Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

My Renault app

Startet av minibiti, mandag 11. november 2019, klokken 08:29

« forrige - neste »

minibiti

The new app worked for my R110 so I guess it should work for you as well.
Having the data sharing on seems to be a pre-condition indeed.
Otherwise there is not much you can do with the app anyway.
Oslo
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - present)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

Svein_H

OK, I just deleted my account and removed the app, but I'll give it another try when I get home from work.
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

Marius Jacobsen Eggerud

Du må ha datadeling aktivert, men om dette er årsaken til dine problemer er jeg usikker på. Jeg har selv STORE problemer med appen og tror dessverre at det bare bare er sånn det er akkurat nå. Forhåpentligvis får Renault ryddet opp i dette i løpet av ikke altfor lang tid.

Svein_H

Ser ut som om datadeling gjorde susen, nå fikk jeg hvertfall registrert bilen og koblet til den uten feil. Dataene er ikke tilgjengelige får jeg beskjed om, med oppfordring om å kjøre en god tur slik at data blir tilgjengelig, men ellers ingen direkte feilmeldinger.
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

minibiti

#64
The servers are very unstable/slow at the moment.
So if you don't get any data, close the app and try again... Several times if necessary...
Oslo
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - present)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

Svein_H

#65
Nope, nothing, not even the 'Data not available' message, all I get is this:
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

Svein_H

2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

Kaspers1

Working now...👍😎
Du kan ikke vise dette vedlegget.

minibiti

Still very unstable... I very often have to try several time.
The lack of communication from Renault Norge is staggering!
They could at least tell us how long they expect this to last and when they expect normal service again.
Oslo
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - present)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

Øystein Fjelldal

Jeg får ikke alle funksjonene i appen.
Ladestatus vises ikke og klimaknappen virker ikke.
Programmering av lading og klima ser derimot ut til å fungere, men har oftest fått tilbakemelding om at noe feilet om jeg prøver å endre tidspunkt for lading.
Det eneste som ser ut til å fungere er kilometerstanden - den ser ut til å være riktig.
Har logget inn og ut utallige ganger og også opprettet flere kontoer, men ingenting ser ut til hjelpe


Svein_H

Muligens et dumt spørsmål, og kanskje litt off topic, men: Etter at jeg fikk liv i appen og var inne og kikket på de ulike funksjonene har bilen sluttet å sende mail ved start og stopp av lading, noen som vet hvor jeg får aktivert den funksjonen igjen? Det eneste jeg har gjort i appen er å teste forvarmingen, aktiverte den i går kveld og hadde god og varm bil i dag tidlig da jeg dro på jobb. Var også innom og så på ladeplanleggeren, men gjorde ingenting der.
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

minibiti

I am not sure but it looks like there is a menu missing where you could set this up...
Maybe it will come back later...
Oslo
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - present)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

minibiti

The app looks more stable for me now...
I hope for everyone as well :)
Oslo
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - present)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

pudderjagar

Sitat fra: Svein_H på fredag 17. januar 2020, klokken 17:42
Muligens et dumt spørsmål, og kanskje litt off topic, men: Etter at jeg fikk liv i appen og var inne og kikket på de ulike funksjonene har bilen sluttet å sende mail ved start og stopp av lading, noen som vet hvor jeg får aktivert den funksjonen igjen? Det eneste jeg har gjort i appen er å teste forvarmingen, aktiverte den i går kveld og hadde god og varm bil i dag tidlig da jeg dro på jobb. Var også innom og så på ladeplanleggeren, men gjorde ingenting der.

Nede i høgre hjørne har du bilde av ein "person"
Når du trykker der så får du opp nytt bilde. Oppe på skjermen ved "Mine opplysninger" står da "min komunikasjon". Trykk her
Trykk på bilen din i lista under.

Epostvarslinga er tatt bort men du kan få varsling på SMS.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

Svein_H

Der var det noe ja, takk for tipset! Da har jeg aktivert det jeg ønsker, så får jeg håpe jeg ikke blir ekstrafakturert for hver SMS jeg mottar...
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA