Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Utstyrspakker for ID.4 GTX

Startet av ihaal, lørdag 01. mai 2021, klokken 09:09

« forrige - neste »

LMOR

Høres riktig ut. En annen ting er at sport gjør at bakkeklaringen går ned med 1,5cm, men adaptiv pakken gjør at den går opp igjen til 17cm.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Trond.m

#61
Sitat fra: Olemann på lørdag 15. mai 2021, klokken 14:03
Spurte min selger om dette, han var sikker på at det kun er oppstramming som ligger i Sport+ pakken.  Man får altså ingen mykere bil med comfortinnstilling i denne pakken enn standard bil uten denne pakken.
Da gjør jeg ikke noen endring på dette. Valgte også bort 21 tom hjul, men tok med panoramatak + isolerte sideruter. Setter komfort foran sportslige kjørregenskaper. Valgte også standard seter på grunn av pris og da jeg er usikker på integrerte hodestøtter. Ser ikke ut til å være noen reguleringsmulighet på de.

carlings

Sitat fra: LMOR på lørdag 15. mai 2021, klokken 13:08

https://www.youtube.com/watch?v=x-sT9QTy8ps

Fin film som viser detaljer ut og inne, f.eks. "diamant" lysene foran++
Her er det standard setene.
Denne var informativ, takk. Dette ligner mer på bakhjulsutgavene enn flere av pressebildene ga inntrykk av.

Dessverre, får jeg si. Jeg synes kvalitetsfølelsen på denne er dårlig, med mye hardplast og pianolakk-bonanza som ser billig ut.

Hadde håpet GTX hadde litt mer oppgradert materialbruk, men ser først og fremst ut som det er andre fargevalg.

LMOR

Skulle også gjerne valgt bort pianolakken..
Men tror det er litt mer kvalitet på andre elementer.
Er ikke så mye bedre hos konkurrentene. Du må fort ut med minst 200' ekstra for å få full pakke uten plast og pianolakk.
Men det er mye pianolakk i f.eks EQC også, så for AWD er det sort sett bare Audi igjen akkurat nå.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

turfsurf

Sitat fra: carlings på søndag 16. mai 2021, klokken 08:52
Dessverre, får jeg si. Jeg synes kvalitetsfølelsen på denne er dårlig, med mye hardplast og pianolakk-bonanza som ser billig ut.

Hadde håpet GTX hadde litt mer oppgradert materialbruk, men ser først og fremst ut som det er andre fargevalg.
Må si meg enig med deg her. Etter alle testene som fremhevet hvor mye bedre interiøret var på ID.4 enn ID.3 hadde jeg store forhåpninger.

Synd, for GTX med mye utstyr er ganske godt priset mot konkurrentene. Er spent på hvordan Korea tvillingene oppleves i forhold. Tradisjonelt har jo VW banket disse på opplevd kvalitet.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

hELgenen

Noenlunde likt utstyrt Q4 etron 50 koster fort 150k ekstra. Tenker at da er det ikke verdt det. 50k mer,jo den kunne jeg nok svelge,men ikke 150k. Jeg fikk noe rabatt på id.4,ingenting på Q4. Så for meg ble det temmelig nøyaktig 150k i forskjell. Da ble valget litt enklere. Kunne gjerne unnet meg Q4,men jeg må også føle at jeg får noe igjen for pengene. Isteden ble det helbom med null rabatt strofer fra selger og da ble det tverrstopp for meg. Da sitter jeg helt greit i en id.4 med litt piano som tross alt kan folieres. Hardplast er det masse av i q4 også.

Trond.m

Pianolakken på dørhåndtakene er noe dritt, så jeg fatter ikke hva de tenker på. Men det går vel an å foliere for en relativt lav pris. Jeg øynet et lite om at det var endret da jeg så på på interiørbildene fra konfiguratoren. Da så dørhåndtakene ut til å være matt grå / sort. Men det er nok bare en illustrasjon og ikke et fotografi.

turfsurf

Sitat fra: hELgenen på søndag 16. mai 2021, klokken 10:10
Noenlunde likt utstyrt Q4 etron 50 koster fort 150k ekstra. Tenker at da er det ikke verdt det. 50k mer,jo den kunne jeg nok svelge,men ikke 150k. Jeg fikk noe rabatt på id.4,ingenting på Q4. Så for meg ble det temmelig nøyaktig 150k i forskjell. Da ble valget litt enklere.
Skjønner veldig godt den. Q4 er IMO overpriset så det holder. Jeg er uansett ikke noen stor fan av dagens Audi interiør, synes det er klaustrofobisk, selv om det ser veldig pent ut.

For meg trenger det ikke å være overdådig eller ose luksus/prmium, bare det ikke er daglige irritasjonsmomenter. Greit nok holder lenge. Der er dog ikke ID.4 for meg.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

hELgenen

Sitat fra: turfsurf på søndag 16. mai 2021, klokken 10:36
Sitat fra: hELgenen på søndag 16. mai 2021, klokken 10:10
Noenlunde likt utstyrt Q4 etron 50 koster fort 150k ekstra. Tenker at da er det ikke verdt det. 50k mer,jo den kunne jeg nok svelge,men ikke 150k. Jeg fikk noe rabatt på id.4,ingenting på Q4. Så for meg ble det temmelig nøyaktig 150k i forskjell. Da ble valget litt enklere.
Skjønner veldig godt den. Q4 er IMO overpriset så det holder. Jeg er uansett ikke noen stor fan av dagens Audi interiør, synes det er klaustrofobisk, selv om det ser veldig pent ut.

For meg trenger det ikke å være overdådig eller ose luksus/prmium, bare det ikke er daglige irritasjonsmomenter. Greit nok holder lenge. Der er dog ikke ID.4 for meg.

Nå har jo VW konsernet også et 3 alternativ - nemlig Enyaq. Synes den er fin og den har vel ikke de samme utfordringer mhp. touch og piano i samme omfang. Nå ble det ikke Enyaq på oss fordi min bedre halvdel ikke likte den - dessuten var det vesentlig lengre leveringstid på iv80x - noe som i sum gjorde at vi landet på ID.4.

Møller burde tilby, event formidle foliering for noen lapper ekstra - tror mange ville satt pris på det.
Snodig at ikke produsentene lager bilene slik at man enkelt kan bytte ut slike "deksler".

hELgenen

Sitat fra: Trond.m på søndag 16. mai 2021, klokken 10:14
Pianolakken på dørhåndtakene er noe dritt, så jeg fatter ikke hva de tenker på. Men det går vel an å foliere for en relativt lav pris. Jeg øynet et lite om at det var endret da jeg så på på interiørbildene fra konfiguratoren. Da så dørhåndtakene ut til å være matt grå / sort. Men det er nok bare en illustrasjon og ikke et fotografi.

Jeg spurte selgeren om dette - og han sa piano som på 1st. Ble også gledelig overrasket av det bildet der - det ville gjort en vesentlig forskjell på interiøret - er fortsatt lov å leve i håpet. Første bil skal vel ikke produseres før uke 25

daktari

Sjekk dørhåndtakene på Enyaq. Da snakker vi hardplast...
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

turfsurf

Sitat fra: hELgenen på søndag 16. mai 2021, klokken 10:53
Snodig at ikke produsentene lager bilene slik at man enkelt kan bytte ut slike "deksler".
Ja, det hadde det nok blitt ett stort ettermarked for.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

E-Trond

Noen som vet om de manuelle setene på Gtx er mulig å vinkle?
Altså heve de i framkant eller senke de bak?
Vet de er høydejusterbare,men det var denne vinkelen da....
Polestar 2  2022
Ioniq  2020

eriksen.eriksen

Setene på 1.st kan ikke vinkles. Kun hev og senk og ryggvinkel. Så dersom de er tilsvarende på GTX, hvilket er sannsynlig, kan man ikke stille vinkel.

Kan legge til at både meg og min kone sitter godt i disse setene, selv om vi har en høydeforskjell på 35 cm.

E-Trond

Det var vel det jeg regnet med.
Men har jo kjørt endel biler uten vinkling på seteputen og stort sett klart å finne en god sittestilling uansett.
Men får vel ta en tur til min lokale forhandler,de har inne en First med man seter.

Ser ut som om det går mot en GTX for min del nå,må bare bestemme meg for utstyrs-kombinasjoner...
Polestar 2  2022
Ioniq  2020

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA