Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2019.32

Startet av holmjohnsen, søndag 25. august 2019, klokken 08:42

« forrige - neste »

Motorwatt

Takk El-chupa. Det trickset har jeg ikke tenkt på.  :D
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

geear

Problemet er at den ikke justerer ned farten før LANGT inne i en lavere fartsgrense, helt håpløst hele greia. De solgte AP2 som BEDRE enn AP1, og dette er et av områdene den er KLART dårligere, faktisk så dårlig at lappen kan ryke på det.

Motorwatt

Antiforeleggbremsepedalsystem (AFB):

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Klykken

Oi, hvor får du kjøpt dette?? :p

AP forutsetter at du følger med i trafikken, og fartsgrenser er en del av å følge med selvsagt... Men ja, hadde vært kjekt om bilen var litt føre var!
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

PBL

Sitat fra: cra på onsdag 18. september 2019, klokken 13:32
Til lavere fartsgrense burde den være forutseende og senke farten rolig i forkant, ikke "bråbremse" hundre meter inne i 50-sona.
Denne fikk en del opmerksomhet i går, så du er ikke den eneste med det ønsket.

https://www.reddit.com/r/teslamotors/comments/d540us/i_wish_that_tesla_would_change_or_add_an_option/

Kim-

Sitat fra: EL-Chupa på onsdag 18. september 2019, klokken 13:43
Et lite hack for å få den til å justere opp fra 60 til 80 er å aktivere vanlig cruise først, sette denne til 100 eller hva du ønsker i forhold til hastigheter du vil møte på din rute, deretter aktiverer man autopilot og da følger den angitte fartsgrenser, opp og ned. Funker fint for meg:)
Bare å aktivere normalt med 2 klikk så gjør den også det..
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

cra

Det var en meget god farmstilling av hvordan det burde være, ja!  :+1:
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

jlan

Sitat fra: gr på onsdag 18. september 2019, klokken 14:02
Problemet er at den ikke justerer ned farten før LANGT inne i en lavere fartsgrense, helt håpløst hele greia. De solgte AP2 som BEDRE enn AP1, og dette er et av områdene den er KLART dårligere, faktisk så dårlig at lappen kan ryke på det.
AP1 setter heller ikke ned farten tidlig nok, men en kan ihvertfall stole på at den viser riktig fartsgrense. Med noen unntak i tunneler.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

emmern

Sitat fra: jlan på onsdag 18. september 2019, klokken 20:12
Sitat fra: gr på onsdag 18. september 2019, klokken 14:02
Problemet er at den ikke justerer ned farten før LANGT inne i en lavere fartsgrense, helt håpløst hele greia. De solgte AP2 som BEDRE enn AP1, og dette er et av områdene den er KLART dårligere, faktisk så dårlig at lappen kan ryke på det.
AP1 setter heller ikke ned farten tidlig nok, men en kan ihvertfall stole på at den viser riktig fartsgrense. Med noen unntak i tunneler.
Hehe nei. Her viser den riktig ca 60% av gangene. Kommer an på hvor du bor
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

geear

AP1 starter å redusere farten ved skiltene, mens AP2 starter å redusere farten alt fra 20 til 1000 meter inne i lavere fartssone...

emmern

Sitat fra: gr på onsdag 18. september 2019, klokken 20:51
AP1 starter å redusere farten ved skiltene, mens AP2 starter å redusere farten alt fra 20 til 1000 meter inne i lavere fartssone...
Det er visuelt VS GPS og GPS kan være veldig upresist pga upresise kartdata
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

geear

Mulig kartdataene er dårlige, men all den infoen kunne de sikkert hentet inn fra AP1-biler på veien, og endret logikken litt slik at den startet retardasjon FØR skiltene. Eller i det minste kunne de latt oas brukere av AP2-biler rapportere inn fartsgrenser med en knapp, de kunne til og med sendt med video av siste sekunders kjøring så de kunne verifisert fartsskiltene, så hadde behovet for skiltavlesning blitt sterkt redusert.

Motorwatt

Det finnes flere løsninger Tesla kunne ha brukt. Bla. a. har Google nå også fartsskilt i sine databaser, og de kan Tesla sikkert få tilgang til hvis de vil betale litt. Det er kun viljen det står på, men stabeisen EM skal absolutt gjøre alt selv, og gir blaffen i sine brukere. Han kan sikkert betale Mobileye også. Arrgh...
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

1000kwh

Er det bare hos meg at skjermene har fått vesentlig bedre respons.

Har i lengre tid irritert meg over at spotify, kart osv lagger noe voldsomt. Og volumkontrollen har også vært veldig treg. Den spratt mellom hakkene uten pause nå med 32.2.2

geear

Prøver du å gi meg forhåpninger (igjen) om en spotify som ikke hakker? Har blitt skuffet litt for mange ganger nå... og ja, volumkontroll som lagger er dessverre velkjent her i gården. Madammen har null tålmodighet og rekker å skru opp altfor mange hakk i påvente av volumøkning.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA