Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Låsbart og belyst hanskerom med kjølerom

Startet av Jimbo, torsdag 15. april 2021, klokken 08:38

« forrige - neste »

Jimbo

OK, jeg har spurt om det nå. Men jeg tror heller ikke at den jekken jeg har fått egentelig er til ID.4. Det står Passat, Touran og Skoda Superb på den, men ikke ID.4. Noen som har fått en som det faktisk står ID.4 på?

Men den fungerer vel antageligvis, hvis jeg noensinne kommer å bruke den.

Jimbo

Jeg fikk nå svar fra forhandler at "bilen din har airstop dekk og da følger ikke det med". Men jeg er usikker på hvordan man sjekker om det faktisk er airstop dekk. Finner ikke noen indikasjon på dekket at det skal være det. Og på vinterdekken er det vel i hvert fall neppe det.

Jimbo

#62
Hva kan være rimelig kompensasjon for manglende lås, lys og kjøling i hanskerom og belyste dørhåndtak?

Forbrukertilsynet har nå begynt å mekle i saken og forhandler har tilbudt 50% på service som "goodwill". Dem mener fortsatt at dem ikke har gjort noen feil. Hun på forbrukertilsynet virker enig med meg at det kan være en brudd mot forbrukerkjøpsloven. Så alternativene nå er vel å enten akseptere tilbudet eller å ta det videre for å få en rettslig avgjørelse. Jeg er vel ikke helt fornøyd med kompensasjonen som jeg har fått tilbud om, men spørsmålet er vel om det er vert å gå videre med det og hvor mye mer det faktisk kan gi. Men jeg liker ikke at dem ikke kan innrømme at dem har gjort en feil.

Fra forbrukertilsynet:
"Som du skriver så følger det av forbrukerkjøpsloven § 16 c) at det foreligger en mangel dersom bilen ikke svarer til opplysninger som er gitt i sin markedsføring eller har gitt om bilen. Forbrukerkjøpsloven er preseptorisk – det vil si at det er ikke mulig å inngå avtaler som en dårligere for Forbrukeren enn lovens regler. I din sak kan det stilles spørsmål ved om en slik avtale hvor selger tar et veldig inngripende forbehold ovenfor forbrukeren, må settes til side."

unik42

Jeg fikk understellsbehandlig til 2k., så omtrent 4-5k i rabatt. Det følte jeg var veldig fair av Møller.
2021 ID.4, bestilt 2020
2020 Leaf, kjøpt i 2020, solgt 2020
2012 - Leaf, kjøpt i 2018, solgt i 2019

Barskog

Hold oss gjerne oppdatert.

Jeg opprettet en sak og sendte over all dialog og dokumentasjon til Forbrukertilsynet i juli. Venter fortsatt på forhandlinger med Møller. Blir spennende å se utfallet av dette. Møller har kun vært avvisende i min dialig med dem.
2017 Grå Titanium Renault ZOE Intens ZE40 R90 - Hentet 31/5-17
2016 Sort Renault ZOE Intens R240 - Hentet 14/3-16
2014 Sort Renault ZOE Intens Q210 - Hentet 11/9-14
11kW Supercharge hjemmelader
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 10A (genrasjon1)
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 16A (genrasjon2)
Sort lademugge fra noefuel.no (trekker 9,1A/gir DC Power 1,7 kW inn på batteriet)
Gul hyttelader fra Renault (trekker 9,6A/gir DC Power 1,8 kW inn på batteriet)
Begge siste målt 4. juli 2017

hELgenen

Savner lys i hanskerommet også.
En liten led lampe hadde gjort susen..Noen som har noen tips til ok løsning?

biggern

Nå er det kanskje jeg tramper litt i klaveret her, men lurer på.
Mottatt GTX har ikke lys og kjøling i hanskerom (umulig å sjakke kjøling midt på vinteren).
Den har belyste dørhåndtak.
Det jeg lurer på er hvor det står at ovenstående skal være med i oppsettet?

Barskog

Aner ikke hva de annonserte som tilbehør til GTX. Min kommentar, og sak mot Møller, gjelder 1.st edition, og dens standard utstyrspakke.
2017 Grå Titanium Renault ZOE Intens ZE40 R90 - Hentet 31/5-17
2016 Sort Renault ZOE Intens R240 - Hentet 14/3-16
2014 Sort Renault ZOE Intens Q210 - Hentet 11/9-14
11kW Supercharge hjemmelader
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 10A (genrasjon1)
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 16A (genrasjon2)
Sort lademugge fra noefuel.no (trekker 9,1A/gir DC Power 1,7 kW inn på batteriet)
Gul hyttelader fra Renault (trekker 9,6A/gir DC Power 1,8 kW inn på batteriet)
Begge siste målt 4. juli 2017

unik42

1st. edition (ikke Max) hadde belyste dørhåndtak, belyst hanskerom og kjøling i hanskerom som standardutstyr ved kontraktinngåelse. Dette stor i papirene vi fikk fra Møller og i utstyrsoversikten på Møller sine hjemmesider.
2021 ID.4, bestilt 2020
2020 Leaf, kjøpt i 2020, solgt 2020
2012 - Leaf, kjøpt i 2018, solgt i 2019

Tollwut

Lys i handtak er vel del av "Førerassistentpakke" - i lag med bl.a. ryggekamera, tjuverikontroll og nøkkelfri opning/låsing. Dvs. at dei som har betalt for "Førerassistentpakke" har opplyste dørhandtak, dei andre ikkje...

unik42

For en intetsigende kommentar...

Vi snakker om hhv. 1st og 1st Max, ingen av de hadde mulighet for å velge til eller velge vekk pakker.
I utstyrsoversikten til 1st. sto det at bilen hadde belyste håndtak og låsbart og belyst hanskerom.

Se gjerne ID4 tekniske data som jeg har vedlagt.
2021 ID.4, bestilt 2020
2020 Leaf, kjøpt i 2020, solgt 2020
2012 - Leaf, kjøpt i 2018, solgt i 2019

Jimbo

Var låsbart og belyst hanskerom med kjølerom faktisk med i 1st Max-versjonen? Eller var det også en feil?

SveinJ

Sitat fra: Jimbo på onsdag 29. desember 2021, klokken 12:00
Var låsbart og belyst hanskerom med kjølerom faktisk med i 1st Max-versjonen? Eller var det også en feil?

Sorry no! Ikke noe lys  der nei
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA