Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kommer SuC-nettverket til å bli åpnet??

Startet av DeepFu, mandag 21. desember 2020, klokken 16:14

« forrige - neste »

Counterpointer

Sitat fra: Moas på tirsdag 01. august 2023, klokken 15:30
Sitat fra: geear på tirsdag 01. august 2023, klokken 11:45Ikke legg for mye i noen få innlegg, som jeg har skrevet her før, kjørt Tesla siden 2017, superladet sikkert 150 ganger og har aldri stått i kø. Kjørt 4000 km i sommer, så heller ikke da i kø mao.
Jeg har kjørt elbil før det fantes noe som het hurtiglading.

Ja, det kan oppstå køer hos Tesla. Jeg så det senest i Danmark i sommer. Selv om det var maks 5-10 min ventetid så så jeg antydninger til Road rage hos minst en ventende Tesla sjåfør
Han hadde nok nok vært Audiot om han kjørte det eller Merchedesperado osv osv, har mest med person å gjøre samt et ikke uvesentlig confirmation bias 😏

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Moas på tirsdag 01. august 2023, klokken 15:30
Sitat fra: geear på tirsdag 01. august 2023, klokken 11:45Ikke legg for mye i noen få innlegg, som jeg har skrevet her før, kjørt Tesla siden 2017, superladet sikkert 150 ganger og har aldri stått i kø. Kjørt 4000 km i sommer, så heller ikke da i kø mao.
Jeg har kjørt elbil før det fantes noe som het hurtiglading.

Ja, det kan oppstå køer hos Tesla. Jeg så det senest i Danmark i sommer. Selv om det var maks 5-10 min ventetid så så jeg antydninger til Road rage hos minst en ventende Tesla sjåfør

Da kan vi plukke frem dette fordoblingsbildet frem fra glemselen, som viser at alt blir mye bedre neste år i Danmark... (pilene viser planlagte ladere).
Tesla Model Y                         2021-

geear

Ganske sykt, Tesla er i en helt egen liga på utbygging, og det er dette jeg har prøvd å si hva angår åpning for alle merker - hver gang noen av Tesla sine lokasjoner har vært i ferd med å nærme seg kønivå selv på de største utfartstidspunktene, så har de utvidet eller bygget flere lokasjoner i nærheten før jeg har har rukket å stå i kø. Ser ut som de fortsetter med dette.

Det som kan nevnes i forhold til Danmark er at det var omtrent null Tesla-salg der i flere år etter 2016 på grunn av avgiftene som ble innført på elbil, og Teslaer ble ekstremt dyre. For eksempel fantes det omtrent ikke en eneste Model X eller S facelift der nede i 2018-2019, man møtte kun gamle conenose S-er med danske skilt. Vil tro at SuC også stod litt på hold en periode der. Da Model 3 kom begynte salget å løsne litt igjen.

Magnus Hansen

Mener jeg har hørt at Tesla setter av X antall kroner per bil solgt til utbygging av nettverket. Så Tesla Danmark får da antall biler*X til utbygging av ladere hvert år. Lite salg fører da til lite utbygging som slår hardt ut når Danmark også er et transitland for andre lands biler 

Øyvind.h

Kjørte en del til Danmark i 2014-2018 og mener å huske det var grei dekning der på tross av svært få danske Teslaer.
Det var bare i Sverige vi måtte vente i supercharger kø i den perioden på vei til/fra Danmark.
Køge mener jeg ganske tidlig ble en stor ladeplass.

Nesten litt synd vi har så lite behov for hurtiglading nå pga god rekkevidde at vi ikke får noe glede over åpent supercharger nettverk. Men virker som om mange har holdt seg til Teslas nettverk i sommer, med god grunn!
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Mobileum

Vi kjørte gjennom hovedgaten i Skagen sommeren 2019. Mange uterestauranter der. Masser av folk som pekte, og reiste seg. Jeg krøp sammen så godt jeg kunne fordi jeg var sikker på at jeg hadde kjørt inn i en gågate. Men så var det altså bilen som vekket oppmerksomhet...
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Mobileum på onsdag 09. august 2023, klokken 11:40Vi kjørte gjennom hovedgaten i Skagen sommeren 2019. Mange uterestauranter der. Masser av folk som pekte, og reiste seg. Jeg krøp sammen så godt jeg kunne fordi jeg var sikker på at jeg hadde kjørt inn i en gågate. Men så var det altså bilen som vekket oppmerksomhet...

Det er jo kult. Med tanke på ny-pris på Tesla Model S nå så forblir det jo og en sjelden bil i fremtiden, kan det virke som.
Tesla Model Y                         2021-

Mobileum

Jeg er ikke særlig glad i slik oppmerksomhet, og synes definitivt ikke det var kult 🫣

geear

Sitat fra: Mobileum på onsdag 09. august 2023, klokken 11:40Vi kjørte gjennom hovedgaten i Skagen sommeren 2019. Mange uterestauranter der. Masser av folk som pekte, og reiste seg. Jeg krøp sammen så godt jeg kunne fordi jeg var sikker på at jeg hadde kjørt inn i en gågate. Men så var det altså bilen som vekket oppmerksomhet...
Var i Køben med Model X sommeren 2018, den fikk litt oppmerksomhet.  ;)

Rosstopher

Langt off topic nå, men jeg kjørte ca. 2500 km nedover østkysten av USA i 2014 og så hele 2 Teslaer på turen.  ;D
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Mobileum

Sitat fra: ToWalkOrDrive på onsdag 09. august 2023, klokken 11:48Det er jo kult. Med tanke på ny-pris på Tesla Model S nå så forblir det jo og en sjelden bil i fremtiden, kan det virke som.
Har lest at TMS har et beregnet EOL på 10 år. Så kanskje den snart må settes på "rødlista"?

hELgenen

Sitat fra: geear på onsdag 09. august 2023, klokken 14:26
Var i Køben med Model X sommeren 2018, den fikk litt oppmerksomhet.  ;)

Den tiden er vel nå forbi - orker ikke oppmerksomhet.....

Otkristo

Denne statusen er ny for meg. Selv om det er 4 ledige plasser så er det ventetid. Kan Tesla nå observere at feks en Audi blokkerer 2 ladestolper !?

Rosstopher

Tesla vet jo hvor lenge Tesla-biler venter. Hvis det står Teslaer og venter i 5 minutter selv om det er noen få ledige plasser så tipper jeg det blir sånn der. Det hadde jo vært dumt om de fjerna visningen av ventetid hver gang noen kobler fra og frem til nestemann i køa kobler til.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA