Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bruktbilpriser Model 3

Startet av 123kris, søndag 18. oktober 2020, klokken 09:38

« forrige - neste »

Wisd0m

Herlig for oss som kjøpte nye biler for 377 + vinterdekk  ;)

EspenV

Sitat fra: IDan på søndag 14. mars 2021, klokken 09:33
Sitat fra: Motorwatt på lørdag 27. februar 2021, klokken 19:44
Vær klar over at de prisene du ser på finn.no sjelden er den prisen bilen selges for.

Kan du forklare dette til en total noob?
Husk at bilene som ligger på finn er de som ikke er solgt.

Electric cars in Norway

#452
Jeg mener TM3 er en bil som holder seg godt i bruktpris sammenlignet med mange andre biler og hvertfall diesel og bensinbiler.

Alt på Finn.no kan prutes på enten det erbil eller fossil bil.

Tipper nå om dagen en TM3 kanskje kan gå ned mellom 10, 20 til 30 tusen ift den prisen som står på Finn alt etter hva de er priset til. Og ut fra utstyrsnivå.

Tips: se på når annonsen er publisert og de som har ligget lengst er nok mest prutbare.

Tror når TMY kommer vil det bli en liten tur ned i pris for TM3 siden mange skal bytte til TMY. 

Tesla91

Jeg ser folk prøver å selge 1-2 år gamle LR og P utgaver som gjerne har gått 30'+ km for 440-480',-. Dette selv om Tesla selger tilsvarende (men nye) inventory biler med rask levering til samme pris/eller 10-30',- høyere... Håpløst..

Jeg ser og en trend i at bilforhandlere kjøper opp Tesla sine inventory/demobiler og prøver å flippe dem for 30-50',- høyere pris. Dem legger gjerne med et ekstra hjulsett som er uoriginalt og billig i innkjøp..... Lurer på om noen biter på.

IDan

Var akkurat inne og se på nybilpriser versus bruktpriser. Nybil får man til rundt 500k (med vinterdekk), mens tilsvarende modell som har kjørt rundt 30-40k får man til 420k på Finn. Altså rundt 2 k per km. For folk som ikke er like noobs som meg, er det noe i den stil man kan regne med på lengre sikt som verditap? Eller er det vanligvis høyere eller lavere. Jeg vet at mange ting kan skje med Modell Y og mange andre ting, men tenker mer sånn historisk/statistisk :) er det eventuelt et høyere km-prisfall i det første året?

daktari

Sitat fra: IDan på lørdag 10. april 2021, klokken 09:20
Var akkurat inne og se på nybilpriser versus bruktpriser. Nybil får man til rundt 500k (med vinterdekk), mens tilsvarende modell som har kjørt rundt 30-40k får man til 420k på Finn. Altså rundt 2 k per km. For folk som ikke er like noobs som meg, er det noe i den stil man kan regne med på lengre sikt som verditap? Eller er det vanligvis høyere eller lavere. Jeg vet at mange ting kan skje med Modell Y og mange andre ting, men tenker mer sånn historisk/statistisk :) er det eventuelt et høyere km-prisfall i det første året?
Nå vil det renne inn med likt prisene stasjonsvogner (Enyaq, ID4, senere Y, Q4 og GLB) så naturlig at sedan vil tape seg mer fremover enn siste 2 årene. En 3er er uansett mye sport for lite penger!
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Electric cars in Norway

Sitat fra: daktari på lørdag 10. april 2021, klokken 11:31
Sitat fra: IDan på lørdag 10. april 2021, klokken 09:20
Var akkurat inne og se på nybilpriser versus bruktpriser. Nybil får man til rundt 500k (med vinterdekk), mens tilsvarende modell som har kjørt rundt 30-40k får man til 420k på Finn. Altså rundt 2 k per km. For folk som ikke er like noobs som meg, er det noe i den stil man kan regne med på lengre sikt som verditap? Eller er det vanligvis høyere eller lavere. Jeg vet at mange ting kan skje med Modell Y og mange andre ting, men tenker mer sånn historisk/statistisk :) er det eventuelt et høyere km-prisfall i det første året?
Nå vil det renne inn med likt prisene stasjonsvogner (Enyaq, ID4, senere Y, Q4 og GLB) så naturlig at sedan vil tape seg mer fremover enn siste 2 årene. En 3er er uansett mye sport for lite penger!

daktari :+1: :+1: helt enig. Et av de beste bruktbil kjøpene nå om dagen. Vil nok falle ned til neste pris trappetrinn når TMY kommer. Men nå om dagen er 2018 og 2019 TM3 best bruktbil for minst penger. Sammen med et par andre bilmerker.

jgod

Hadde egentlig tenkt å være "fornuftig", og kjøpe en brukt 2017-2018 Hyundai Ioniq for å slippe billån og få mindre verditap. Litt usikker på om jeg har undervurdert rekkeviddebehovet, og vurderer nå å kjøpe en brukt Tesla Model 3 LR 2019.

Hva tror dere er en realistisk pris jeg må betale for en brukt LR 2019 med hengerfeste og maks 40k km (gjerne mindre)? Ser ut som det ligger en del fra 420-430k og opp, er det realistisk pris? Eller bør det være mulig å få ned i 400k?

Og til slutt - noe spesielt jeg bør være obs på? Er det noen kjente feil/svakheter på 2019-modellene? Noe spesielt utstyr jeg bør kjøpe (utover hengefest)?

Syklist

Dersom du vurderte Ioniq, er SR+ også kanskje av interesse.  Da kan du få en 2020 modell for det samme som eldre LR.  Ladenettverket til Tesla kurerer rekkeviddeangst.
Tesla Model 3 LR 2021
Opel Corsa-e Edition 2020
x Tesla Model 3 SR+ 2020

jgod

Sitat fra: Syklist på onsdag 14. april 2021, klokken 14:58
Dersom du vurderte Ioniq, er SR+ også kanskje av interesse.  Da kan du få en 2020 modell for det samme som eldre LR.  Ladenettverket til Tesla kurerer rekkeviddeangst.
Godt innspill, det kan også være aktuelt.

Er det noen store forskjeller på 2019 vs 2020, annet enn alder? Skjønner det slik at varmepumpe kom først på årets modeller.

Carl Anton Stenling

Det ryktes at Model 3 fikk bedre støyisolering etterhvert. Tidlige 2019-modeller er ikke klargjort/godkjent for tilhengerfeste. Tidlige modeller hadde garasjeportåpner som standard og dette forsvant etterhvert. Det kan være forskjeller i kjøredatamaskinens versjon avhengig av produksjonstidspunkt. Ellers kun mindre forskjeller.
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

jgod

Sitat fra: Carl Anton Stenling på onsdag 14. april 2021, klokken 17:41
Det ryktes at Model 3 fikk bedre støyisolering etterhvert. Tidlige 2019-modeller er ikke klargjort/godkjent for tilhengerfeste. Tidlige modeller hadde garasjeportåpner som standard og dette forsvant etterhvert. Det kan være forskjeller i kjøredatamaskinens versjon avhengig av produksjonstidspunkt. Ellers kun mindre forskjeller.
Takk! Og der ligger nok en del av prisforskjellen på biler med hengerfeste vs. de uten hengerfeste også antar jeg. Billigste TM3 LR med ok km-stand (i mine øyne) ligger på 399k på Finn. Tilsvarende med hengerfeste 425k, men ser at disse er 3-6 måneder nyere.

Saberhagen

Sitat fra: jgod på onsdag 14. april 2021, klokken 17:48
Sitat fra: Carl Anton Stenling på onsdag 14. april 2021, klokken 17:41
Det ryktes at Model 3 fikk bedre støyisolering etterhvert. Tidlige 2019-modeller er ikke klargjort/godkjent for tilhengerfeste. Tidlige modeller hadde garasjeportåpner som standard og dette forsvant etterhvert. Det kan være forskjeller i kjøredatamaskinens versjon avhengig av produksjonstidspunkt. Ellers kun mindre forskjeller.
Takk! Og der ligger nok en del av prisforskjellen på biler med hengerfeste vs. de uten hengerfeste også antar jeg. Billigste TM3 LR med ok km-stand (i mine øyne) ligger på 399k på Finn. Tilsvarende med hengerfeste 425k, men ser at disse er 3-6 måneder nyere.

Realistisk sett bør den reelle prisen på den til 425 være under 400k etter min mening.. Altfor mange på finn som legger ut biler som er for høyt priset.

jgod

Sitat fra: Saberhagen på onsdag 14. april 2021, klokken 18:44
Sitat fra: jgod på onsdag 14. april 2021, klokken 17:48
Sitat fra: Carl Anton Stenling på onsdag 14. april 2021, klokken 17:41
Det ryktes at Model 3 fikk bedre støyisolering etterhvert. Tidlige 2019-modeller er ikke klargjort/godkjent for tilhengerfeste. Tidlige modeller hadde garasjeportåpner som standard og dette forsvant etterhvert. Det kan være forskjeller i kjøredatamaskinens versjon avhengig av produksjonstidspunkt. Ellers kun mindre forskjeller.
Takk! Og der ligger nok en del av prisforskjellen på biler med hengerfeste vs. de uten hengerfeste også antar jeg. Billigste TM3 LR med ok km-stand (i mine øyne) ligger på 399k på Finn. Tilsvarende med hengerfeste 425k, men ser at disse er 3-6 måneder nyere.

Realistisk sett bør den reelle prisen på den til 425 være under 400k etter min mening.. Altfor mange på finn som legger ut biler som er for høyt priset.
Greit å vite. Du mener at en reell pris på f.eks. denne bør være under 400k?

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=214661952

Saberhagen

Sitat fra: jgod på onsdag 14. april 2021, klokken 19:23
Sitat fra: Saberhagen på onsdag 14. april 2021, klokken 18:44
Sitat fra: jgod på onsdag 14. april 2021, klokken 17:48
Sitat fra: Carl Anton Stenling på onsdag 14. april 2021, klokken 17:41
Det ryktes at Model 3 fikk bedre støyisolering etterhvert. Tidlige 2019-modeller er ikke klargjort/godkjent for tilhengerfeste. Tidlige modeller hadde garasjeportåpner som standard og dette forsvant etterhvert. Det kan være forskjeller i kjøredatamaskinens versjon avhengig av produksjonstidspunkt. Ellers kun mindre forskjeller.
Takk! Og der ligger nok en del av prisforskjellen på biler med hengerfeste vs. de uten hengerfeste også antar jeg. Billigste TM3 LR med ok km-stand (i mine øyne) ligger på 399k på Finn. Tilsvarende med hengerfeste 425k, men ser at disse er 3-6 måneder nyere.

Realistisk sett bør den reelle prisen på den til 425 være under 400k etter min mening.. Altfor mange på finn som legger ut biler som er for høyt priset.
Greit å vite. Du mener at en reell pris på f.eks. denne bør være under 400k?

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=214661952

Egentlig ja, men det er til syvende og sist markedet som bestemmer. Det finnes sikkert noen der ute som virkelig trenger en bil som vil være villig til å betale litt mer for den. Hvis det var jeg som skulle kjøpe den bilen så hadde ikke jeg vært villig til å betale mer enn 390/395 maks.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA