Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model 3 - bestilling og levering 1.kvartal 2021

Startet av ReisaM3Y, søndag 10. januar 2021, klokken 12:58

« forrige - neste »

Tesla65

Hvit P85 Solgt

lars667

Sitat fra: hELgenen på tirsdag 12. januar 2021, klokken 17:01
Mente det var flere som fikk LR med nye lykter i julerushet - var det bare ekstra gavepakke - eller fake news?

Det var lotto. Og jeg er ikke bitter for at jeg fikk de gamle.  :P
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

alb92

Sitat fra: MooCow på tirsdag 12. januar 2021, klokken 17:03
Sitat fra: Humlebakken på tirsdag 12. januar 2021, klokken 14:02
Jeg har spurt og de sa at det ikke er noe nytt fra de som kom julen bortsett fra nye lykter. Jeg tipper uansett at det er rattvarme men at det vil komme med v11.

Veit aldri, men blir veldig overraska om det kjem rattvarme med oppdatering. Då ville dei sannsynlegvis oppdatert den norske bestillingssida med rattvarme slik den kinesiske er.

Det jeg tenker er ganske mulig er at Tesla har et lager med gamle lykter og gamle ratt. Derfor har de ikke skrevet det på norske siden. Bilene som har kommet har vært en miks, med muligens bære nytt til Performance. De har enda noen inventory biler igjen som skal ut. Så snart det er gjort, og de har bære nytt fremover, så låser de opp rattvarme, og det er et rent lotteri til de som allerede har fått bil. Man kan ikke klage fordi man har jo fått det man har bestillt.

TKTS

Da har Glovis Captain seilt fra San Francisco med ankomst Zeebrugge 7 februar om alt går bra! Sansnyligvis er våre biler ombord på denne.

model3pw

Leser og ser at diverse Model Y (også USA ikke bare kina) blir levert med varme i ratt nå selv om ikke listet ved bestilling.

Er vel bare ikke listet på sidene siden det blir tilfeldig hvilke biler som får ratt med varme og hvilke som leveres uten frem til de har kvittet seg med ratt uten varme fra sine lager.

Min teori er at ingen får dette aktivert i etterkant og det blir offisielt på sidene deres først når kun ratt m/varme leveres ut.

TKTS

Blir vel litt som med lyktene. Jeg håper fortsatt på at bilen kommer med varme i ratt og nye dørtrekk, men får bare ta det som en bonus. Tror ikke jeg gidder og vente på det. I designstudio på nettsidene til Tesla UK så er det blitt endret på alle versjonene, men de får vel SR+ og LR fra Kina. Performance kommer fortsatt fra USA og leveringstiden der er mai.

trykkertor

Det kan jo være noen "norske" Model3 allerede ruller rundt med varmeanlegg i ratt, og at det kommer en switch for å aktivere på en fremtidig programoppdatering.

MooCow

Sitat fra: Humlebakken på lørdag 16. januar 2021, klokken 15:09
Blir vel litt som med lyktene. Jeg håper fortsatt på at bilen kommer med varme i ratt og nye dørtrekk, men får bare ta det som en bonus. Tror ikke jeg gidder og vente på det. I designstudio på nettsidene til Tesla UK så er det blitt endret på alle versjonene, men de får vel SR+ og LR fra Kina. Performance kommer fortsatt fra USA og leveringstiden der er mai.

Såg ingenting om oppvarma ratt på Model 3 på UK bestillingssida, Y får ein fortsatt ikkje bestilt der.

model3pw

Jeg har ihvertfall ingen tro på det ligger skjult i noen ratt som det ble spekulert mye om ved refresh.

Som på bilde her ser det ut på de model y som har kommet med det i år. Gir liten mening at de venter med å aktivere det når noen får det levert slik.

ReisaM3Y

Sitat fra: Humlebakken på lørdag 16. januar 2021, klokken 14:39
Da har Glovis Captain seilt fra San Francisco med ankomst Zeebrugge 7 februar om alt går bra! Sansnyligvis er våre biler ombord på denne.
Kan sikkert lønne seg å ta en telefon til Tesla til uka og høre om det er en VIN match på gang. 8) De matcher bilene ombord ett par dager etter lasting. Er det fortsatt ikke match, er neste sjanse muligens HORIZON LEADER som er en drøy uke etter Glovis Captain, ca 15. februar i Zeebrugge. Kilde: TMC UK sitt forum.
2021 Model 3 LR sort/sort 18" hf.

ReisaM3Y

Skikkelig påfyll i "Inventory" på Tesla sine sider, de fleste "i transitt". Antar de fleste av disse er ombord i Glovis Captain. https://www.tesla.com/no_NO/inventory/new/m3?TRIM=LRAWD,LRAWDP&arrangeby=relevance&zip=&range=0

Noen som har fått matchet VIN denne uka?

bholstad

Sitat fra: ReisaM3Y på tirsdag 19. januar 2021, klokken 15:22
Skikkelig påfyll i "Inventory" på Tesla sine sider, de fleste "i transitt". Antar de fleste av disse er ombord i Glovis Captain. https://www.tesla.com/no_NO/inventory/new/m3?TRIM=LRAWD,LRAWDP&arrangeby=relevance&zip=&range=0

Noen som har fått matchet VIN denne uka?

Lagt merke til det samme. Ikke fått matchet VIN. Bestilte grå/sort performance 30.12. Forsøkt å komme i kontakt med selger, men ikke lykkes med det enn så lenge. Noen som vet om alle trinn inne på bestillingssiden må være utført før man blir matchet? Har med vilje ventet med å legge inn bilder for å få innbyttepris da jeg vil at tilbudet som er gyldig i 60 dager skal vare ut mars i tilfellet levering drar ut.

jrjakobsen

Var innom sales idag for en prøvekjøring, da spurte jeg om de viste ca leveringstid da jeg var spent på helt ny bil :) Han bekreftet at bilen hadde forlatt fabrikken og sist registrert i SFO. Beregnet ankomst 7-10.feb med utlevering ca. 1.mars. Bestilte 10.01.21, Sort/sort LR AWD med feste, vinterd og FSD....

ReisaM3Y

Da hadde de matchet VIN til din bestilling?

Jeg ringte Tesla i går. Ingen match, men de ba om at jeg ringte tilbake tidlig i februar. De jobbet også med utlevering av biler de neste ukene, og kunne derfor ikke utelukke at jeg ble kontaktet før det. Da jobber de antakelig med restlageret etter jule- og nyttårsrushet på Lillestrøm. Oh well.....Tesla sitt system med at de produserer opp et visst antall biler med ulik spec, og deretter matcher de til bestillinger, gjør jo dette til et lite lottospill. Du får "gevinst" til slutt, men vet ikke når.  :D

bholstad

Jeg fikk endelig tak i selger i går. Hadde på det tidspunktet ikke blitt matchet, men siden samme spec som jeg hadde bestilt lå i inventory matchet han meg manuelt. Ble fortsatt forespeilet levering i slutten av februar så tipper bilen er på Glovis Captain. Kjenner jeg er litt ambivalent til at jeg pushet for matching nå med alle ryktene om prisnedgang, varme i ratt, justerbar demping osv, begynner å bli litt når man summerer opp.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA