Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ladekabel uten kladden

Startet av Ladefabrikken, fredag 27. april 2012, klokken 16:43

« forrige - neste »

corvy

+1 :)

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
Tesla Model S85, 2013 (10.12.2013)
Nissan Leaf, hvit 2012 modell (09.06.2012)

"hel-elektrisk familie med slekt på vestlandet ... det går fint!"

bno

Sitat fra: Kryten på mandag 02. juli 2012, klokken 08:38
Reservert. Gleder meg til det kommer mer info om pris og leveringstid

Har reservert jeg med men ser at han sender initielt kun til EU land. :-(

corvy

Sitat fra: bno på mandag 02. juli 2012, klokken 23:46
Sitat fra: Kryten på mandag 02. juli 2012, klokken 08:38
Reservert. Gleder meg til det kommer mer info om pris og leveringstid

Har reservert jeg med men ser at han sender initielt kun til EU land. :-(

Jaja ... når 96% av reservasjonene kommer fra norge så tenker jeg eøs fort blir ok!

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
Tesla Model S85, 2013 (10.12.2013)
Nissan Leaf, hvit 2012 modell (09.06.2012)

"hel-elektrisk familie med slekt på vestlandet ... det går fint!"

BE

Det tok ikke lange tinde før siden var oppdatert :-)

"We will ship to addresses within the European Union and EES (Iceland, Norway and Lichtenstein) as a start."
---------
21 CN-SR+
21 ID3 1st Max
---------

Kryten

Kanskje utnytte det at jeg har familie i sverige  ;D
Rød LEAF hentet 30.6.2012  - EL 17307

ELM327 med bryter for CAR-CAN til EV-CAN

corvy

Sitat fra: Kryten på tirsdag 03. juli 2012, klokken 11:14
Kanskje utnytte det at jeg har familie i sverige  ;D
Alternativt post restante :)

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
Tesla Model S85, 2013 (10.12.2013)
Nissan Leaf, hvit 2012 modell (09.06.2012)

"hel-elektrisk familie med slekt på vestlandet ... det går fint!"

bno

Sitat fra: BE på tirsdag 03. juli 2012, klokken 10:41
Det tok ikke lange tinde før siden var oppdatert :-)

"We will ship to addresses within the European Union and EES (Iceland, Norway and Lichtenstein) as a start."

Sendte vedkommende en mail i går og fikk svar idag om at han ville modifisere websida da intensjonen var også å inkludere Norge mm.
Det gikk fort :-)

Mr_Stian


Arha

#23
Har også reservert.  Håper bare at det store støpselet får plass innenfor lokket på ladestolpene.
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 97000 km april 2023. Nytt batteri januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

Kryten

Det "store" støpslet ser for meg ut som "standard" skjøtekabel støpsel. Jeg vet at den er stor men den er også "myk" så den lar seg bøye, dette er en del av designet og skal virke som beskyttelse for kabelen som kommer ut mot "knekk" ved pluggen.
Rød LEAF hentet 30.6.2012  - EL 17307

ELM327 med bryter for CAR-CAN til EV-CAN

Elmo

#25
Sitat fra: Arha på mandag 09. juli 2012, klokken 10:41
Håper bare at det store støpselet får plass innenfor lokket på ladestolpene.

Jeg har slikt "langt" shukostøpsel på en av mine ladekabler og det er problem i førsteversjon av de låsbare Proxell ladestolpene fordi du ikke får igjen lokket.
Det er riktignok et år siden jeg sist prøvde, og det var noe snakk om at de skulle modifiseres så støpselet kommer skrått nedover og ikke rett ut.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

NeRlIn

Nå er ikke jeg helt inn på dette med kabelen og hva som går og ikke går, så jeg har sikkert et dumt spørsmål.
Hvorfor kan man ikke bare ha en "ren" kabel og koble til??.. eller må boksen kommunisere med bilen??..
Vålerenga, Oslo
Leaf kjøpt 19.04.2012-solgt
TMS 85 bestilt og bekreftet 21.12.13.
Levering: 23.05.14

Griffel

#27
Sitat fra: NeRlIn på onsdag 11. juli 2012, klokken 22:51
Nå er ikke jeg helt inn på dette med kabelen og hva som går og ikke går, så jeg har sikkert et dumt spørsmål.
Hvorfor kan man ikke bare ha en "ren" kabel og koble til??.. eller må boksen kommunisere med bilen??..

Se: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,4996.0.html
Lademodus og litt om tilkobling.

Kladd (ICCB. In Cable Control Box) er lademodus 2.
Kontrolboksen gir signaler til laderen i bilen om hvor mye strøm lader kan trekke, og har noen sikkerhets funksjoner.
I den omtalte ladekabel uten kladd er de funksjonene som noemalt ligger i boksen montert i støpselene.
Jeg har enda litt vanskelig med å forstå at det blir plass til en 2polet jordfeilbryter i et schukostøpsel.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

elektrolux

Bildet viser Shuko med innebygget 2 polet jordfeilbryter.

Kanskje det er en slik Shuko som brukes?
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

cra

Det jeg lurer litt på i slike sammenhenger er hvordan kladden vet hvor mye strøm den kan trekke. Drar den på med Ampere til sikringa går, for så å skru ned Amperen litt og sette i ny sikring? Det blir jo som når pappaen til Tommy (Tommy og Tigern) forklarte hvordan de vet at brua tåler lastebiler på 20 tonn; de kjører større og større biler over bruta til den raser sammen, og så bygger de opp brua igjen og veier de den største bilen som kom seg over.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA