Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2019.32

Startet av holmjohnsen, søndag 25. august 2019, klokken 08:42

« forrige - neste »

1000kwh

Sitat fra: gr på torsdag 19. september 2019, klokken 21:19
Prøver du å gi meg forhåpninger (igjen) om en spotify som ikke hakker? Har blitt skuffet litt for mange ganger nå... og ja, volumkontroll som lagger er dessverre velkjent her i gården. Madammen har null tålmodighet og rekker å skru opp altfor mange hakk i påvente av volumøkning.
Nå vises økning i volum på skjermen samtidig som man scroller. Men klart, lyden kommer litt etter. Det tror jeg er riktig. Men mye bedre opplevelse.

Får tro at de har ryddet opp i noe og at det ikke er tilfeldig.

prophan

32.2.2 versjonen har muligens beste AP noensinne, ihvertfall til mitt bruk, kjøring på svingete landevei i Vestlandet. Lite med Phantom bremsing. Bra plassering av bilen i kjørefeltet, dvs dønn i midten. Klarer veldig krappe s svinger så lenge de er oppmerket. Selv om jeg mener "beste" betyr ikke at AP er bra nok enda. Den prøver på stikkveier en sjelden gang. Svinger fremdeles for langt til høyre når veien møter på påkjøringsfelt.
Men fremdeles for langsomme viskere.
Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

Øggen

Sitat fra: Motorwatt på onsdag 18. september 2019, klokken 23:55
Det finnes flere løsninger Tesla kunne ha brukt. Bla. a. har Google nå også fartsskilt i sine databaser, og de kan Tesla sikkert få tilgang til hvis de vil betale litt. Det er kun viljen det står på, men stabeisen EM skal absolutt gjøre alt selv, og gir blaffen i sine brukere. Han kan sikkert betale Mobileye også. Arrgh...

Kjørt en tur til oslobygda fra sunnmøre, og må sei at AP funka meget bra. Men har lagt merke til at den no på en eller anna måte registrera nedsatt fartsgrense ved veiarbeid. Lese den skilt likevel?
Der e uansett masse feil med fartsgrensene ellers (70 i 80 sone f.eks), men tok konsekvent alle "midlertidige fartsgrenser".
32.2.2
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Elmo

Sitat fra: Øggen på fredag 20. september 2019, klokken 04:22
Men har lagt merke til at den no på en eller anna måte registrera nedsatt fartsgrense ved veiarbeid. Lese den skilt likevel?
Der e uansett masse feil med fartsgrensene ellers (70 i 80 sone f.eks), men tok konsekvent alle "midlertidige fartsgrenser".
32.2.2
Evnen til å forholde seg til midlertidige fartsgrenser er jo en funksjon som kom med 2019.32.x   
Men det må være basert på info fra et annet, mere online/live system (feks Google maps?) enn det de får faste fartsgrenser fra.
Hadde bilen hatt skiltlesning så skulle jo alle fungert.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Kim-

Sitat fra: Elmo på fredag 20. september 2019, klokken 09:40
Sitat fra: Øggen på fredag 20. september 2019, klokken 04:22
Men har lagt merke til at den no på en eller anna måte registrera nedsatt fartsgrense ved veiarbeid. Lese den skilt likevel?
Der e uansett masse feil med fartsgrensene ellers (70 i 80 sone f.eks), men tok konsekvent alle "midlertidige fartsgrenser".
32.2.2
Evnen til å forholde seg til midlertidige fartsgrenser er jo en funksjon som kom med 2019.32.x   
Men det må være basert på info fra et annet, mere online/live system (feks Google maps?) enn det de får faste fartsgrenser fra.
Hadde bilen hatt skiltlesning så skulle jo alle fungert.
Da skal det og stå ny fartsgrense i grått under den vanlige fartsgrensen
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Lynet

Kjørte første tur med 32.2.2 i går kveld fra Trondheim til Værnes på E6.
Ved kryssende veier (ved Leistad og avkjøringen til Hommelvik) reduserte bilen farten kraftig ned til henholdsvis 60 og 40 for deretter å akse kraftig opp til normal fart igjen. Jeg lot bilen holde på selv da det ikke var annen trafikk i nærheten, dette er foreløpig ubrukbart!
X100D ap2.5 full FSD
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

1000kwh

Sitat fra: Lynet på fredag 20. september 2019, klokken 10:46
Kjørte første tur med 32.2.2 i går kveld fra Trondheim til Værnes på E6.
Ved kryssende veier (ved Leistad og avkjøringen til Hommelvik) reduserte bilen farten kraftig ned til henholdsvis 60 og 40 for deretter å akse kraftig opp til normal fart igjen. Jeg lot bilen holde på selv da det ikke var annen trafikk i nærheten, dette er foreløpig ubrukbart!
X100D ap2.5 full FSD
Dette har vært en problemstilling på E18 på østlandet hvor det er mange bruer. Men det har vært veldig bra i lang tid nå. Til og med Operatunnellen i Oslo har vært fri for store fartsforandringer.

Så vet ikke helt hvordan dette blir rettet over tid. Om det er tilfeldigheter eller ikke.

Cned86

Sitat fra: Lynet på fredag 20. september 2019, klokken 10:46
Kjørte første tur med 32.2.2 i går kveld fra Trondheim til Værnes på E6.
Ved kryssende veier (ved Leistad og avkjøringen til Hommelvik) reduserte bilen farten kraftig ned til henholdsvis 60 og 40 for deretter å akse kraftig opp til normal fart igjen. Jeg lot bilen holde på selv da det ikke var annen trafikk i nærheten, dette er foreløpig ubrukbart!
X100D ap2.5 full FSD
Har akkurat samme problem på min Tmx 18mod men på min Tm3 så er det ikke noe problem på samme strekket . Begge bilene har samme sw versjon.

Sent fra min Redmi 5 Plus via Tapatalk


DeepFu

Sitat fra: Kim- på fredag 20. september 2019, klokken 09:58
Sitat fra: Elmo på fredag 20. september 2019, klokken 09:40
Sitat fra: Øggen på fredag 20. september 2019, klokken 04:22
Men har lagt merke til at den no på en eller anna måte registrera nedsatt fartsgrense ved veiarbeid. Lese den skilt likevel?
Der e uansett masse feil med fartsgrensene ellers (70 i 80 sone f.eks), men tok konsekvent alle "midlertidige fartsgrenser".
32.2.2
Evnen til å forholde seg til midlertidige fartsgrenser er jo en funksjon som kom med 2019.32.x   
Men det må være basert på info fra et annet, mere online/live system (feks Google maps?) enn det de får faste fartsgrenser fra.
Hadde bilen hatt skiltlesning så skulle jo alle fungert.
Da skal det og stå ny fartsgrense i grått under den vanlige fartsgrensen
Nei, gjeldende fartsgrense står i rødt/svart, mens den fartsgrensen som IKKE gjelder står i grått. Dette kom forøvrig ikke med 2019.32., men tidligere. Oppdaget det første gang i juli i Italia. Kjørte på motorveien når det begynte å regne, og da endret fartsgrensen seg både på veien og i bilen.
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

kodax

Sitat fra: 1000kwh på fredag 20. september 2019, klokken 10:57
Sitat fra: Lynet på fredag 20. september 2019, klokken 10:46
Kjørte første tur med 32.2.2 i går kveld fra Trondheim til Værnes på E6.
Ved kryssende veier (ved Leistad og avkjøringen til Hommelvik) reduserte bilen farten kraftig ned til henholdsvis 60 og 40 for deretter å akse kraftig opp til normal fart igjen. Jeg lot bilen holde på selv da det ikke var annen trafikk i nærheten, dette er foreløpig ubrukbart!
X100D ap2.5 full FSD
Dette har vært en problemstilling på E18 på østlandet hvor det er mange bruer. Men det har vært veldig bra i lang tid nå. Til og med Operatunnellen i Oslo har vært fri for store fartsforandringer.

Så vet ikke helt hvordan dette blir rettet over tid. Om det er tilfeldigheter eller ikke.
Fartsgrensene som vises på displayet når man kjører i Operatunnellen har jo vært helt koko lenge, spretter opp og ned mellom 50, 70 og 80..
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

JorEl

Tesla burde laget en funksjon eller programvare som lar brukere foreslå fartsgrenser på steder de er helt feil. Kanskje en person i hvert land som tok i mot farsgrense-forespørsler.
Når man får ulike fartsgrenser, i en sone, er det langt fra bra nok. Om jeg krasjer med AP, pga noe sånt, håper jeg Tesla ikke kan gjemme seg bak beta-versjon garderingen sin. Egentlig så er alt som er dårligere enn AP1, Tesla sin skyld. I hvert fall om de noen gang har sagt at AP2.0 eller AP2.5 er bedre...
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Motorwatt

Som det er skrevet om tidligere, kan Tesla hente helt korrekte data om bl. a. fartskilter etc. (ned til omtrent centimeters nøyaktighet) fra Statens Vegvesen (inkl. komplette APIer), og som blir oppdatert kontinuerlig. Gratis (!) (noe som sikkert passer gjerrigknarken EM utmerket). Sikkert andre land som også har dette. Sverige har blant annet.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

kodax

Sitat fra: kodax på fredag 20. september 2019, klokken 12:51
Fartsgrensene som vises på displayet når man kjører i Operatunnellen har jo vært helt koko lenge, spretter opp og ned mellom 50, 70 og 80..
Selvkorreksjon på denne:
Vestover ligger den også mye på 30, og noe 40.
Østover derimot ser det ut som den er stabil på 70.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

OhmPaPa

Sitat fra: JorEl på lørdag 21. september 2019, klokken 16:59
Tesla burde laget en funksjon eller programvare som lar brukere foreslå fartsgrenser på steder de er helt feil.

Joa - tenkt det samme selv. Men skal de først mekke noe så mekk skiltgjenkjenning i stedenfor. Enda mere kjekt å ha.

jlan

Jeg lurer på om jeg har fått rutebussversjonen av AP2, for vi er stadig innom busslommer og lignende (der det ikke er tydelig stripe utenfor).

Når det gjelder fartsgrenser i tunneler, så ser det ut til at bilen drifter ganske langt vekk fra tunneltraseen på kartet, og tror at den er inne på diverse småveier, uten at disse nødvendigvis går rett over tunnelen. Da hjelper det vel ikke med korrekte fartsgrensedata heller
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA