Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kjøp av inventory nå noen mnd før refresh?

Startet av Golding, tirsdag 04. juni 2019, klokken 14:58

« forrige - neste »

Mao

Sitat fra: andreasoe på søndag 23. juni 2019, klokken 09:58
Noen som vet hva small refresh 4 har vs small refresh 3?

Tesla har vel ikke for vane å offentliggjøre innholdet i slike endringer, men etter å ha kjørt noen mil i ny S100D med denne "MI04"-koden er jeg ganske sikker på at bedre støydemping er en del av forbedringen.
MB EQC, grå (2020)
S100D, rød (2019)
Kia Soul EV Exclusive, sort/rød (2016)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Solgt: P85+ Signature (2013), P85D Ludi (2015), S100D (2017), Hyundai Kona (2019), Kia e-Niro (2019)
Reservert: Model Y, Enyaq, Mach-e

kirky

Det mener jeg også! Det dumme er at asfalten rundt byen her er så ekstremt grov at selv ikke ny Model S klarer å holde den ute helt. Men kjøreturen hjem fra levering var mest på "normal" asfalt og den var veldig stille. Herlig.
2019 Long Range S, HW3, CCS.

FizCarloz

Sitat fra: Mao på søndag 23. juni 2019, klokken 22:52
Sitat fra: andreasoe på søndag 23. juni 2019, klokken 09:58
Noen som vet hva small refresh 4 har vs small refresh 3?

Tesla har vel ikke for vane å offentliggjøre innholdet i slike endringer, men etter å ha kjørt noen mil i ny S100D med denne "MI04"-koden er jeg ganske sikker på at bedre støydemping er en del av forbedringen.
Hvordan ser du koderne etter du har fått bilen? Link til specs documentet forsvinder fra administrer siden.


Sent from my iPhone using Tapatalk

kirky

Da tror jeg du må bruke noe API og app eller noe. Hva er ca VIN-nummer?
2019 Long Range S, HW3, CCS.

FizCarloz

Sitat fra: kirky på søndag 23. juni 2019, klokken 23:41
Da tror jeg du må bruke noe API og app eller noe. Hva er ca VIN-nummer?
305 men min erfaring er at det heller ikke er en eksakt vitenskap. Jeg har bla. EAP hw2.5 på en inventory produsert i april som ikke 'burde la seg gjøre' og det fremgik heller ikke av bestillingen.

Og nei det er ikke en prøveperiode har forsikret meg hos Tesla.


Sent from my iPhone using Tapatalk

kirky

Oki, har ikke sett så nøye. Men trenden har vært at AP3 = Small Refresh 4 også = MI04 mener jeg.
2019 Long Range S, HW3, CCS.

andreasoe

Sitat fra: FizCarloz på søndag 23. juni 2019, klokken 23:43
Sitat fra: kirky på søndag 23. juni 2019, klokken 23:41
Da tror jeg du må bruke noe API og app eller noe. Hva er ca VIN-nummer?
305 men min erfaring er at det heller ikke er en eksakt vitenskap. Jeg har bla. EAP hw2.5 på en inventory produsert i april som ikke 'burde la seg gjøre' og det fremgik heller ikke av bestillingen.

Og nei det er ikke en prøveperiode har forsikret meg hos Tesla.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Hvordan sjekket de dette? Hadde også full autopilot tilgang men usikker på om det er noe prøveperiode..

MuskElBil

Logg inn på Teslakonto og sjekk om det ligger mulighet for å kjøpe oppgradering av AP der.
2019 TMS 100D Deep Blue Metallic FSD

Vegard Winther

Jeg har nå kun standard AP på min 100D som jeg hentet i går. (Utrolig kjipt å miste Auto Lane Change.)

Sjekket MyTesla. Ingen mulighet til oppgradering til FSD der. Er det vanlig?

FizCarloz

Sitat fra: andreasoe på tirsdag 25. juni 2019, klokken 23:26
Sitat fra: FizCarloz på søndag 23. juni 2019, klokken 23:43
Sitat fra: kirky på søndag 23. juni 2019, klokken 23:41
Da tror jeg du må bruke noe API og app eller noe. Hva er ca VIN-nummer?
305 men min erfaring er at det heller ikke er en eksakt vitenskap. Jeg har bla. EAP hw2.5 på en inventory produsert i april som ikke 'burde la seg gjøre' og det fremgik heller ikke av bestillingen.

Og nei det er ikke en prøveperiode har forsikret meg hos Tesla.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Hvordan sjekket de dette? Hadde også full autopilot tilgang men usikker på om det er noe prøveperiode..

Jeg spurgte ham selgeren fra Tesla flere ganger (senest for nogen dage siden ref. denne tråden) og beskeden var klar og tydelig.

VWspirit

Jeg fikk også EAP i min Hw 2.5, garantert i fra klargjører og selger😊
Har heller ingen oppgraderings muligheter.
Bosted:Steine, Vestvågøy...*Heggedal, Asker
-----------------------------------
Jaguar I-Pace 2019
Tesla S100D Pearl White 2019
Think 2011 Sort 2+2 Li (bygd om fra zebra)
*Think 2009 Sort, Li (bygd om fra zebra)
*Think 2002 Sort, 3x25A 230V hurtiglader
*Citroen Saxo 2002 Blå met.
*VW Golf Citystromer 1998 56600km

FizCarloz

Sitat fra: VWspirit på torsdag 27. juni 2019, klokken 07:49
Jeg fikk også EAP i min Hw 2.5, garantert i fra klargjører og selger
Har heller ingen oppgraderings muligheter.
Hva starter din VIN med? Kanskje der er en sammenhæng her :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

VWspirit

Sitat fra: FizCarloz på torsdag 27. juni 2019, klokken 08:20
Sitat fra: VWspirit på torsdag 27. juni 2019, klokken 07:49
Jeg fikk også EAP i min Hw 2.5, garantert i fra klargjører og selger
Har heller ingen oppgraderings muligheter.
Hva starter din VIN med? Kanskje der er en sammenhæng her :)

299


Sent from my iPhone using Tapatalk
Bosted:Steine, Vestvågøy...*Heggedal, Asker
-----------------------------------
Jaguar I-Pace 2019
Tesla S100D Pearl White 2019
Think 2011 Sort 2+2 Li (bygd om fra zebra)
*Think 2009 Sort, Li (bygd om fra zebra)
*Think 2002 Sort, 3x25A 230V hurtiglader
*Citroen Saxo 2002 Blå met.
*VW Golf Citystromer 1998 56600km

Golding

Virker som inventory med HW2.5 har EAP, mens de med HW3 kun har AP?

Stark

Har også EAP på vår S75D hw2,5 som jeg hentet ut som inventory for 2 uker siden.
Ingen oppgradering til FSD tilgjengelig. Spec er ikke angitt med EAP og selger mente at den kun skulle ha basic AP når keg kjøpte.
299 chassie.

Tipper vell at den blir borte ganske snart.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA