhold slik at det passer de aller fleste. Noen kan vel også justere størrelse og skarphet"; Verden er kommet videre siden 2012. Kan disse tilpasningene gjøres i ID.4?
VW ID4 GTX bestilt
BMW 525 d x-drive 2012
Mazda 3 2012

JLindberg

Har fått tilbud fra Møller på 530.000 kr for GTX med dette utstyr:

INNFELLBART HENGERFESTE
TONEDE VINDUER BAK, FRA B- SØYLEN
FØRERASSISTENTPAKKE
INTERIØRPAKKE TOP SPORT +
STYRINGSNUMMER GTX
19" LANS.PAKKE M.LOEN SØLV IKKE PUR A006

Overveier om jeg skal ta dette tilbud eller vente til Model Y.

biggern

Sitat fra: JLindberg på mandag 03. mai 2021, klokken 14:45
Har fått tilbud fra Møller på 530.000 kr for GTX med dette utstyr:

Overveier om jeg skal ta dette tilbud eller vente til Model Y.

Blir vel nesten 6mnd ekstra venting da?

Rexen

Sitat fra: biggern på mandag 03. mai 2021, klokken 19:32
Sitat fra: JLindberg på mandag 03. mai 2021, klokken 14:45
Har fått tilbud fra Møller på 530.000 kr for GTX med dette utstyr:

Overveier om jeg skal ta dette tilbud eller vente til Model Y.

Blir vel nesten 6mnd ekstra venting da?
Hvorfor?
VW ID4 GTX bestilt
BMW 525 d x-drive 2012
Mazda 3 2012

Ledam

Har også fått "tilbud" fra Møller. Stort sett listepris. Er det noen som vet hvilke såkalte storkunderabatter som gjelder på VW? Jeg tror at BMW gir 8% rabatt til medlemmer i vår fagforening. Mercedes gir vistnok 5%.


Rexen

Sitat fra: Ledam på mandag 03. mai 2021, klokken 21:56
Har også fått "tilbud" fra Møller. Stort sett listepris. Er det noen som vet hvilke såkalte storkunderabatter som gjelder på VW? Jeg tror at BMW gir 8% rabatt til medlemmer i vår fagforening. Mercedes gir vistnok 5%.
8 % på BMW for meg og. Men forsto at det ikke gjaldt på andelen som er mva og andre avgifter.
VW ID4 GTX bestilt
BMW 525 d x-drive 2012
Mazda 3 2012

Olemann

Ingen forhandlere gir rabatt på avgifter, det måtte man i så fall søke staten om, og da skal man ha arbeidslyst og være optimist....:D

Sitat fra: Rexen på mandag 03. mai 2021, klokken 22:06
Sitat fra: Ledam på mandag 03. mai 2021, klokken 21:56
Har også fått "tilbud" fra Møller. Stort sett listepris. Er det noen som vet hvilke såkalte storkunderabatter som gjelder på VW? Jeg tror at BMW gir 8% rabatt til medlemmer i vår fagforening. Mercedes gir vistnok 5%.
8 % på BMW for meg og. Men forsto at det ikke gjaldt på andelen som er mva og andre avgifter.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA