Model 3 - bestilling og levering 1.kvartal 2021

Startet av ReisaM3Y, søndag 10. januar 2021, klokken 12:58

« forrige - neste »

benjadin

Rød M3LR bestilt desember har nå forventet levering februar. Jeg ble for øvrig matchet med en bil allerede 23.12. som jeg takket nei til pga. leasing på min nåværende bil som går ut i februar; den hadde VIN som sluttet på 841896. Er ikke det ganske høyt for å være allerede i desember?

Vil det ikke alltid være stegvise forbedringer og oppgraderinger på disse bilene? Uansett når man bestiller vil det kunne være ergerlig å se at de som får bil tre måneder senere får noe en selv ikke har fått. Og samme med rykter om priskutt. Jeg velger å fokusere på alt det jeg får som er forbedringer siden 2019, og det er heller ikke lenge siden priskuttet i fjor. Eneste jeg blir litt furt av er hvis jeg ikke får nye frontlykter, men jeg skal kunne leve med det også!

Tesla har hele veien vært eksperter på å underminere sitt eget bruktmarked, med jevnlige rentekampanjer, forbedringer og priskutt som gjør det farlig attraktivt å kjøpe nytt fremfor brukt.
Før:
2018 Nissan Leaf 40 kWh (2018-2021)
2021 Tesla Model 3 LR (2021-2024)

Nå:
2001 BMW 330Ci cabrio (2023-)
2024 Tesla Model Y LR (2024-)

ReisaM3Y

Med levering i februar, er du nok sikret de nyeste lyktene. Disse bilene er produsert nå i januar.  Tesla utvikler jo bilene hele tiden. Derfor hadde de nye 2021 refresh som ble levert før nyttår, en salig blanding av gamle og nye lykter. Hvis man hele tiden skal "vente" for å få det nyeste, må man nok i Tesla sitt tilfelle vente lenge.  :P Like greit å legge forventningsnivået på linje med smørbrødlista som tilbys ved bestilling. Alt utover det, er jo en positiv overraskelse. :)

Ellers er "forventet levering" kun et estimat. Når du er matchet til en bil og får et VIN, er det bare å pese Tesla med å få en leveringsdato. Håper vi får rapportert de nye VIN her i forumet etterhvert som folk blir matchet. For min egen del; the waiting game continues......
2021 Model 3 LR sort/sort 18" hf.

Marzo

Sitat fra: benjadin på tirsdag 26. januar 2021, klokken 10:02
Rød M3LR bestilt desember har nå forventet levering februar. Jeg ble for øvrig matchet med en bil allerede 23.12. som jeg takket nei til pga. leasing på min nåværende bil som går ut i februar; den hadde VIN som sluttet på 841896. Er ikke det ganske høyt for å være allerede i desember?

Høyest rød VIN registrert i desember er 847042.
Utlevering skjer ikke stigende, bla pga logistikken. Første bil ombord i båten er siste bil av osv.

etz

Ser det er kommet inventory biler i transitt, noen der matcher min bestilling men ingen match på meg enda 🤔
Avbestilt: Tesla Model 3 Performance 2021 Hvit/Sort

Endret til: Tesla Model 3 Performance 2021 Blå/Hvit
Levering 15.Juni i Tromsø

alb92

Sitat fra: etz på tirsdag 26. januar 2021, klokken 15:31
Ser det er kommet inventory biler i transitt, noen der matcher min bestilling men ingen match på meg enda 🤔

Så at det var en som matchet min bestilling også der. Kontaktet Tesla via chat til å se om jeg var matchet. Min konto viser fortsatt binding-strekk, men fikk beskjed at jeg har blitt matchet. Vin 880xxx. Hvit/Hvit P3D.

etz

Sitat fra: alb92 på tirsdag 26. januar 2021, klokken 16:28

Så at det var en som matchet min bestilling også der. Kontaktet Tesla via chat til å se om jeg var matchet. Min konto viser fortsatt binding-strekk, men fikk beskjed at jeg har blitt matchet. Vin 880xxx. Hvit/Hvit P3D.

Snakket med en på chat på lørdagen som virket ganske uinteressert og fikk bare beskjed om at det ikke var noe enda 🤷‍♂️ Skjer vell noe etterhvert!
Avbestilt: Tesla Model 3 Performance 2021 Hvit/Sort

Endret til: Tesla Model 3 Performance 2021 Blå/Hvit
Levering 15.Juni i Tromsø

bholstad

Sitat fra: alb92 på tirsdag 26. januar 2021, klokken 16:28

Samme her, fortsatt bindestrek hos meg også. Bestilt Grå/sort performance. Har også fått VIN 880xxx.

ReisaM3Y

Fikk i dag litt mer info ut av Tesla.  :)  Bil er matchet. Levering rundt 10. mars i Tromsø. VIN 886xxx. Antar at bilen da er på HORIZON LEADER, som p.t. vugger avgårde utenfor Mexico, og er estimert til Zeebrugge rundt den 15. februar. Anyways, greit å ha et mer konkret tidspunkt å forholde seg til, enn "februar/mars".

Mags85

Sitat fra: ReisaM3Y på torsdag 28. januar 2021, klokken 10:47
Fikk i dag litt mer info ut av Tesla.  :)  Bil er matchet. Levering rundt 10. mars i Tromsø. VIN 886xxx. Antar at bilen da er på HORIZON LEADER, som p.t. vugger avgårde utenfor Mexico, og er estimert til Zeebrugge rundt den 15. februar. Anyways, greit å ha et mer konkret tidspunkt å forholde seg til, enn "februar/mars".

Tok du kontakt med Tesla, eller tok de kontakt med deg? Når bestillte du?

ReisaM3Y

Bestilte 10.12.20. Kontaktet de via chat. Gå på Tesla sin hjemmeside, og deretter "inventory" eller "ferdigbygde biler". Da kommer det opp et chat-vindu nede til høyre på skjermen. Hadde RN klart, og spurte bare om status på bestillingen.  :) Erfarer at det er mer presis info å få på chat enn ved å ringe de.

Mags85

Sitat fra: ReisaM3Y på torsdag 28. januar 2021, klokken 11:03
Bestilte 10.12.20. Kontaktet de via chat. Gå på Tesla sin hjemmeside, og deretter "inventory" eller "ferdigbygde biler". Da kommer det opp et chat-vindu nede til høyre på skjermen. Hadde RN klart, og spurte bare om status på bestillingen.  :) Erfarer at det er mer presis info å få på chat enn ved å ringe de.

Takker. Skal sjekke, dog så trur jeg kanskje jeg ligger en del etter, da jeg bestillte 15.1.21, dog så står det estimert februar.

Sorlandsinv

bestilte mid januar, står fortsatt "februar" på teslas nettside, men fikk (i chat) i dag vite om at det er midten av mars som er forventa. Ææææææ

turfsurf

Blir det midten av mars vet jeg ikke om jeg gidder. Da er det snart vår og det kan vente til høsten og se hvordan det ligger an med TMY...
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Sorlandsinv

Litt samme her - bestilte på nett med levering februar, tenkte jeg får bil om en  måned ca - og solgte den gamle :) Så spørs hva jeg gjør (blir lang 1,5 mnd uten bil), men Tesla kan vel ikke gjøre noe om bilen er på en båt i Mexico eller noe. Det de kan forbedre seg på er estimering, da :)

Sitat fra: turfsurf på mandag 01. februar 2021, klokken 14:41
Blir det midten av mars vet jeg ikke om jeg gidder. Da er det snart vår og det kan vente til høsten og se hvordan det ligger an med TMY...

turfsurf

Sitat fra: Sorlandsinv på mandag 01. februar 2021, klokken 14:50
Litt samme her - bestilte på nett med levering februar, tenkte jeg får bil om en  måned ca - og solgte den gamle :) Så spørs hva jeg gjør (blir lang 1,5 mnd uten bil), men Tesla kan vel ikke gjøre noe om bilen er på en båt i Mexico eller noe. Det de kan forbedre seg på er estimering, da :)
Har solgt bil her og, men har en til, så det går greit. Men kjenner på meg om det blir mars og Lillestrøm utlevering så dropper interessen...
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA