Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

FSD – vår tids største bløff?

Startet av IbizaMan, søndag 01. november 2020, klokken 10:52

« forrige - neste »

Speeder

Ja kilden electrek sier at enkelte modeller hos noen få merker har økt. Hva så.

Den reelle kritikken er at: du ikke har henvist til noe kilde som beviser at din påstand om at "de fleste merker øker kraftig" stemmer.

Anekdotisk vissvass som at grønn bil med 4 seter og manuell vindusheis økte beviser ikke din påstand.
Kjører:2021 Model 3 LR & 2021 E-208 GT - Tidligere: 2015 Zoe 22kWh/43kW

daktari

Sitat fra: Speeder på lørdag 06. juli 2024, klokken 00:53Ja kilden electrek sier at enkelte modeller hos noen få merker har økt. Hva så.

Den reelle kritikken er at: du ikke har henvist til noe kilde som beviser at din påstand om at "de fleste merker øker kraftig" stemmer.

Anekdotisk vissvass som at grønn bil med 4 seter og manuell vindusheis økte beviser ikke din påstand.
Men hvordan forsvarer du at alle 4 modellene hos Tesla selger færre enn i fjor, men allikevel har aksjen steget med 150 milliarder dollar på en uke? Mens for de jeg ramset opp, som er omtrent halvparten av konkurrentene spredt på en ca 15-20 modeller, så vokser de 15-50% men aksjene går sideveis eller synker? Rivian f.eks hadde 0-vekst men aksjen faller.

Aha, vet det: "sterke i trua", det driver aksjekursen. 
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Handyman

#3497
Når man ser at den opprinnelige påstanden ikke holder vann, så dreies diskusjonen i kjent stil over i nye vinklinger.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Speeder

Sitat fra: daktari på lørdag 06. juli 2024, klokken 10:50
Sitat fra: Speeder på lørdag 06. juli 2024, klokken 00:53Ja kilden electrek sier at enkelte modeller hos noen få merker har økt. Hva så.

Den reelle kritikken er at: du ikke har henvist til noe kilde som beviser at din påstand om at "de fleste merker øker kraftig" stemmer.

Anekdotisk vissvass som at grønn bil med 4 seter og manuell vindusheis økte beviser ikke din påstand.
Men hvordan forsvarer du at alle 4 modellene hos Tesla selger færre enn i fjor, men allikevel har aksjen steget med 150 milliarder dollar på en uke? Mens for de jeg ramset opp, som er omtrent halvparten av konkurrentene spredt på en ca 15-20 modeller, så vokser de 15-50% men aksjene går sideveis eller synker? Rivian f.eks hadde 0-vekst men aksjen faller.

Aha, vet det: "sterke i trua", det driver aksjekursen. 
Jeg forsvarer ingenting. Jeg vil bare ha bevis for din påstand om at de fleste merker øker kraftig.
Kjører:2021 Model 3 LR & 2021 E-208 GT - Tidligere: 2015 Zoe 22kWh/43kW

What-a-watt


Handyman

Det har du jo helt rett i. Dette er et diskusjonsforum.
Da man må forvente at det etterspørres "dokumentasjon" for påstander som virker lite troverdige.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

What-a-watt

#3501
Sitat fra: Handyman på lørdag 06. juli 2024, klokken 13:53Det har du jo helt rett i. Dette er et diskusjonsforum.
Da man må forvente at det etterspørres "dokumentasjon" for påstander som virker lite troverdige.
Dokumentasjon i form av hva? En link til websider med forskjellige grader av reliabilitet? Hvilke krav skal det stilles til kvaliteten for at det skal bli et bevis?

Er vi ute etter å kunne si at "jeg har lest det på elbilforumet, så da er det beviselig riktig"?

IMO: Slutt med dette tullet.

Handyman

En eller annen form for informasjon som underbygger påstanden hjelper jo langt på vei. Men dersom det kun er noe man mener eller tror, så hjelper det godt å ikke uttale seg skråsikkert.
At du mener det er tull å være kritisk til unyanserte påstander får være din sak, men du bør godta at andre i et diskusjonsforum er kritiske til slike påstander .
Hadde den opprinnelige påstanden vært "Flere andre merker har vekst." så hadde det vært noe helt annet.
Jeg tror de FLESTE forstår at det er markant forskjell på "flere" og "flest"
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

What-a-watt

Stor forskjell på påstand og bevis, Handymann...

Handyman

Sitat fra: What-a-watt på lørdag 06. juli 2024, klokken 14:43Stor forskjell på påstand og bevis, Handymann...
Ja, det er jo nettopp to ganske forskjellige ting.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

What-a-watt

Vi er kanskje enig, men mine innlegg refererer seg til innlegget under:

Sitat fra: Speeder på lørdag 06. juli 2024, klokken 12:17Jeg forsvarer ingenting. Jeg vil bare ha bevis for din påstand om at de fleste merker øker kraftig.

Counterpointer

Jeg tenker at poenget med Tesla som øker kursen kraftig står i kontrast til andre merker når en ser på salgstall.
Men det blir vel for negativt for noen.
Det er i så fall deres problem.

Det er en voldsom detaljfokus hos noen her, uten at det gjør at de selv er noe særlig nyanserte.

What a watt er en fornuftig stemme i tråden👍🏼 Bra!

Om noen har en fornuftig forklaring på hvorfor kursen nå er over 250$ så vil jeg gjerne høre den 😃

Lynet

Er det mulig å komme inn på det tråden skal handle om?
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Speeder

Sitat fra: What-a-watt på lørdag 06. juli 2024, klokken 14:54Vi er kanskje enig, men mine innlegg refererer seg til innlegget under:

Sitat fra: Speeder på lørdag 06. juli 2024, klokken 12:17Jeg forsvarer ingenting. Jeg vil bare ha bevis for din påstand om at de fleste merker øker kraftig.

Mulig bevis var feil ord å bruke men når det påstås noe skråsikkert regner jeg med det ikke er noe man bare tenker at det kanskje kan være slik . .  Det holder i massevis med en link til en artikkel eller statistikk som peker i den retningen. Kall det kilde eller informasjon eller da som jeg mulig feil kalte det bevis for en påstand. 
Kjører:2021 Model 3 LR & 2021 E-208 GT - Tidligere: 2015 Zoe 22kWh/43kW

daktari

Sitat fra: Speeder på lørdag 06. juli 2024, klokken 18:07
Sitat fra: What-a-watt på lørdag 06. juli 2024, klokken 14:54Vi er kanskje enig, men mine innlegg refererer seg til innlegget under:

Sitat fra: Speeder på lørdag 06. juli 2024, klokken 12:17Jeg forsvarer ingenting. Jeg vil bare ha bevis for din påstand om at de fleste merker øker kraftig.

Mulig bevis var feil ord å bruke men når det påstås noe skråsikkert regner jeg med det ikke er noe man bare tenker at det kanskje kan være slik . .  Det holder i massevis med en link til en artikkel eller statistikk som peker i den retningen. Kall det kilde eller informasjon eller da som jeg mulig feil kalte det bevis for en påstand. 
Jeg har skrevet at alle tallene er tatt fra Electrek.co. Jeg har kopiert de viktigste resultatene. Gå inn og les selv!

 Hvis ikke du gidder så får du holde tett. Men ser heller at du gjør forsøk på å argumentere basert på et seriøst resonnement eller andre tall.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA