Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

WattCat - Android-app for fjernstyring av I-Pace

Startet av ardevd, lørdag 19. oktober 2019, klokken 22:19

« forrige - neste »

ardevd

Sitat fra: Tellus på fredag 21. februar 2020, klokken 22:00
Det er nominell kapasitet på et nytt batteri.

Er det det som alltid rapporteres ? Da skal man alltid kunne lese ut 84.7 kWh.

Nei, fordi balanse og temperatur vil påvirke rapportert kapasitet. Ampere timer er en bedre måte å måle på :)

Ingeniøren

Fin ny logo du har fått :+1:

Ser det stadig kommer nye versjon men klarer ikke helt få med meg hva som endres. Har du en logg på dette noe sted ?

Ellers har jeg helt sluttet å bruke Jaguar sin. Virker veldig gammeldags sammenliknet med din. Jeg punkterte for flere måneder siden og Jaguar sin sier at jeg må sjekke dette. Bilen er fikset men får det ikke bort...spiller jo ikke mye rolle da den nesten ikke brukes men dog...
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

ardevd

Sitat fra: Ingeniøren på onsdag 26. februar 2020, klokken 16:32
Fin ny logo du har fått :+1:

Ser det stadig kommer nye versjon men klarer ikke helt få med meg hva som endres. Har du en logg på dette noe sted ?

Ellers har jeg helt sluttet å bruke Jaguar sin. Virker veldig gammeldags sammenliknet med din. Jeg punkterte for flere måneder siden og Jaguar sin sier at jeg må sjekke dette. Bilen er fikset men får det ikke bort...spiller jo ikke mye rolle da den nesten ikke brukes men dog...

Takk for tilbakemelding :)

Changelog publiseres for hver versjon på Gitter-kanalen som du kan nå via "About"-siden på appen :)

Ingeniøren

#108
Noe rart med WattCat om dagen - må stadig logge meg inn ?

Trykkleif.. :)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

ardevd


Stikkkontakt

Sitat fra: ardevd på lørdag 07. mars 2020, klokken 18:46
Sitat fra: Ingeniøren på lørdag 07. mars 2020, klokken 17:48
Noe rart med WattCat om dagen - må stadig ligge meg inn ?

Skal ikke være noe spesielt :)

Jeg må logge meg på Wattcat iblant når jeg har vært pålogget InControl i mellomtiden. Men det syns ikke jeg er spesielt rart. Det tar meg noen sekunder, men om jeg sammenligner det med hvor mye tid jeg bruker på andre unødvendige ting så er det en bagatell..

ardevd

Sitat fra: Stikkkontakt på lørdag 07. mars 2020, klokken 19:18
Sitat fra: ardevd på lørdag 07. mars 2020, klokken 18:46
Sitat fra: Ingeniøren på lørdag 07. mars 2020, klokken 17:48
Noe rart med WattCat om dagen - må stadig ligge meg inn ?

Skal ikke være noe spesielt :)

Jeg må logge meg på Wattcat iblant når jeg har vært pålogget InControl i mellomtiden. Men det syns ikke jeg er spesielt rart. Det tar meg noen sekunder, men om jeg sammenligner det med hvor mye tid jeg bruker på andre unødvendige ting så er det en bagatell..

Ja, det kan være en forklaring. Kan hende InControl appen ber om en ny auth token og dermed ugyldiggjør den WattCat har fått.

De et er et løsbart problem forsåvidt men jeg er så glad i autentiserings-løsningen jeg har implementert :p

Ingeniøren

#112
Sitat fra: ardevd på søndag 08. mars 2020, klokken 08:08
Sitat fra: Stikkkontakt på lørdag 07. mars 2020, klokken 19:18
Sitat fra: ardevd på lørdag 07. mars 2020, klokken 18:46
Sitat fra: Ingeniøren på lørdag 07. mars 2020, klokken 17:48
Noe rart med WattCat om dagen - må stadig ligge meg inn ?

Skal ikke være noe spesielt :)

Jeg må logge meg på Wattcat iblant når jeg har vært pålogget InControl i mellomtiden. Men det syns ikke jeg er spesielt rart. Det tar meg noen sekunder, men om jeg sammenligner det med hvor mye tid jeg bruker på andre unødvendige ting så er det en bagatell..

Ja, det kan være en forklaring. Kan hende InControl appen ber om en ny auth token og dermed ugyldiggjør den WattCat har fått.

De et er et løsbart problem forsåvidt men jeg er så glad i autentiserings-løsningen jeg har implementert :p

Helt greit å må logge seg inn i blandt men det startet for rundt 1-2 uker siden og har måttet logge meg inn nesten hver gang bruker den og opptil flere ganger for dagen. Før det husker jeg ikke siste jeg trengte å logge inn og så lenge siden at jeg måtte slå opp passordet...
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

ardevd

Høres litt rart ut. Har ihvertfall ikke rørt den delen av appen på lenge så det er tvilsomt at en oppdatering av appen har forårsaket dette. Skal se litt på det.

JohnPGriff

Eksempel at kW/h kapasitet økes når batteri er 21-22C. På 100% SOC WattCar rapportert 82.0kW/h med temp på batteri 3C. Preconditioning økt temperatur fra 3C til 22C på 55 minutter. Lader vist oppvarming brukt mer eller mindre 6.8kW/h. Når oppvarming sluttet, WattCat vist batteri kapasitet 84,2kW/h. Test data er fra 27 Feb med temperatur rundt 0C
E-Tron 55 S Line Sport Levert juni 2022
MG ZS EV Levert nov 2020
E-Tron 50 Advanced Sport Levert juli 2020 (Solgt)
I Pace FE Corris Grey Levert oct 2018 (Solgt)
Model S 75D (Solgt)
E- Golf (Solgt)
Leaf (Solgt)
Model S 85 (2013 - 2017 Solgt)

RayBomb

Litt artig, men de siste dagene får jeg ikke til å starte oppvarming i kupeen med noen av appene til Jaguar.
WattCat derimot, klarer det.. sprøtt, men sånn har det vært hos med siste 3-4 dager.
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

Ingeniøren

Kan virke som en systematisk feil ja. Virker som jeg nå må logge inn en gang for dagen på WattCat. Jaguar sin virke dog uten innlogging....
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

ardevd

Sitat fra: Ingeniøren på mandag 09. mars 2020, klokken 07:34
Kan virke som en systematisk feil ja. Virker som jeg nå må logge inn en gang for dagen på WattCat. Jaguar sin virke dog uten innlogging....

Hvilken telefon har du?

Maxwell_400

Samme her, må også logge inn med ujevne mellomrom, tror det alltid har vært sånn men nå er denne telefonen kjent for å være aggressiv med strømsparing/minne. Ikke noe stress for min del, logger inn via fingeravtrykk. Telefonen er en Huawei P30 Pro.

Jaguar sin app er litt motsatt, treg til å oppdatere posisjon etc. må av og til logge ut, eventuelt cleare cachen for at den skal oppdatere. Det er i allefall ikkeno stress da WattCat er uendelig mye bedre.

I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

Stikkkontakt

Sitat fra: JohnPGriff på søndag 08. mars 2020, klokken 12:18
Eksempel at kW/h kapasitet økes når batteri er 21-22C. På 100% SOC WattCar rapportert 82.0kW/h med temp på batteri 3C. Preconditioning økt temperatur fra 3C til 22C på 55 minutter. Lader vist oppvarming brukt mer eller mindre 6.8kW/h. Når oppvarming sluttet, WattCat vist batteri kapasitet 84,2kW/h. Test data er fra 27 Feb med temperatur rundt 0C

Ja, precon gir tydelig mer kapasitet.
Fulladet på hytten i helgen og fikk 81,0kwh på fullt batteri.
Satte på precon til avreisetidspunkt og fikk da 82,8kwh uten at precon var helt ferdig.
Satte på precon i garasjen idag og fikk 83,7kwh.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA