Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 600 kroner per år. elbil.no/medlemskap

I karantene - trenger fullmaktskjema (tesla)

Startet av Joheho93, mandag 29. mars 2021, klokken 17:48

« forrige - neste »

Joheho93

Jeg har havnet i karantene og får ikke forlate kommunen. Jeg må sende en bekjent for å hente bil, da tesla ikke har noen annen løsning.Har noen vært borti fullmaktskjema som tesla krever, eller vet hvor jeg finner det? Jeg trenger også fullmaktskjema til finansiering. Setter stor pris på hjelp!

sjokomelk

Fullmakt for utlevering skriver du bare selv.
"Jeg, Joheho93, født 24-12-0000, gir Sjokomelk, født 17-05-1814, fullmakt til å hente min Tesla Roadster (VIN 12345) lørdag 34. septober."
Og så legger du ved kopi av førerkort/ID på dere begge to. Både du og den du gir fullmakt signerer dokumentet, og så sender du det til Tesla på forhånd med beskjed om at Sjokomelk henter bilen i ditt sted.

Lånet skal helt sikkert signeres med BankID, så det burde du kunne gjøre over telefon sammen med vedkommende som henter bilen din.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

bholstad

Så lenge du har telefonkontakt med han som henter for deg og han har med en fullmakt som nevnt over her blir ikke dette noe problem. Jeg stresset litt selv før utlevering da kona er medeier og dermed også skulle vært med på utlevering. Vi hadde begge signert finansiering på forhånd med bankid. Da jeg skulle hente bilen i Drammen var det ingen som spurte om noe som helst, jeg trengte ikke vise frem fullmakten jeg hadde med, måtte kun svare ja på en epost som bekreftet at jeg mottok bilen. Om han sjekker inn som deg og du svarer ja på mailen tipper jeg kan kjøre avgårde, de har jo lagt opp til kontaktløs overlevering og har også et voldsomt press på å få levert ut flest mulig biler før mars er over.

Joheho93

RJK

All makt i dine hender. Altså om du vil ha tråden slettet, så er det du som kan gjøre det. Ingen andre, bortsett fra moderator.

;-)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Toalmar

Vil håpe på at trådstarter ikke sletter denne, men eventuelt kun stenger den.
Best er vel å la den stå åpen for fremtidige innlegg
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA