Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Jaguar I-Pace MY2021

Startet av Tellus, tirsdag 23. juni 2020, klokken 08:20

« forrige - neste »

turfsurf

Sitat fra: chargedup på mandag 11. januar 2021, klokken 12:32
Jeg vil tro at de kommer til å senke prisen på EV400 ganske kort tid etter salget av EV320 er over. Innsteg EV400 ble skrudd opp over 100' pga "valuta" like før EV320 ble lansert til ca gammel innstegspris, så jeg tipper rundt 50-100' lavere pris (godt mulig de pakker det inn i pakker) ila første halvår 2021.
Er nok inne på noe der. Tipper det vil komme enten gode pakketilbud eller "editions" både på 320 og 400. Det jeg er spent på er diffen mellom 320 og 400. 50k er kanskje greit, men ikke 100. Til sammenligning er performance på Tesla 3 50k, inklusiv større bremser, større felger, spoiler, track mode m.m.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

chargedup

Diffen nå er vel nesten 150' (EV320 fra 600' og EV400 fra ca 748'* ifølge prislisten på jaguar.no) og det er altfor høyt. Jeg vil tro prisforskjellen burde være rundt 50-70' for at mer enn 10% skal velge EV400. Jeg tror Jaguar ser på I-pace som en ekslusiv bil og har mulighet til å ta litt mer for 80 hk (kun software) enn det Tesla tar for P (Tesla er vel de som tar minst for ganske heftig ytelsesøkning?). F-pace ligger på ca 110' mer for 100hk ekstra (ca 70' forskjell på de to i UK), men da er både bremser og motor (diesel/bensin) annerledes.

Vi som eier I-pace kan jo håpe at prisene holdes som idag og at EV320 fjernes fra markedet slik at bruktverdien holdes stabil, men jeg ser ikke på det som veldig sannsynlig.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

Knut S

#152
Jeg er en forholdsvis fersk eier av en EV320se MY21. Har kjørt 4500km siden jeg fikk den i oktober og den har fungert helt uten problem av noe slag. Nydelig bil. :) Jeg har fulgt med her inne på div tråder og jeg får inntrykk av at mye av småting som har vært problem på tidligere års modeller nå er ordnet. Jeg tenker bl.annet på all klagingen av infotainment/navigasjon. Fra jeg trykker på startknappen så er navigasjonen og alt klar etter 4-5 sek. Jeg hadde også lest endel om problemer med 12-volt batteriet. På forrige bil (Subaru Legacy my12) hadde jeg vane med å lade batteriet ganske ofte. Jeg bor i Tromsø og her er det ordentlig vinter. Tenkte derfor å fortsette den gode vanen når jeg fikk I-pace'en. Var jo veldig greit å oppdage at 12-volten lades når ladekabelen er i. Gjør den ikke det på tidligere årsmodeller?
2021 Jaguar I-pace EV320se
2012 Subaru Legacy (bensin)
2005 Subaru Forester
Før det: div Volvo, Renault, Opel

Maxwell_400

Sitat fra: Knut S på onsdag 12. januar 2022, klokken 18:07
Jeg hadde også lest endel om problemer med 12-volt batteriet. På forrige bil (Subaru Legacy my12) hadde jeg vane med å lade batteriet ganske ofte. Jeg bor i Tromsø og her er det ordentlig vinter. Tenkte derfor å fortsette den gode vanen når jeg fikk I-pace'en. Var jo veldig greit å oppdage at 12-volten lades når ladekabelen er i. Gjør den ikke det på tidligere årsmodeller?

Jo, den lader 12 volt når den lader høyspenningsbatteriet, gjelder både hjemme og hurtiglading. Merk at den lader ikke 12 volt selv om ledningen står i hvis den ikke lader høyspenningsbatteriet.

Det at det er to 12 volts batterier på MY19/MY20 gjør ikke saken bedre, virker som det var problemer med selve batteriene og boksen som styrte ladingen av batteriene.

Gratulerer med ny bil, har over 2 år nå og passert 1. service uten problemer av noe slag.
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA