Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kjøp av inventory nå noen mnd før refresh?

Startet av Golding, tirsdag 04. juni 2019, klokken 14:58

« forrige - neste »

Vidar1979

Sitat fra: Thomas Parsli på mandag 17. juni 2019, klokken 15:02
Sitat fra: Vidar1979 på mandag 17. juni 2019, klokken 14:25
Bilkjøp er gjerne ikke helt rasjonelle uansett. En X hadde passet bedre til mine behov men trigget ikke følelsene mine på linje med S og det er noe med å kjøpe det man har lyst på.

Da var kanskje Model S stor nok for deg/dere?
Folk kjøper da X i 6-seter konfigurasjon som på mange måter er langt mindre anvendbart enn bagasjerommet i en S.

Mange familier klarer seg også med mindre biler enn S og X.



andreasoe

Sitat fra: Vegard Winther på mandag 17. juni 2019, klokken 19:31
Er neppe en prøveversjon. Da skal du i såfall være opplyst om det.
Så har du EAP med summon og park assist, så har du det nok til odel og eie.

Står fsd upgrade availiable i specs. På invoice står det ikke engang autopilot:p ifølge selger har bilen «autopilot» som jeg da antok var den første pakken.. har lenker specs i denne tråden tidligere.

Hrc

Har hentet ut bil med HW3 og kun Autopilot, dermed ikke summon, autopark, etc tilgjengelig. Men i spec står det «Oppgradert Autopilot», og da tolker jeg det som at Summon etc. skal være med. Kommer ikke til å gi meg så lett på det.

Golding

Sitat fra: Hrc på mandag 17. juni 2019, klokken 21:41
Har hentet ut bil med HW3 og kun Autopilot, dermed ikke summon, autopark, etc tilgjengelig. Men i spec står det «Oppgradert Autopilot», og da tolker jeg det som at Summon etc. skal være med. Kommer ikke til å gi meg så lett på det.

Er til å bli surrete av alt dette med autopilot i alle fall. AP/EAP/FSD/«Autopilot»/«Oppgradert autopilot»... Jeg trodde jeg hadde forstått det slik nå at en nyere S nå enten har ingenting, «Autopilot» eller «Oppgradert autopilot», hvor sistnevnte er den tidligere FSD som inkluderer summon, filskifte, autopark. Men kan godt være jeg har misforstått.

I min spec står det kun «Autopilot», så jeg går ut fra det betyr den enkleste autopiloten, og ikke den oppgraderte.

Option codes er:
APBS
APFB
APH4

APH4 skal bety HW3, men de to første aner jeg ikke.

FizCarloz

Sitat fra: Golding på mandag 17. juni 2019, klokken 22:35
Sitat fra: Hrc på mandag 17. juni 2019, klokken 21:41
Har hentet ut bil med HW3 og kun Autopilot, dermed ikke summon, autopark, etc tilgjengelig. Men i spec står det «Oppgradert Autopilot», og da tolker jeg det som at Summon etc. skal være med. Kommer ikke til å gi meg så lett på det.

Er til å bli surrete av alt dette med autopilot i alle fall. AP/EAP/FSD/«Autopilot»/«Oppgradert autopilot»... Jeg trodde jeg hadde forstått det slik nå at en nyere S nå enten har ingenting, «Autopilot» eller «Oppgradert autopilot», hvor sistnevnte er den tidligere FSD som inkluderer summon, filskifte, autopark. Men kan godt være jeg har misforstått.

I min spec står det kun «Autopilot», så jeg går ut fra det betyr den enkleste autopiloten, og ikke den oppgraderte.

Option codes er:
APBS
APFB
APH4

APH4 skal bety HW3, men de to første aner jeg ikke.

Du har rett i det du skriver men det gjelder kun biler med HW3, som enten har autopilot eller full FSD. HW2.5 biler tilgjengeld KAN ha EAP og kan senere oppgraderes til HW3 med full FSD. Det koster 50' (i skrivende stund).

Den inventory jeg har fått i fredags har HW2.5 og hva der tilsyneladende ser ut som oppgradert ap inkl. summon, autopark etc. som var det jeg bevist bestilte.

andreasoe

Hvor kan man 100% finne ut av dette? Kan man se options noe sted?

MuskElBil

#126
Google  ;)

Etter det eg kan sjå betyr:
APH3 - HW2.5
APH4 - HW3
APBS - AP  Ny std autopilot m/TACC, autosteer og confirmed auto lane change
APPB - EAP Enhanced Auto Pilot - oppgradert autopilot (inkl summon, autopark og NoA bl.a.)
APFB = Full Self-Driving Capability (hardware men ikkje aktivert)
APF2 = Full Self-Driving Capability (hardware og aktivert, inkl oppgradering til HW3)

Kommenter gjerne om dere finner meir  :)


2019 TMS 100D Deep Blue Metallic FSD

Golding

Sitat fra: MuskElBil på tirsdag 18. juni 2019, klokken 00:44
Google  ;)

Etter det eg kan sjå betyr:
APH3 - HW2.5
APH4 - HW3
APBS - AP  Ny std autopilot m/TACC, autosteer og confirmed auto lane change
APPB - EAP Enhanced Auto Pilot - oppgradert autopilot (inkl summon, autopark og NoA bl.a.)
APFB = Full Self-Driving Capability (hardware men ikkje aktivert)
APF2 = Full Self-Driving Capability (hardware og aktivert, inkl oppgradering til HW3)

Kommenter gjerne om dere finner meir  :)

Virker logisk og riktig dette. Så det vil si at for dagens Model S (med APH4/HW3) så er "Autopilot" = APBS/APFB og "Oppgradert autopilot" = APF2, om jeg skjønner det riktig!

Mener derimot å ha sett flere plasser at flere har fått levert biler i det siste med "Oppgradert autopilot"/EAP/FSD selv om det ikke stod i spec, men kan godt tenkes det er prøvetilbud/teaser for å få folk til å oppgradere senere.

MuskElBil

Sitat fra: Golding på tirsdag 18. juni 2019, klokken 11:35
Sitat fra: MuskElBil på tirsdag 18. juni 2019, klokken 00:44
Google  ;)

Etter det eg kan sjå betyr:
APH3 - HW2.5
APH4 - HW3
APBS - AP  Ny std autopilot m/TACC, autosteer og confirmed auto lane change
APPB - EAP Enhanced Auto Pilot - oppgradert autopilot (inkl summon, autopark og NoA bl.a.)
APFB = Full Self-Driving Capability (hardware men ikkje aktivert)
APF2 = Full Self-Driving Capability (hardware og aktivert, inkl oppgradering til HW3)

Kommenter gjerne om dere finner meir  :)

Virker logisk og riktig dette. Så det vil si at for dagens Model S (med APH4/HW3) så er "Autopilot" = APBS/APFB og "Oppgradert autopilot" = APF2, om jeg skjønner det riktig!

Mener derimot å ha sett flere plasser at flere har fått levert biler i det siste med "Oppgradert autopilot"/EAP/FSD selv om det ikke stod i spec, men kan godt tenkes det er prøvetilbud/teaser for å få folk til å oppgradere senere.


Mest sannsynlig 60 dagers prøvetilbud.
https://www.tesla.com/no_NO/support/autopilot-trial

Kjem nok litt an på bestillingstidspunkt også.
Få inventorybiler igjen nå (ca 10 stk) med betalt EAP eller FSD.
I mai hadde nesten alle inventory EAP, men rundt månedsskifte vart de degradert til AP, og prisen senket ytterligere ca 20-25k.
Desse kan ikkje lengre oppgraderes til EAP.  Alternativet er forenkla std autopilot, eller betale for oppgradering til FSD for å få summon, autopark og navigate on autopilot som visstnok koster 50k FØR utlevering, og ein del meir etter utlevering.

Betalt EAP "Oppgradert autopilot" = APPB
Betalt FSD "Full self driving"  = APF2
2019 TMS 100D Deep Blue Metallic FSD

kirky

Hentet ut Long Range / 100D i går, vin 3094xx, CSS-klar, HW3, Small Refresh 4 etc. For en bil, det har skjedd mye på 2+ år. Forrige var vel vin 170xxx omkring 75D, så nesten 140k biler siden den gang. Ingen knirk eller ulyder, alt er tight, skikkelig premium - og enda bedre støydempet, ingen tvil. "Trenger" ikke Raven-rekkevidden når man har 100kw, selv om den sikkert er kjekk i ny og ne, demperne er også mer enn bra nok, har ikke kjørt en annen bil som har noe bedre. Får glede seg til de evt om man bytter om 1 år eller 2 til nytt interiør etc.

100K i rabatt, "gratis lån" og gratis lading. Fikk god pris for 75D så byttet opp ble så godt som gratis. Litt styr å bytte bil (finn-annonse, salgsprosess etc) men verdt det.
2019 Long Range S, HW3, CCS.

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

TeslaK

Litt OT, men hvor raskt håndteres lånesøknaden til DNB ifm. kjøp? Grunnen til at jeg spør er denne teksten på MyTesla:

Du kan søke om finansiering senest 30 dager før den planlagte leveringsdatoen med en av de foretrukne partnerne våre:
2019 Tesla Model S Performance
2022 Tesla Model 3 RWD

Joachim@sancon.no

Sitat fra: TeslaK på søndag 23. juni 2019, klokken 07:52
Litt OT, men hvor raskt håndteres lånesøknaden til DNB ifm. kjøp? Grunnen til at jeg spør er denne teksten på MyTesla:

Du kan søke om finansiering senest 30 dager før den planlagte leveringsdatoen med en av de foretrukne partnerne våre:

Nå har jeg kjøpt mine 3 Tesla via samme selger og alle med dnb lån. Sist gang tok det en halv dag da jeg hadde frivillig  kredittsperre som måtte oppheves. Så min erfaring er ganske umiddelbart.


FizCarloz

Sitat fra: TeslaK på søndag 23. juni 2019, klokken 07:52
Litt OT, men hvor raskt håndteres lånesøknaden til DNB ifm. kjøp? Grunnen til at jeg spør er denne teksten på MyTesla:

Du kan søke om finansiering senest 30 dager før den planlagte leveringsdatoen med en av de foretrukne partnerne våre:

Hei, ja ganske umiddelbart. Fik godkjenningen dagen etter.


Sent from my iPhone using Tapatalk

andreasoe

Noen som vet hva small refresh 4 har vs small refresh 3?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA