Kommer SuC-nettverket til å bli åpnet??

Startet av DeepFu, mandag 21. desember 2020, klokken 16:14

« forrige - neste »

geear

Er faktisk ganske tåpelig akkurat det der, kjører man fra Stavangerområdet og ønsker å fylle opp litt for å ikke komme av båten i Danmark eller Tyskland med lite strøm, samtidigmed "alle" andre, så er Lyngdal siste SuC. Skulle hatt en i Søgne-området.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: geear på fredag 28. juli 2023, klokken 09:53Er faktisk ganske tåpelig akkurat det der, kjører man fra Stavangerområdet og ønsker å fylle opp litt for å ikke komme av båten i Danmark eller Tyskland med lite strøm, samtidigmed "alle" andre, så er Lyngdal siste SuC. Skulle hatt en i Søgne-området.

Ja, med den nye veien på E39 så kunne de gjerne prøvd seg ved en bensinstasjon eller noe langs veien. Hvis jeg skulle til Dana-cup så ville jeg prøvd å finne ut hvordan en kan lade ved Shell Lonelier. Ser ut til å ha mange raske ladere og bra tilbud eller på mat, leke/trenings-apparater osv.
https://elbil.no/far-du-oye-pa-bensinpumpene-her/
Tesla Model Y                         2021-

daktari

Danskebåten er mer eller mindre fulle hver dag hele sommeren, spesielt etter at Fjordline la ned Langesund-Hirtshals.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

geear

Jeg prøvde å finne en lader i Krsand, herregud for noe dritt. Ladestasjoner, Bilkraft og alt mulig annet, fant en ved Møller oppover langs Rv9 mot Setesdal, men den var såklart stengt. Vi ga opp og kjørte på båten.

Hadde også da allerede kjørt av nye E39 for å handle på Kiwi brennåsen eller hva det heter, og lada der på ussel 50 kW som tok år og dag. Lang omvei ble det og.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: geear på fredag 28. juli 2023, klokken 14:53Jeg prøvde å finne en lader i Krsand, herregud for noe dritt. Ladestasjoner, Bilkraft og alt mulig annet, fant en ved Møller oppover langs Rv9 mot Setesdal, men den var såklart stengt. Vi ga opp og kjørte på båten.

Hadde også da allerede kjørt av nye E39 for å handle på Kiwi brennåsen eller hva det heter, og lada der på ussel 50 kW som tok år og dag. Lang omvei ble det og.

Kjenner at jeg blir varm når jeg ser hvor udugelig de markedsfører. Prøver å google meg frem til betalingsløsningene på "Shell Lonelier", og finner ikke ut noen ting. Står "no info" på hjemmesiden. Finner en app som heter "Shell Recharge", som er omtalt på nettet. På den appen vises IKKE Shell Lonelier. Noen som vet hvordan en lader på Shell Lonelier? (bare så jeg ikke står butt-fuxxed hvis jeg en dag skal lade der). Hadde vært fint med en ladebrikke eller noe.

ER DET MULIG!!

ToWalkOrDrive

Chattet med Shell Lonelier, og der aksepterer de visst både kort og app, som står på pumpene, så da bør det sikkert være mulig å få det til  :)

sjokomelk

Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

geear

Jeg har faktisk ladet på 11 kW AC hos Shell Recharge gatelangs i utlandet, det var en nydelig opplevelse etter å ha kjempet med diverse ladeprosjekt, inkludert Kia Charge. Plugget i ladestolpen, scannet en QR, kom rett inn på en Shell recharge nettside som "gjest"; la inn kredittkort på 1 sek og start. Den sesjonen kunne jeg dessuten bare ha åpen som egen tab og fortsatte å fungere i to døgn uten at jeg trengte scanne noe på ny. Så det var kanskje beste løsningen jeg har sett for abonnements/appfri lading utenon kortleser.

Foremost

Kjørte over 6k km Bergen > Nordkapp > Finland > Sverige > Bergen nå i juli, og ladet nesten utelukkende på SuC.
Jeg kjørte primært om natten, men til og med så jeg mange ikke-Tesla biler på SuC, selv på steder der det var alternative ladere tilgjengelig.
De fleste av disse sjåførene var veldig hyggelige, og passet på å ikke ta opp mer enn én ladestasjon.

Magnus Hansen

Her var det heldigvis god plass, men god utnyttelse var det jo ikke akkurat 😫

turfsurf

Sitat fra: Magnus Hansen på fredag 28. juli 2023, klokken 21:57Her var det heldigvis god plass, men god utnyttelse var det jo ikke akkurat 😫
Synd å si det, men det der er typisk e-tron parkering. Hadde de brukt stolpene helt til høyre hadde de ikke sperret en eneste plass. Han med campingvogn er dog helt grei.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

førategangtesla

Sitat fra: Magnus Hansen på fredag 28. juli 2023, klokken 21:57Her var det heldigvis god plass, men god utnyttelse var det jo ikke akkurat 😫

Jeg lader sjeldent på superlader, jeg ladet 2 ganger i desember og 2 ganger i januar samt en gang i Skien forrige helg tidlig på morgenen og da var jeg alene, så jeg har ingen erfaring med ladekø eller lignende. Jeg lurer på om slik "etron parkering" er vanlig selv under høyt trykk på laderene? 5 ladere her som ikke kan brukes pga teit plassering av ladeport?

Heldigvis 2 brukendes ladere her, men da må man dele? Eller er dette 250kw ladere?

Magnus Hansen

Dette er Mo i Rana. Så V2 slik at man må dele. Dette er en kveld tidlig juli. Hvis man legger godviljen til så valgte disse ut stille tidspunkter til å lade på tvers. Mener de på langtur har de jo ikke den fleksibiliteten

daktari

De 3 etronene blokkerer jo ladere, så det er brudd på betingelsene, samt at folk ville vel laget bråk.

Mo i Rana har omtrent like mange innbyggere som Jessheim, men er nok vesentlig mindre besøkt SuC enn Kløfta (9000 innbyggere).
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

goggo

Sitat fra: sjokomelk på fredag 28. juli 2023, klokken 15:45Shell Lonelier skal være Fortum C&D.
Ja det trodde jeg også, men de er ikke i Fortum Appen i alle fall.
Og på ELTON står de som ukjent og kan ikke betales gjennom ELTON.
I Chargefinder står det ingen "operator info" eller priser eller hvor mange som er ledige.
Så det ser ut som disse laderne er tilsvarende som UNO-X: Ingen roaming partnere, og man kan kun betale med kort. 
På UNO-X viser de i alle fall prisene når man kjører forbi, men tror ikke de gjør det her.

Jeg har kjørt forbi der noen ganger og passet på å ta en pissepause for å sjekke ståa. (De har fine toaletter :) ), men nå forstår jeg jo hvorfor aldri noen lader på denne fine stasjonen hvis den ikke dukker opp i de vanlige ladeappene og man må dra fram kredittkortet som har støvet ned i lommeboka for å få til å lade uten å ane før man er ved ladestolpen hva prisen kan komme til å bli...

I det hele tatt er det veldig lite folk på denne SHELL stasjonen mens på den nye tilsvarende ESSO stasjonen i Mandalskrysset er det fullt av folk hele tida, både for lading og fossilfuel og annet.

mvh
HUgo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA