Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ladekabel uten kladden

Startet av Ladefabrikken, fredag 27. april 2012, klokken 16:43

« forrige - neste »

Olofm

Jeg har brukt CA kabelen min uten noe som helst problemer i snart ett år. Veldig fornøyd.
Sort Nissan Leaf, hentet 22/2-2012 fra BNH på Ski. Solgt 2019
Tesla Model 3, hentet Lillestrøm 2019.

ok67

Sitat fra: KaiRK på fredag 15. november 2013, klokken 20:25
Min kabel har fått en glippe mellom kontakt og kabel. Jeg sendte inn en melding til CA med bilde av problemet. Fikk først melding om at de skulle sende en FedEX bil, men den ble i løpet av få strakser endret til at jeg måtte sende den inn selv. Begrunnelsen på at jeg måtte sende inn og betale for frakt av egen lomme var at dette IKKE var en produksjonsfel. Med andre ord tåler ikke kabelen å brukes i en stikkkontakt som er montert på en vegg.
Ut frå bildet ser det ut for at kabelen er laga utan strekkavlasting. Går ut frå at den er CE-merka (ellers er det ikkje lov å selgje den). Det kunne vore interessant å vite kva slags norm som ligg til grunn for CE-merkinga OG som tillet å feste kabelen i støpselet utan strekkavlasting. :P
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

emil

Sitat fra: KaiRK på fredag 15. november 2013, klokken 20:25
Min kabel har fått en glippe mellom kontakt og kabel. Jeg sendte inn en melding til CA med bilde av problemet. Fikk først melding om at de skulle sende en FedEX bil, men den ble i løpet av få strakser endret til at jeg måtte sende den inn selv. Begrunnelsen på at jeg måtte sende inn og betale for frakt av egen lomme var at dette IKKE var en produksjonsfel. Med andre ord tåler ikke kabelen å brukes i en stikkkontakt som er montert på en vegg.

For meg er det helt tydelig at de har laget snittet på kabelen for langt ned på kabelen.

Da har jeg åpnet min og det så veldig normalt ut inni der. Men første reaksjon er at plastbiten som klemmer over den orange delen virker litt simpel/billig og kan godt tenke meg at den kan ryke hvis man skulle komme til å dra i kabelen i stedenfor kontakten.

Med skaden på din kabel ville jeg rett og slett vurdert å fikse/bytte det selv.

KaiRK

Har alt åpnet den for å fikse den selv. Må bare finne igjen avisoleringstanga mi  ::)
Larkollen
2012 Leaf Sølv
2014 TMS 85 Brun
2015 Cannondale Tramount 1

nofuelno

Sitat fra: svingen på fredag 15. november 2013, klokken 20:20
tja,kjøper du den av en norsk forhandler som nofuel så tror jeg ikke det er så stor risiko,er det feil på den sender du den inn til dem så får du sikkert en ny en,eller hva nofuel ;) (så lenge du ikke har ødlagt den ved og kjøre over den eller andre synlig brukerfeil)
Stemmer bra det, Svingen. Lykke til med elbilvalget ;)
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 -  Maranello

ctr46

Hei.

Jeg finner ikke noen ladekabler på nettsiden din. Selger du den Charge Amps kabelen som er justerbar 6-10-16a ? Hva koster den evt ink frakt?

Takk for svar.

Sitat fra: nofuelno på tirsdag 12. november 2013, klokken 22:33
Hei, vi i nofuel.no tar også service på alle produkter vi selger, inkludert ladekabler.

Vår nettsideleverandør forteller oss nå i kveld at siden vår er nede grunnet en sikkerhetsoppgradering.

Vi er selvfølgelig lite imponert at den nå linker til en side for bensinstinkende hageredskaper ;(
.

okd

Min Charge-amps kabel er treg og få på plass i ladeporten og enda tregere å dra ut.  Noen andre som opplever det samme?
Euroleaf, Tekna registrert 4/10-13

Bobbulf

Sitat fra: odehlin på fredag 29. november 2013, klokken 13:14
Min Charge-amps kabel er treg og få på plass i ladeporten og enda tregere å dra ut.  Noen andre som opplever det samme?
Kan hjelpe å spraye litt silikonspray på utsiden av den svarte plasten på pistolen.
Euro-Leaf Tekna koksgrå "Metallic Slate" :) 08-2013
MB E350 CDI 4Matic AMG - 2010
Bergen

TB

#383
Sitat fra: TB på tirsdag 12. november 2013, klokken 00:05
Idag slutta min UM-EVSE kabel og virke. Fault blinka, tok kabel ut av bil og strøm - kobla inn igjen, Fault blinka igjen. Forsøkte på nytt - kabel død....

Undersøkte kabel nærmere seinare idag, og fant at det er dårleg kontakt / brot i kabel der den går inn i J1772 kontakten. I bestemte stillingar på kabel, så virkar den fortsatt.

Litt rart at det er her den skulle gi seg, ville heller forvente det var i schuko kontakten som får den verste medfarten pga. ladestolper med lite plass.

Andre som har opplevd samme feil? Charge-Amps svara svært raskt på e-post, har sendt inn bilde.

Kan rapportere at eg idag har fått ny kabel frå Charge-Amps. Kabelen eg hadde var brent innvendig i følge produsent. Var ikkje mulig og reparere kabelen.

Når eg fyrst kontakta Charge-Amps hadde dei ingen kabler inne, dermed ville dei ha inn min. Når den kom inn vart ny sent ut. Tok noko tid og få FedEx sendings nr, kan spare tid ved og sende inn kabel med Posten, og betalt porto sjølv.

Ny kabel virkar helt fint, men merkar den går tregt, sillikon spray er og anbefalle. Reknar med den vil fortsette og fungere godt. :D
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA