Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kommer SuC-nettverket til å bli åpnet??

Startet av DeepFu, mandag 21. desember 2020, klokken 16:14

« forrige - neste »

geear

I Lyngdal går det vel ofte (i helgene) ikke an å stå slik, da det er så trangt og filene mellom brukes for hele butikkområdet, så det er ganske trafikkert og man ender enten med å blokkere en fil eller ladeplassen bak. Og iallfall 10 av plassene (de 2+6+2 eller noe sånt, de gamle) er av typen inntil fortauskant.

Magnus Hansen

Interessant at Nebbenes er valgt ut. Som det skrives over jo denne tungt belastet til tider.

Regner ellers med at noen får opp noen sammenligninger på pris/kwt for de forskjellige aktørene sammenlignet med disse prisene

Magnus Hansen

Teslabjørn kommer vel til å ta turen til Nebbenes med samtlige elbiler på det norske markedet  :)

torlie

Flott, slipper jeg stå i kø på Recharge. Kan jeg kose meg å lade med snegletempo med min MG ZS i kulda. Forstod det ikke var minuttpris  :police:
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

ToWalkOrDrive

Sitat fra: geear på mandag 31. januar 2022, klokken 15:25
I Lyngdal går det vel ofte (i helgene) ikke an å stå slik, da det er så trangt og filene mellom brukes for hele butikkområdet, så det er ganske trafikkert og man ender enten med å blokkere en fil eller ladeplassen bak. Og iallfall 10 av plassene (de 2+6+2 eller noe sånt, de gamle) er av typen inntil fortauskant.

Ja, du har et poeng der. Er jo litt trangt. Er gjerne bedre å kjøre bak til de "hemmelige" bakerste laderne? Litt rart de ikke annonserer de litt bedre...er vel ingen som kommer på at det er ladere der og, om de ikke ser de fra E39. Men Audi-eiere trenger jo ikke plass for å parkere....de lager plass...
Tesla Model Y                         2021-

Magnus Hansen

Sitat fra: torlie på mandag 31. januar 2022, klokken 15:47
Flott, slipper jeg stå i kø på Recharge. Kan jeg kose meg å lade med snegletempo med min MG ZS i kulda. Forstod det ikke var minuttpris  :police:

Du må nok pent stille deg i kø etter enda mer sakteladende leafer og Egolfer  :)

Motorwatt

Tesla-eiere: Bare innrøm det. En trist dag.... 😢
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

daktari

Dette var fint. Burde nesten teste bare for moro en dag. Appen var klar med en gang - men jeg hadde jo Tesla-konto fra før.

Med de prisene Tesla tilbyr er det uaktuelt å ha abonnement på Ionity gjennom bilen. BMW Charge, Audi Charging services osv. kan ta seg en bolle. Jeg spår at Teslas åpning kan gi et visst prispress.

Eks. har jeg nå 1 år gratis WeCharge Go avtale som gir Ionity til 4,4,-/kWh. Aner ikke engang hva den egentlige månedsprisen er da det ikke står på nettsiden!

Audi Charging services tar 180,- pr måned bundet til 1 år for 1,85,-/kWh hos Ionity. Men "City"-avtalen koster 47,- pr måned for å få lov til å lade på Ionity til 8,4,-/kWh  - 47 i måneden for å "leie" et RFID-kort er bare landeveisrøveri. Sjukt.

Det eneste som kan ødelegge for disse merke-spesifikke avtalene er Plug'n'Charge hvis det blir obligatorisk å ha bilen koblet mot merkets lade-tilbyder. Men Plug'n'Charge også må jo være frivillig, så får man heller starte med app eller brikke manuelt.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Roy Aasen

Nå har jeg ikke Tesla...men jeg lurer på om dette er en super ide? Rent praktisk sett?
Nå skal det jo prøves ut selvsagt, men noen burde tipse Tesla om å fjerne tilgangen for andre på Nebbenes...


Jeg kommer sikkert ikke til å frekventere noen av disse med det første, da de ikke er i løypa mi og i tillegg så har jeg bil med ladekontakt på feil side. :). Men hvem vet


Alfa Bergen

På Lærdal er det vel knapt mulig for andre biler å lade uten å blokkere ladere. Kun mulig å rygge inn til disse
Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

hELgenen

Flott - da er det bare å begynne å planlegge ferien her.  :P


Magnus Hansen

Sitat fra: Roy Aasen på mandag 31. januar 2022, klokken 15:54
Nå har jeg ikke Tesla...men jeg lurer på om dette er en super ide? Rent praktisk sett?
Nå skal det jo prøves ut selvsagt, men noen burde tipse Tesla om å fjerne tilgangen for andre på Nebbenes...


Jeg kommer sikkert ikke til å frekventere noen av disse med det første, da de ikke er i løypa mi og i tillegg så har jeg bil med ladekontakt på feil side. :). Men hvem vet

Når de først tester ut så er der jo bra de tester litt forskjellige type lokasjoner. De kan jo ikke bare teste der de vet det ikke blir noen problemer. Nå får de tatt en skikkelig test i et marked hvor det er mange andre elbiler enn Tesla. Og mange eldre, sakteladende. Blir spennende å se helgeutfart og vinterferieutfart.. og etterhvert påske 😬

Magnus Hansen

Fra tek.no

Sitat

Dette skal være stasjoner som på en gjennomsnittlig dag har betydelig tilgjengelig kapasitet, og den sier Tesla at de «ønsker å dele». De vil likevel ikke utelukke at de mest trafikkerte stolpene i fremtiden vil kunne forbeholdes Tesla-eiere på de største utfartsdagene i året.

Kan bli problematisk å lade for noen

Foreløpig vil det ikke gjøres noen fysiske endringer på ladestolpene utover at det dukker opp klistremerker med informasjon om at andre bilmerker trenger Tesla-appen for å kunne lade.




ReneM

En bra dag! Mer penger for Tesla og bedre ladeinfrastruktur for alle!

Jeg har P2 med ladeport på samme lokasjon som Tesla, så det blir neppe noe problem. Prising er forøvrig helt topp. På ferie kjøper man 1 måneds medlemskap og lader billigere enn Ionity med plugsurfing deal.

Fot å glemme at flere av disse Audi/Volkswagen/Ionity abonnementer forutsetter 1 års bindingstid. Da er det flott at Tesla kan tegnes for en måned om gangen!
2021: P2 launch edition - non PP - 20 inch
2016: 2016 mod E-Golf med VP
Solgt: 2014 mod E-Up

turfsurf

Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 31. januar 2022, klokken 15:21
Mange av disse ladestasjonene er av typen "bensinstasjons-layout" hvor Audi e-tron bare kan la være å kjøre like langt inn som en Tesla måtte gjort. F.eks. Nebbenes, Lyngdal og Notodden.
Funker på den bakerste plassen, men ikke på den forreste.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA