Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 495 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Jaguar I-Pace MY2021  (Lest 11956 ganger)

Stikkkontakt

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 2340
    • Vis profil
Sv: Jaguar I-Pace MY2021
« Svar #90 på: Mandag 13. Juli 2020, klokken 09:53 »
Helt enig i mye av det du skriver og er så heldig at jeg bruker Android telefon.... :+1: :+1:

Dog kan styre meg for EQC og Mustang er en annen AM car med tilhørende sammsettings kvalitet. Har sett et par videoer med dårlig tilpasset panser bl.a.....men ser og litt stilig ut og har noen fiffige detaljer.

På tide å få seg en annen telefon siden du ikke liker å ha det samme som naboen har  ;D  ?

Har satt en Polestar i bestilling.
Alle tilbakemeldinger tilsier meget høy opplevd kvalitet. Det eneste jeg vet jeg vil savne på den Vs Jaguaren er HUD.
EQC opplevdes dvask og lite kommunikativ. Mach-e er en billigbil, men sikkert mye bang for the bucks.
Ingen garanti at jeg beholder P2, men kanskje.

turfsurf

  • Medlem i Elbilforeningen siden 2013
  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 9348
  • For en elektrisk fremtid.
    • Vis profil
Sv: Jaguar I-Pace MY2021
« Svar #91 på: Mandag 13. Juli 2020, klokken 10:01 »
Personlig forstår jeg ikke helt at folk blir så oppgitt over at infotainment er treigt. Jeg var ganske oppgitt over lagg i ryggekamera, men etter dette har blitt sånn nogenlunde OK etterhvert. I hvert fall helt greit å leve med. Det er noen mangler som jeg er langt mer opptatt av. F.eks. at det fortsatt ikke er mulig å begrense lading til 80% uten å sette på en alarm eller skaffe en Android telefon og laste ned en 3. parts app.

...

- Bilen er fortsatt litt sjelden sammenlignet med alle teslaer og audier. Orker ikke å ha samme bil som alle naboene. Av den grunn er både Tesla og nå også e-tron blir uaktuelt.

Responsen på infotainment er ikke noe større problem når det først er i gang. Det er dog litt irriterende at det bruker så lang tid på å starte. Å sette seg inn i bilen og sitte å vente på at navigasjonen skal komme i gang før man kjører er småirriterende.

Men det værste synes jeg er sånn det var i helgen, når ting bare sluttet å virke. Navigasjon stoppet opp. Ville ikke ladte en gang. Kunne plutselig ikke justere temperatur. Kunne ikke velge media. Spontan reboot av infotainment. Hotspot sluttet å virke. Dette skjedde flere ganger med noen eller alle symptomene flere ganger.

Hadde man i det minste kunne gjøre en reboot manuelt hadde det jo vært å leve med. Har en mistanke om at det henger sammen med S20A og mye bruk av hotspot (var 5 i bilen, så sikkert 10 enheter koblet opp)
Model 3 LR 2021 | I-Pace HSE 2019 | Model Y P - i bestilling |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

turfsurf

  • Medlem i Elbilforeningen siden 2013
  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 9348
  • For en elektrisk fremtid.
    • Vis profil
Sv: Jaguar I-Pace MY2021
« Svar #92 på: Mandag 13. Juli 2020, klokken 10:03 »

På tide å få seg en annen telefon siden du ikke liker å ha det samme som naboen har  ;D  ?
Du har fått med deg at det er mange flere som har Android enn iOS telefoner? Skal du ha noe sjeldent bør du vel kjøpe deg en Firefox eller ubuntu telefon, hvis de er å få tak i lengre.
Model 3 LR 2021 | I-Pace HSE 2019 | Model Y P - i bestilling |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Maxwell_400

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 562
    • Vis profil
Sv: Jaguar I-Pace MY2021
« Svar #93 på: Mandag 13. Juli 2020, klokken 10:15 »
Personlig forstår jeg ikke helt at folk blir så oppgitt over at infotainment er treigt. Jeg var ganske oppgitt over lagg i ryggekamera, men etter dette har blitt sånn nogenlunde OK etterhvert. I hvert fall helt greit å leve med. Det er noen mangler som jeg er langt mer opptatt av. F.eks. at det fortsatt ikke er mulig å begrense lading til 80% uten å sette på en alarm eller skaffe en Android telefon og laste ned en 3. parts app.

...

- Bilen er fortsatt litt sjelden sammenlignet med alle teslaer og audier. Orker ikke å ha samme bil som alle naboene. Av den grunn er både Tesla og nå også e-tron blir uaktuelt.

Responsen på infotainment er ikke noe større problem når det først er i gang. Det er dog litt irriterende at det bruker så lang tid på å starte. Å sette seg inn i bilen og sitte å vente på at navigasjonen skal komme i gang før man kjører er småirriterende.

Men det værste synes jeg er sånn det var i helgen, når ting bare sluttet å virke. Navigasjon stoppet opp. Ville ikke ladte en gang. Kunne plutselig ikke justere temperatur. Kunne ikke velge media. Spontan reboot av infotainment. Hotspot sluttet å virke. Dette skjedde flere ganger med noen eller alle symptomene flere ganger.

Hadde man i det minste kunne gjøre en reboot manuelt hadde det jo vært å leve med. Har en mistanke om at det henger sammen med S20A og mye bruk av hotspot (var 5 i bilen, så sikkert 10 enheter koblet opp)
Det tar også 45 sek. for navigasjon å laste opp hos meg men opplever ikke det som et problem. Ryggekamera er uten lag, men det tar ca 15 sek. å få opp 360 graders visning, ser heller ikke det som et stort problem. Siden S20A så har jeg ikke opplevd noen problemer med svarte skjermer eller noe lignende. Måtte oppgradere til TCU 18.2 pga. WIFI problemer med hjemmenettet og etter litt innkjøringsproblemer så fungerer det også nå prikkfritt. Har ikke testet 10 klienter i bilen men synes det virker rart om det belaster infotainment systemet selv om jeg ikke ville ha blitt overrasket om det er tilfelle.

Har også en mini 12 volt start booster i bilen i tilfelle 12 volt batteriet dør, kjekt å ha som powerbank uansett for mobilen.
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 18.2, BECM: BP-AAE-BC-AC-BE

Stikkkontakt

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 2340
    • Vis profil
Sv: Jaguar I-Pace MY2021
« Svar #94 på: Mandag 13. Juli 2020, klokken 10:25 »
Personlig forstår jeg ikke helt at folk blir så oppgitt over at infotainment er treigt. Jeg var ganske oppgitt over lagg i ryggekamera, men etter dette har blitt sånn nogenlunde OK etterhvert. I hvert fall helt greit å leve med. Det er noen mangler som jeg er langt mer opptatt av. F.eks. at det fortsatt ikke er mulig å begrense lading til 80% uten å sette på en alarm eller skaffe en Android telefon og laste ned en 3. parts app.

...

- Bilen er fortsatt litt sjelden sammenlignet med alle teslaer og audier. Orker ikke å ha samme bil som alle naboene. Av den grunn er både Tesla og nå også e-tron blir uaktuelt.

Responsen på infotainment er ikke noe større problem når det først er i gang. Det er dog litt irriterende at det bruker så lang tid på å starte. Å sette seg inn i bilen og sitte å vente på at navigasjonen skal komme i gang før man kjører er småirriterende.

Men det værste synes jeg er sånn det var i helgen, når ting bare sluttet å virke. Navigasjon stoppet opp. Ville ikke ladte en gang. Kunne plutselig ikke justere temperatur. Kunne ikke velge media. Spontan reboot av infotainment. Hotspot sluttet å virke. Dette skjedde flere ganger med noen eller alle symptomene flere ganger.

Hadde man i det minste kunne gjøre en reboot manuelt hadde det jo vært å leve med. Har en mistanke om at det henger sammen med S20A og mye bruk av hotspot (var 5 i bilen, så sikkert 10 enheter koblet opp)

Jeg har hatt dette problemet med at funksjoner faller bort underveis. Navi, radio osv. Det har utelukkende skjedd på lange turer med 3 eller flere i bilen. Og dermed mange tilkoblede enheter på WiFi. Har hatt dette siden i fjor høst, så det er ikke 20A spesifikt. Du er den første jeg har hørt utenom meg som har erfart dette. Ikke sett at noen på UK forumet heller har hatt det.

JorgenM

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 2880
    • Vis profil
    • LinkedIn
Sv: Jaguar I-Pace MY2021
« Svar #95 på: Mandag 13. Juli 2020, klokken 10:54 »
På tide å få seg en annen telefon siden du ikke liker å ha det samme som naboen har  ;D  ?
Android her også, men tenkte å vri denne over til å gjelde 'ikke samme bil som naboen har' og nesten være relevant til topic siden prisøkningen trolig vil gjøre at i-Pace salget reduseres.

Nå er det 2-3 måneder siden sist jeg så en i-Pace, inkludert en 250 mil sommerferie. Og det er det jeg liker best med denne bilen, at ingen naboer har den, faktisk ingen andre i min kommune (15k) og det er svært sjelden jeg ser andre på veien. Dette har alltid vært viktig for oss når vi har valgt bil, å være litt unike. i-Pace gir oss dette til gangs :) (samtidig har jeg forståelse for at dere i og rundt storbyer ikke kan tenke slik :P )
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - 2x BMW i3 (1 solgt)

Ingeniøren

  • Medlem i Elbilforeningen siden 2015
  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 3451
    • Vis profil
Sv: Jaguar I-Pace MY2021
« Svar #96 på: Mandag 13. Juli 2020, klokken 14:14 »
Ser I-pace rett som det er, har et par i nabolaget, men synes det bare er hyggelig. Og så slipper jeg å stoppe og gå ut av bilen for å se en fin bil... :+1:
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

4Matic Fanatic

  • Medlem i Elbilforeningen siden 2015
  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1210
  • Det beste er ofte det enkleste.
    • Vis profil
    • Home, sweet home...
Sv: Jaguar I-Pace MY2021
« Svar #97 på: Mandag 13. Juli 2020, klokken 15:02 »
Ser I-pace rett som det er, har et par i nabolaget, men synes det bare er hyggelig. Og så slipper jeg å stoppe og gå ut av bilen for å se en fin bil... :+1:
Tror jeg har 5 bare i samme parkeringskjeller på jobben...
mvh, Arne :)

2019 Jaguar I-Pace EV400 |  2006 Mercedes-Benz ML320CDI 4Matic |  2015 VW e-Golf

xyzzy

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 473
    • Vis profil
Sv: Jaguar I-Pace MY2021
« Svar #98 på: Mandag 13. Juli 2020, klokken 22:44 »
Ser I-pace rett som det er, har et par i nabolaget, men synes det bare er hyggelig. Og så slipper jeg å stoppe og gå ut av bilen for å se en fin bil... :+1:

Ganske mange av dem her på Nordstrand/Oslo.

Tellus

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 2445
    • Vis profil
Sv: Jaguar I-Pace MY2021
« Svar #99 på: Tirsdag 14. Juli 2020, klokken 09:11 »

Ganske mange av dem her på Nordstrand/Oslo.

Ser absolutt flest etron på Nordstrand. Fortsatt mange Tesla å se, men inntrykket er at Tesla er på full fart ut av Oslo vest + Nordstrand. Inn kommer etron pluss noen få I-Pace og EQC.

Teslaene ser ut til å havne i Oslo øst/syd der Tesla nå har blitt det nye statusmerke slik BMW var tidligere. Ganske typisk mønster dette.

turfsurf

  • Medlem i Elbilforeningen siden 2013
  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 9348
  • For en elektrisk fremtid.
    • Vis profil
Jaguar I-Pace MY2021
« Svar #100 på: Tirsdag 14. Juli 2020, klokken 09:45 »
Inn kommer etron pluss noen få I-Pace og EQC.
Kommer nok mange EQC hvis Mercedes greier å levere. Fremdeles litt sjelden å se hos oss, ser I-Pace oftere. Etron og TM3 derimot kryr det av. Blitt som med TMS og TMX, var morsomt å møte de til å begynne med, til de fort ble hverdagslige.

I-Pace har jo solgt såpass mye at den absolutt ikke er sjelden på Østlandet. Men som en anekdote kom det en fyr bort til meg på Ionity Åsane og skrøyt av hvor fin bilen var, og at den var sjelden å se. Og så lurte han på hvordan det var med kvaliteten
Model 3 LR 2021 | I-Pace HSE 2019 | Model Y P - i bestilling |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Lassi

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 125
    • Vis profil
Sv: Jaguar I-Pace MY2021
« Svar #101 på: Tirsdag 14. Juli 2020, klokken 12:10 »
Jeg trivdes meget godt i Jaguaren og hadde avtale med selger om å spekke bil i mai i år da 21 modell etter planen skulle åpnes for bestilling. Så kom korona og alt ble utsatt og i mellomtiden bestilte jeg EQC...

Ser at de fleste forventede endringene er på plass til tross for selgers iherdige forsøk på å overtale meg om at det ikke ville skje. Dagens priser er for drøye for meg uansett nå.

Contango

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1338
    • Vis profil
Sv: Jaguar I-Pace MY2021
« Svar #102 på: Tirsdag 14. Juli 2020, klokken 17:31 »
En så stiv pris for ny Jaguar uten at de har gjort noe vesentlig med ladehastigheten gjør verditapet enda mer problematisk. Jeg er av de som tror at Model Y, når den en gang dukker opp her, kommer til å sette prisene på mange elbiler under mye kraftigere press - Jaguar inkludert. Jaguar er et vesentlig bedre bruktkjøp enn nybilkjøp og synes ikke at endringene på MY2021 på noen måte forsvarer merprisen. 

Maxwell_400

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 562
    • Vis profil
Sv: Jaguar I-Pace MY2021
« Svar #103 på: Onsdag 15. Juli 2020, klokken 08:51 »
En så stiv pris for ny Jaguar uten at de har gjort noe vesentlig med ladehastigheten gjør verditapet enda mer problematisk. Jeg er av de som tror at Model Y, når den en gang dukker opp her, kommer til å sette prisene på mange elbiler under mye kraftigere press - Jaguar inkludert. Jaguar er et vesentlig bedre bruktkjøp enn nybilkjøp og synes ikke at endringene på MY2021 på noen måte forsvarer merprisen.
Jaguar er et premium nisje merke, luksusmerke, de fikk et magisk år fordi de var så tidlig ute med elbil. Tesla Y er en mere folkevogn bil. Prisingen på Jaguar nå gir ikke mye bil for pengene men mye bil for mye penger. Er tradisjonelt en audi mann men nå er det Jaguar, "sparer" nå til en 2025 modell av I/J(?)-Pace.

Det er ganske herlig at det kommer så mange fine nye elbiler, konkurransen gjør at de bare blir bedre og bedre. Bare hvis ladeoperatør/ørten app/betalings helvete kunne blitt fikset nå så blir det bra. Å finne rett kombinasjon er jo som å spille Pokemon Go.
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 18.2, BECM: BP-AAE-BC-AC-BE

Contango

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1338
    • Vis profil
Sv: Jaguar I-Pace MY2021
« Svar #104 på: Torsdag 16. Juli 2020, klokken 09:47 »
Off track på temaet, men med floraen av ladeselskaper som alle bruker proprietær betaling i en sommer hvor «alle» bruker bil så har fokuset på brikkekaoset blitt mye større. Hadde bilfabrikantene klart å presse frem eller enes om en felles betalingsløsning på tvers av strømleverandørene ville spranget opp til Tesla blitt mindre. Kanskje det presser seg frem nå.
Ellers er jeg også glad i Jaguar design :-)