Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ladekabel uten kladden

Startet av Ladefabrikken, fredag 27. april 2012, klokken 16:43

« forrige - neste »

Ladefabrikken

Jeg fant denne på svensk elbilforum, nettsiden hans funker ikke enda.

http://www.elbil.forum24.se/elbil-about3534-0-asc-0.html

--------------------------------------------------------------------------------

Version 1 of my new J1772 10/16A very mobile charger is ready and tested on my Nissan Leaf yesterday.

Worked as a charm. 16A charging is noticeably faster then 10A.

The charger is without the standard heavy box on the cable and has a button on the J1772 handle for selection between 10A and 16A. The button also has a led for indikation of status and charging speed.

The other end has a regular european plug (Schuko) rated for 16A.

If there are demand I will take v2 into produktion and sell these. So let me know if you are interested.

EDIT: It seems that there a quite a demand for this type of charging cable so I have started the production of v2. I'll let you know when it is available for the public.

/Fredrik

____
When taken into production, I will sell the charger at www.chargeamps.com




1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

Smiling when sailing

Ser jo kult ut, men da mister man all den sikkerheten som kladden skal være god for. Men det lover i hvert fall billigere kabler for framtiden. Det gjelder vel bare å vente og se.
Blå Tesla M3
Sølv eNV200
Blå Leaf

Tromsø

Why are there so many Tesla-drivers?
Because the Autopilot doesn't work.

erikf

Ser skikkelig digg ut. Skal visstnok få knapp der man velger mellom 6, 10 og 16 ampere i følge det svenske forumet.

Er den store kladden egentlig unødvendig? Hvilken sikkerhet har den som ikke svensken har bygget inn i sin løsning?
Bergen - Leaf 2012-2019 - model3 2019-

koffeld

Det ser nesten for godt ut til å være sant...  At det nok er god plass innenfor plasten i dagens kladd er jeg ikke i tvil om, men at det allerede skal være mulig å dytte alt av relevant elektronikk inn i en av støpslene synes jeg virker drøyt.  At vi nok kommer dit om noen år tror jeg gjerne, men at utviklingen har gått så fort, stiller jeg meg tvilende til (men håpende...)
Tesla X90D 2017
Nissan Leaf 2012

Smiling when sailing

Var ikke en av årsakene til at kladden er så nært stikk-kontakten at den slår på strømmen bare når den andre enden er plugget inn i bilen og kommunikasjon mellom kladden og bilen er etablert. Dermed kunne man sannsynligvis ta en saks og kutte kablen uten at det ville skje noe annet enn at ladingen stopper. Gjør du dette med den svenske kabelen må du håpe på en kvikk jordfeilbryter...
Blå Tesla M3
Sølv eNV200
Blå Leaf

Tromsø

Why are there so many Tesla-drivers?
Because the Autopilot doesn't work.

Ladefabrikken

I den store ladekladden er det rele og elektronik som lager et pilot signal til ladern om hvor mange amper laderen skal trekke. Rele er der for at det ikke skal være noe strøm i ladekontakten når man tar den ut fra bilen.
Jeg regner med at her har man bare kuttet ut alle relene og har bare et lite kretskort som lager dette pilotsignalet til laderen.

Da blir det som en helt vanlig kontakt som vi har i de gamle elbilene med strøm i kontakten hele tiden.

Den store kladden er nok lagd fordi man skal selge Leafen i USA og da må man sikre seg i hue og ræva for at dume amrikanere ikke skal få støt og saksøke dem etterpå.
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

gbzdoc

Ikke noe problem i dag å få plass til nødvendig elektronikk og relé både i ladepistolen og støpselet.

Bare å se hvor liten en 120A fartsregulator til RC biler er så skjønner man at det har skjedd noe siden Tamiya var det hoteste man kunne ha... ;-)

Kladden fra Panasonic må være fylt med bly, bare for å tilfredstille amerikanerne. Akaurat som at de på død og liv skulle ha antenne på mobilene sine i mange år etter at det forsvant i Europa.

Ladefabrikken

Prisen blir 4700skr plus moms.
Han trodde at han skulle være ferdig med testing og CE merking om en måneds tid.
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

Kryten

Noen anelse om hvorda det ligger ann her? Får ikke tilgang til nettsiden han poster. DNS feil...

Denne hadde vært heftig å hatt ja.
Rød LEAF hentet 30.6.2012  - EL 17307

ELM327 med bryter for CAR-CAN til EV-CAN

Kryten

Ser at denne svenske karen skal ha sin EVSE inne til EMC og LDV test i morgen. han mener også at den tilfredsstiler kravene for CE merking. Gode nyheter. Spennende å følge med. Lurer fælt på hvilken pris han legger seg på.

Tror jeg må besøke min svenske slektninger når denne kommer for salg ;)
Rød LEAF hentet 30.6.2012  - EL 17307

ELM327 med bryter for CAR-CAN til EV-CAN

Ladefabrikken

Nå kan man gå inn på denne siden http://www.charge-amps.com og resrvere en kabel
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

Kryten

Reservert. Gleder meg til det kommer mer info om pris og leveringstid
Rød LEAF hentet 30.6.2012  - EL 17307

ELM327 med bryter for CAR-CAN til EV-CAN

hkaspenberg

Sitat fra: Kryten på mandag 02. juli 2012, klokken 08:38
Reservert. Gleder meg til det kommer mer info om pris og leveringstid
Ditto.

Skrevet fra det solfylte Spania.

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

asbkar

Så kjekk ut den der, så ditto!  :)
i-Miev fra 2011 til 2019. TM3 fra mars 2019.

Finnøy (Arne Johan Larsen)


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA