Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Jaguar I-Pace MY2021

Startet av Tellus, tirsdag 23. juni 2020, klokken 08:20

« forrige - neste »

Stikkkontakt

Sitat fra: Contango på tirsdag 14. juli 2020, klokken 17:31
En så stiv pris for ny Jaguar uten at de har gjort noe vesentlig med ladehastigheten gjør verditapet enda mer problematisk. Jeg er av de som tror at Model Y, når den en gang dukker opp her, kommer til å sette prisene på mange elbiler under mye kraftigere press - Jaguar inkludert. Jaguar er et vesentlig bedre bruktkjøp enn nybilkjøp og synes ikke at endringene på MY2021 på noen måte forsvarer merprisen.

Spørs hvor mye de presser prisen ned når EV320 kommer.
Jeg tipper 70-80.000.

JPM

Foreløpig har de priset seg ut av diskusjonen når min I-Pace skal byttes. Etter noen bitre erfaringer med en BMW 535 uten garanti, gjør jeg ikke den feilen igjen. Min I-Pace ryker på finn.no et par måneder før den blir 4 år. (ca 2022). Da får vi se hvordan verden ser ut.

Maxwell_400

#107
Sitat fra: JPM på lørdag 15. august 2020, klokken 10:24
Foreløpig har de priset seg ut av diskusjonen når min I-Pace skal byttes. Etter noen bitre erfaringer med en BMW 535 uten garanti, gjør jeg ikke den feilen igjen. Min I-Pace ryker på finn.no et par måneder før den blir 4 år. (ca 2022). Da får vi se hvordan verden ser ut.
Du kan jo forsikre deg, f.eks. i Gjensidige kan du tegne maskinskade/elektronikk forsikring inntil bilen er 8 år.

Basert på erfaringene med I-Pace sålangt så blir nok neste bil også Jaguar, kjøreglede/følelse er viktigst for meg så får en heller spise suppe i noen år.

I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

Tellus

#108
Har hatt noen premiumbiler tidligere også (BMW, Volvo, Jaguar), men I-Pace er den jeg absolutt har vært mest fornøyd med så langt. Hvis det blir ny premiumbil ved neste korsvei så vil sikkert Jaguar stå høyt på listen. Hvis jeg dropper premiumsegmentet så kan jeg til og med vurdere en Tesla Y selv om den er stygg som juling  :D

I øyeblikket ville jeg nok vurdert Polestar eller kommende Mustang før Model Y dog.

JorgenM

Trives godt med vår i-Pace og vil nok vurdere innbytte mot f.eks J-Pace hvis den blir større innvendig og har høyere hengervekt.

Ellers er jeg åpen for BMW som jeg i 15 år kun har hatt positiv erfaring med.
Tesla skal jeg aldri ha igjen.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Maxwell_400

Sitat fra: Tellus på lørdag 15. august 2020, klokken 11:59
Hvis jeg dropper premiumsegmentet så kan jeg til og med vurdere en Tesla Y selv om den er stygg som juling  :D

Synes Model Y ser ok ut, på en måte virker den litt kjent;
Du kan ikke vise dette vedlegget.
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

Electric cars in Norway

Maxwell  :+1: he he ;) har ikke sett TMY live enda men den er nok ikke mye lik den gml bobla jeg engang hadde. Jeg liker formen på TMY mer og mer og det er jo litt TMX mini. Men smak er smak...

Tellus

Ja jøss.

Liker man MX så liker man sikkert MY. Egentlig liker man nok Tesla generelt tenker jeg da.

Maxwell_400

Synes Tesla (og eiere) får for mye tyn om dagen, Tesla er årevis foran alle andre når det gjelder teknologi og ladenettverket er i en klasse for seg. Det er jo delte meninger om designet på I-Pace også. For å sette ting i perspektiv, her er en stygg bil;

I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

Tellus

Vel,

Da Model S ble lansert for snart 10 år siden var det unison enighet at bilen var vakker. Personlig var jeg overrasket over at det så ut til at bilen kunne vært designet i England. Det var ikke vanskelig å dra paralleller til både Aston Martin og Jaguar. Selv om bilen nå er gammel og det finnes enormt mange av dem i Norge synes jeg fortsatt den holder seg bra.

Model X og Model Y er derimot rene engineering biler hvor lavest mulig luftmotstand i kombinasjon med mest mulig innvendig plass har vært de to styrende kriteriene. Utseende gir seg da mer eller mindre av seg selv. Så kan man like eller mislike et slikt utseende, men de færreste bilinteressert vil med hånden på hjertet kunne karakterisere bilene som vakre eller spennende.

ardevd

Sitat fra: Tellus på søndag 16. august 2020, klokken 14:08
Vel,

Da Model S ble lansert for snart 10 år siden var det unison enighet at bilen var vakker. Personlig var jeg overrasket over at det så ut til at bilen kunne vært designet i England. Det var ikke vanskelig å dra paralleller til både Aston Martin og Jaguar. Selv om bilen nå er gammel og det finnes enormt mange av dem i Norge synes jeg fortsatt den holder seg bra.

Model X og Model Y er derimot rene engineering biler hvor lavest mulig luftmotstand i kombinasjon med mest mulig innvendig plass har vært de to styrende kriteriene. Utseende gir seg da mer eller mindre av seg selv. Så kan man like eller mislike et slikt utseende, men de færreste bilinteressert vil med hånden på hjertet kunne karakterisere bilene som vakre eller spennende.

Jeg fikk høre fra troverdige kilder at Jaguar var en vesentlig kilde til inspirasjon da Model S skulle designes :)

Contango

Jeg gleder meg over denne tråden. Er ikke mye galt som skjer med Jaguar om dagen når diskusjonen er designet til Tesla 😊 (...og fronten til 3 og Y er ja, hmm, kanskje ikke den perfekte skjønnhet).
Når kommer de første MY2021?
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Nordlands

Vilde Jenny skrev på FB forrige uke at de første MY2021 bilene er ventet til Norge i oktober.
I-Pace HSE launch edition - Prod 30.08.18 - Levert 02.11.18

AKM

Hei

Jeg har trålt nettet for å finne innvendig bredde i baksetet på ipace. Finner ingenting... bilen er jo bred utvendig så dette gjenspeiler seg vel innvendig? Mange produsenter lager skisser på de fleste mål, mens for Jaguar er det meste utvendige mål. Noen her som har erfaring med tre større barn i baksetet?

Så vedrørende infortainment-systemet: er det cpu og software som er det nye på MY21?

JorgenM

#119
Vi har 3 små barn på 6, 8 og 9. Målte innvendig bredde og mener jeg skrev det i en post her inne. i-Pace var overraskende 5 cm bredere enn Model S som jeg tok mål av samtidig. Vi har en unge i stol og 2 på puter.

Skal se om jeg finner den posten.

Edit: sto ikke i den posten. Kona er borte med bilen idag så får ikke målt før mot kvelden.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA