Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bruktbilpriser Model 3

Startet av 123kris, søndag 18. oktober 2020, klokken 09:38

« forrige - neste »

TøddiVedder


Saberhagen

Sitat fra: TøddiVedder på torsdag 15. april 2021, klokken 16:17
Og du har bil?

Meg du tenker på? Hvis meg, så ja. Har en Kia Niro som jeg har som mellombil etter salg av model s i september. Vurderer den nye S'en, men vil egentlig ikke ha en så stor bil igjen. Model 3 vurderes også, men vil vente å se an litt etter boligkjøp nå nylig.

Wisd0m

Sitat fra: jgod på onsdag 14. april 2021, klokken 19:23
Sitat fra: Saberhagen på onsdag 14. april 2021, klokken 18:44
Sitat fra: jgod på onsdag 14. april 2021, klokken 17:48
Sitat fra: Carl Anton Stenling på onsdag 14. april 2021, klokken 17:41
Det ryktes at Model 3 fikk bedre støyisolering etterhvert. Tidlige 2019-modeller er ikke klargjort/godkjent for tilhengerfeste. Tidlige modeller hadde garasjeportåpner som standard og dette forsvant etterhvert. Det kan være forskjeller i kjøredatamaskinens versjon avhengig av produksjonstidspunkt. Ellers kun mindre forskjeller.
Takk! Og der ligger nok en del av prisforskjellen på biler med hengerfeste vs. de uten hengerfeste også antar jeg. Billigste TM3 LR med ok km-stand (i mine øyne) ligger på 399k på Finn. Tilsvarende med hengerfeste 425k, men ser at disse er 3-6 måneder nyere.

Realistisk sett bør den reelle prisen på den til 425 være under 400k etter min mening.. Altfor mange på finn som legger ut biler som er for høyt priset.
Greit å vite. Du mener at en reell pris på f.eks. denne bør være under 400k?

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=214661952
Helt enkelt sett så bør bilprisene ned ca. 10 prosent hver år. Tesla er også en bil.

500*0.8 = 400 000.

Så det er litt prutingsmonn iallfall.

IDan

Usikker på hvordan denne regel skal tolkes. Er det 500*0.8 = 400 eller 500*0,9*0,9 = 405 ikke at det er så stor forskjell etter to år selvsagt?

Wisd0m

Sitat fra: IDan på fredag 16. april 2021, klokken 11:45
Usikker på hvordan denne regel skal tolkes. Er det 500*0.8 = 400 eller 500*0,9*0,9 = 405 ikke at det er så stor forskjell etter to år selvsagt?
Jeg bruker den som vist opprinnelig. Det er jo kun et kjapt estimat, og for å få en oversikt over om prisen er innenfor det som er rimelig. Målet er altså at bilen skal være verd ca. 50 prosent etter 5 år.

TøddiVedder



Electric cars in Norway

#472
Når tar markedet innover seg nedtrekket på NOK 50'. Billigste SR+ er denne på Finn.no

Eller er det gjort allerede?

Wisd0m

Sitat fra: Electric cars in Norway på søndag 18. april 2021, klokken 21:59
Når tar markedet innover seg nedtrekket på NOK 50'. Billigste SR+ er denne på Finn.no

Eller er det gjort allerede?
Er ikke sikkert noen gidder å selge SR+ sine noe billigere. Jeg har en 2019. Hvilken bil skal jeg kjøpe da, LR med dårlig lakk fra 2021? Halvkjip Skoda?

Er ikke sikkert det blir noen som er spesielt interessert i å selge de, hvis de ikke får igjen godt for bilen.

IDan

En LR med dårlig lakk? Hva hentyr du til  :) ?

Electric cars in Norway

Sitat fra: Wisd0m på mandag 19. april 2021, klokken 13:36
Sitat fra: Electric cars in Norway på søndag 18. april 2021, klokken 21:59
Når tar markedet innover seg nedtrekket på NOK 50'. Billigste SR+ er denne på Finn.no

Eller er det gjort allerede?
Er ikke sikkert noen gidder å selge SR+ sine noe billigere. Jeg har en 2019. Hvilken bil skal jeg kjøpe da, LR med dårlig lakk fra 2021? Halvkjip Skoda?

Er ikke sikkert det blir noen som er spesielt interessert i å selge de, hvis de ikke får igjen godt for bilen.

Mange har jo trukket et lodd på TMY. Da må man jo etterhvert vurdere om SR+ må selges til fordel for TMY. Dersom mange vurderer det så har prisene med økt salgsvolum en tendens til å gå
------______>  nedover...

Electric cars in Norway

Sitat fra: IDan på mandag 19. april 2021, klokken 16:00
En LR med dårlig lakk? Hva hentyr du til  :) ?

Tipper det var skrivefeil... det skulle vært "grådig fin lakk"

Electric cars in Norway

De blir solgt og det til gode priser. Det er veldig bra. Den øverste på bilde er den billigste på Finn.no og den er solgt nå ser jeg. Fikk sikkert litt rabatt eller med noe ekstra utstyr.

OleBrummen


Bruktbilpriser på model 3 har holdt seg imponerende godt. Imidlertid tror jeg vi vil se et drop når 349 000 prisen nå får satt seg litt, og aller mest når model Y kommer. Sikkert mange som tenker seg å bytte Tesla modell. Da kan det bli ganske billig med model 3 brukt kontra nå. Spesielt siden det er solgt så mange av dem.

Counterpointer

Det ble spådd prisras på Model 3 når ID3 kom, når Polestar 2 kom osv.

Model 3 vil falle i pris etterhvert som den blir eldre, men det ventede raset lar vente på seg.

Suget i etterspørsel fra bruktmarkedet er nok større enn de som tror på «prisras» ser for seg.

For veldig mange er Tesla en ønskebil og Model 3 har mange positive sider.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA