Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model 3 - bestilling og levering 1.kvartal 2021

Startet av ReisaM3Y, søndag 10. januar 2021, klokken 12:58

« forrige - neste »

ReisaM3Y

Oppretter en egen tråd for oss som har bestilt og venter levering i 1.kvartal 2021.  8)

Bestilte sort/sort LR 10.12.20, og har etter bekreftet bestilling gått inn Teslas litt frustrerende "sort hull"-periode. Altså perioden hvor det er lite/ingen konkret info fra Tesla om leveringsdetaljer. RN er mottatt, men ingen VIN-matching. Leveringsdato får man jo ikke, kun den noget svevende februar, kanskje mars. Vel, sånn er jo Tesla sin forretningsmodell; de bygger ikke biler etter ordre, men produserer et visst antall med ulike specs, som i etterkant matches mot ordre. Er OK for meg, og ventetiden er uansett ikke lengre enn ved noen av mine tidligere nybilkjøp av andre merker.

Akkurat nå er det spennende å se om Tesla trekker en kanin opp av hatten de nærmeste ukene, og tilbyr bil fra restlageret som ble levert før jul. Antakelig mest biler som er avbestilt, nektet mottatt osv. Det er noen få biler i "Inventory" på nettsiden deres, men p.t. ingen match mot min bestilling.

Ellers vet vi at det produseres for fullt i Fremont, USA, og biler skal snart skipes ut fra Pier 80 i San Francisco. Det kan se ut som det blir "GLOVIS CAPTAIN" som blir første båt ut, med levering i Zeebrugge 07.februar? Er en god og velinformert tråd på dette i dette forumet: https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/2021-shipping-movements.217602/#post-5259893

Hvis denne infoen er god fisk, kan vi vel forvente første leveringer i Norge 3. eller 4.uke i februar. For oss helt nord i landet, kanskje noe lengre?

The waiting game is on! ;)


2021 Model 3 LR sort/sort 18" hf.

TKTS

Har selv bestilt hvit/sort performance 28.12.20. Ble ringt opp dagen etter av Tesla hvor de hadde en bil som matchet min bestilling men jeg takket nei. Spurte om det var en inventory bil, eller en bil som var levert tilbake og han sa det var en inventory bil. Takket pent nei. Sendte melding forige uke til selgeren, og fikk til svar at jeg kunne regne med vin nr i midten av februar, levering slutten av februar - begynnelsen av mars. Fikk tilbud om å hente i Lillestrøm eller Kristiandsand. Valgte Kristiansand.

Spurte også om vi ville få de oppdateringene som har dukket opp i Kina: rattvarme og oppdatert dørtrekk men det sa han at det kun gjaldt det kinesiske markedet. Synd, jeg liker de nye dørtrekkene men jeg gidder ikke avbestille nå for å vente. Savner min 2019 LR som jeg solgte i romjulen allerede.

dundun

Jeg bestilte 30.12 og fikk sms etter en halvtime med tilbud om henting dagen etter. Sa nei, og siden har jeg ikke hørt noe.

Nå står jeg på nippet til å kansellere og heller kjøpe Polestar, dette er uansett ikke hovedbilen og jeg er skeptisk når jeg hører om problemene med varmepumpene.
2023 ID.Buzz
2021 Polestar 2
2022 Bmw iX40, 2019 Tesla Model X LR, 2015 Tesla Model S S85D, 2020 Honda E, 2014 i3, 2016 Mercedes B-klasse, 2014 Model S P85
...og i tillegg en Mini Remastered og en MX-5 for moro skyld

TøddiVedder

Kjøp en brukt uten VP. Er helt konge. Uansett bedre enn Polestar.

ReisaM3Y

Helt fair å ha sine meninger og være skeptisk til å kjøpe M3. men diskusjon om Polestar vs M3, kjøpe brukt uten VP osv kan sikkert tas i en mer relevant tråd. Denne omhandler bestilling og levering i 1.kvartal.  :D
2021 Model 3 LR sort/sort 18" hf.

alb92

Bestilte første halvdel november Performance Grå/Sort. Ringte får å se om jeg ville få i løpet av desember, der jeg fikk et ja, men ingen VIN.

Ringte igjen senere på måneden, og fikk da svar på at det var usannsynlig at jeg fikk i 2020. Endret da til en hvit/hvit som var på inventory, og fikk VIN og de garanterte at jeg skulle få den i desember.

Ringte litt før jul igjen, der jeg fikk beskjed at jeg var unmatchet siden de ikke kunne levere innom året til Tromsø. Sa da at jeg hadde mulighet å hente i Lillestrøm om de hadde spurt, men, nei, for sent.

Fikk lovnad at jeg skulle få telefon i fra selger 02.01 med oppdatering, og han var ganske sikker på at jeg ville få bil i januar. Fikk aldri telefon, prøvde å ringe mandag og onsdag. Ingen svar, og ingen oppringing tilbake.

Gikk til chat på torsdag, og de sa at de skulle se på min sak nærmere og sende meg epost. De skulle også få tak i min selger å få han til å ringe meg. Hverken epost eller telefon har kommet.

Helt latterlig hvor vanskelig de skal gjøre ting.

eminate

Skulle egentlig fått utlevert min Performance 30.12. Men det ble ikke noe av.
Tesla sier at de ikke leverer ut biler de første 14 dagene av et nytt kvartal. Og nå skal alle bilene som står i Lillestrøm fraktes tilbake til Drammen før utleveringer kan starte igjen.
Har ikke hørt noe om noen planer for å utbedre feil. Det tviler jeg sterkt på at de gjør. Det er ikke første gangen Tesla leverer ut biler som har feil og mangler.

Basert på dette vurderer jeg nå å droppe hele leveringen. Siden utlveringer er ute i det blå og mangelen på kommunikasjon er svært irriterende.
Bestilt: 2021 Tesla Model 3 Performance
Solgt: 2017 Tesla Model S P100DL
Solgt: 2016 Tesla Model S 75D

Daniel_0007

Sitat fra: eminate på mandag 11. januar 2021, klokken 10:13
Skulle egentlig fått utlevert min Performance 30.12. Men det ble ikke noe av.
Tesla sier at de ikke leverer ut biler de første 14 dagene av et nytt kvartal. Og nå skal alle bilene som står i Lillestrøm fraktes tilbake til Drammen før utleveringer kan starte igjen.
Har ikke hørt noe om noen planer for å utbedre feil. Det tviler jeg sterkt på at de gjør. Det er ikke første gangen Tesla leverer ut biler som har feil og mangler.

Basert på dette vurderer jeg nå å droppe hele leveringen. Siden utlveringer er ute i det blå og mangelen på kommunikasjon er svært irriterende.

Tesla leverer som regel veldig få i første måneden og ikke bare 14 dagene og de som er levert i Januar er nok de som skulle vært levert før 31 desember ifjor som de ikke rakk.
Tesla utbedrer nok ikke feil som du sier, er opp til kunden å klage. Med mindre de har en bil klart så kommer nok ikke flere biler til europa før i Februar og de fleste utleveringene blir nok ikke før i Mars.
Model 3 2019 LR Rwd

TKTS

Rart det skal være så forskjell på kundeservice hos Tesla. Jeg har aldri opplevd dårlig kundeservice med min forige Model 3. De fulgte opp uansett også når jeg bestilte. Ble tilbudt prøvekjøring og full pakke. Når jeg hentet den så var det en del feil, blant annet så var ikke støtfangeren bak ordentlig satt på, og litt skeive paneler her og der. Men de ordnet fort opp.  Har hatt flere Mercedeser før Tesla og der opplevde jeg mye dårlig kundeservice, fikk blant annet fukt i baklyktene som jeg reklamerte på, fikk tilbakemelding at jeg smalt bakluka for hardt igjen, og dermed sprakk lyktene! Jeg fikk helt bakoversveis!

Uansett, dårlig av Tesla å ikke følge opp nye kunder før de har fått bilen, det er jo her førsteinntrykket kommer og å ikke følge opp når de lover er en tydelig svakhet. Når det er sagt, alle nye biler jeg har hentet i min tid har hatt feil enten i form av slurv under montering fra fabrikk, eller klargjøring. Det er bare å lese de andre elbilgruppene på facebook for eksempel. Men for å spore tilbake til tråden: Satser på kjapp levering av ny bil!


ReisaM3Y

Sitat fra: eminate på mandag 11. januar 2021, klokken 10:13
Skulle egentlig fått utlevert min Performance 30.12. Men det ble ikke noe av.
Tesla sier at de ikke leverer ut biler de første 14 dagene av et nytt kvartal. Og nå skal alle bilene som står i Lillestrøm fraktes tilbake til Drammen før utleveringer kan starte igjen.
Har ikke hørt noe om noen planer for å utbedre feil. Det tviler jeg sterkt på at de gjør. Det er ikke første gangen Tesla leverer ut biler som har feil og mangler.

Basert på dette vurderer jeg nå å droppe hele leveringen. Siden utlveringer er ute i det blå og mangelen på kommunikasjon er svært irriterende.

Har også fått med meg at det ikke blir utleveringer første halvdel av januar, men er rapportert om enkelte unntak. Tror heller ikke på at noen biler utbedres før utlevering til kunder. VIN matches, bil avtales utlevert og feil fanges opp ved utlevering eller av kunde i etterkant. Er likevel eksempler på at kunder har fått utsatt levering av bil, da Tesla har fanget opp klare mangler på bilen før utlevering.

Er bare å vente i spenning og se om man blir tilbudt noe av restlageret fra Lillestrøm, eller ferskvare fra Fremont i februar/mars. I løpet av neste uke vet man kanskje mer?

2021 Model 3 LR sort/sort 18" hf.

TKTS

Vet noen siste VIN som er registrert? På den måten kan vi kanskje klare å finne ut hvem som får «fersk» bil og hvem som får lagervare

Daniel_0007

Sjekk teslastats.no    EB 994XX   Model 3   2021   Grå   844243   
Model 3 2019 LR Rwd

Marzo

Sitat fra: Humlebakken på mandag 11. januar 2021, klokken 11:04
Vet noen siste VIN som er registrert? På den måten kan vi kanskje klare å finne ut hvem som får «fersk» bil og hvem som får lagervare

Høyeste registrerte VIN i Norge er 847776 som ble registrert 30 desember.

Her er oversikt Q4.

840000-840999   - 157
841000-841999   - 34
842000-842999   - 62
843000-843999   - 44
844000-844999   - 204
845000-845999   - 123
846000-846999   - 49
847000-847999   - 139



eminate

Fikk telefon fra Delivery i dag. De sier at bilen er klar for levering, men at de nå mangler vinterhjul. Har vin 844 Perf.
Bestilt: 2021 Tesla Model 3 Performance
Solgt: 2017 Tesla Model S P100DL
Solgt: 2016 Tesla Model S 75D

ReisaM3Y

Ser ut som Delivery har begynt å røre på seg. Nå bestilte du?
2021 Model 3 LR sort/sort 18" hf.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA