Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kjøp av inventory nå noen mnd før refresh?

Startet av Golding, tirsdag 04. juni 2019, klokken 14:58

« forrige - neste »

eriksj

Hva er forskjellen på "Oppgradert fastvare for autopilot" og "Fastvare for autopilot" på inventory Model S?
2017 Renault Zoe R90 Z.E. 40 Intens

Golding

Hentet ut min S100D med HW3 på Lillestrøm i går. Heldigvis ingen riper eller andre skavanker og er generelt veldig fornøyd.

Et par skuffelser:
1. Emblemet viser "100D", selv om spec sa "Long Range"
2. Bilen er CCS-klar med kode CH09, men intet CCS-adapter fulgte med. Spurte Delivery om dette, men de var ikke oppdaterte på at S og X nå kommer CCS-klare og kjente ikke til noe adapter. Er det andre som har hentet ut i det siste som har fått med adapter? Jeg vet ikke om det er meninga at det skal følge med, men det er jo litt meningsløst om det ikke gjør det om bilen er CCS-klar. Tenkte uansett jeg skulle få litt mer kjøtt på beinet før jeg kontakter selger.

Mao

Sitat fra: Golding på fredag 28. juni 2019, klokken 11:45
Hentet ut min S100D med HW3 på Lillestrøm i går. Heldigvis ingen riper eller andre skavanker og er generelt veldig fornøyd.

Et par skuffelser:
1. Emblemet viser "100D", selv om spec sa "Long Range"
2. Bilen er CCS-klar med kode CH09, men intet CCS-adapter fulgte med. Spurte Delivery om dette, men de var ikke oppdaterte på at S og X nå kommer CCS-klare og kjente ikke til noe adapter. Er det andre som har hentet ut i det siste som har fått med adapter? Jeg vet ikke om det er meninga at det skal følge med, men det er jo litt meningsløst om det ikke gjør det om bilen er CCS-klar. Tenkte uansett jeg skulle få litt mer kjøtt på beinet før jeg kontakter selger.

Samme her, inventory 100D med HW3 hentet ut i forrige uke. Bilen er CCS-klar (kode CH09), men om jeg husker rett er det vel en egen utstyrskode på bilen som også sier klart at CCS-adapteret ikke følger med. Så selve adapteret må nok kjøpes utenom.
MB EQC, grå (2020)
S100D, rød (2019)
Kia Soul EV Exclusive, sort/rød (2016)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Solgt: P85+ Signature (2013), P85D Ludi (2015), S100D (2017), Hyundai Kona (2019), Kia e-Niro (2019)
Reservert: Model Y, Enyaq, Mach-e

Newbee

Sitat fra: Golding på fredag 28. juni 2019, klokken 11:45
Hentet ut min S100D med HW3 på Lillestrøm i går. Heldigvis ingen riper eller andre skavanker og er generelt veldig fornøyd.

Et par skuffelser:
1. Emblemet viser "100D", selv om spec sa "Long Range"
2. Bilen er CCS-klar med kode CH09, men intet CCS-adapter fulgte med. Spurte Delivery om dette, men de var ikke oppdaterte på at S og X nå kommer CCS-klare og kjente ikke til noe adapter. Er det andre som har hentet ut i det siste som har fått med adapter? Jeg vet ikke om det er meninga at det skal følge med, men det er jo litt meningsløst om det ikke gjør det om bilen er CCS-klar. Tenkte uansett jeg skulle få litt mer kjøtt på beinet før jeg kontakter selger.

Personlig synes jeg 100D gir mer mening enn «Dual Motor».
CCS adapter følger med bilene som er bestilt nye i senere tid. Er bilen deres en inventory produsert før mai? Eller kanskje Teslaselgeren plukker vekk adapterne og selger de?
Kan jeg spørre hva dere betalte for 100D med APHW3 bilene?
Model S "RAVEN" PERFORMANCE LUDICROUS MODE

OCSGAO

#154
Sitat fra: Golding på fredag 28. juni 2019, klokken 11:45
Hentet ut min S100D med HW3 på Lillestrøm i går. Heldigvis ingen riper eller andre skavanker og er generelt veldig fornøyd.

Et par skuffelser:
1. Emblemet viser "100D", selv om spec sa "Long Range"
2. Bilen er CCS-klar med kode CH09, men intet CCS-adapter fulgte med. Spurte Delivery om dette, men de var ikke oppdaterte på at S og X nå kommer CCS-klare og kjente ikke til noe adapter. Er det andre som har hentet ut i det siste som har fått med adapter? Jeg vet ikke om det er meninga at det skal følge med, men det er jo litt meningsløst om det ikke gjør det om bilen er CCS-klar. Tenkte uansett jeg skulle få litt mer kjøtt på beinet før jeg kontakter selger.


Fikk denne meldingen  en mnd før levering (betalte 720110 for en model s 100d rød farge (long range) med vin 309xxx

***********************************************************
Vi er glade for å informere om at din bil nå er kompatibel med CCS Combo 2-lading.

Ved å nå være tilgjengelig på alle Supercharging-stasjoner (med doble uttak) og på kompatibele offentlige ladestasjoner i Europa, gir CCS Combo 2 flere beleilige lademuligheter på tvers av ladenettverket uten at det kreves noen ettermontering.

For å utnytte CCS Combo 2-lading, besøk ditt lokale servicesenter etter 1. juni 2019 for å kjøpe et CCS Combo 2-adapter.

************************************************************

Mao

#155
Sitat fra: Mao på søndag 23. juni 2019, klokken 22:52
Sitat fra: andreasoe på søndag 23. juni 2019, klokken 09:58
Noen som vet hva small refresh 4 har vs small refresh 3?

Tesla har vel ikke for vane å offentliggjøre innholdet i slike endringer, men etter å ha kjørt noen mil i ny S100D med denne "MI04"-koden er jeg ganske sikker på at bedre støydemping er en del av forbedringen.

En annen, og i mine øyne ikke fullt så positiv endring, er at de har byttet fra skinn til et eller annet kunststoff i rattet. Glattere, hardere og generelt mindre behagelig å holde i.

Utenom dette synes jeg også den nye typen UMC er en real nedtur. Nå støtter UMC bare enfase lading opp til 7,4 kW, mot tidligere også 3-fase opptil 22 kW (Edit: det riktige er 11 kW). Riktignok blir UMC nå lettere pga. tynnere kabel, men jeg ville definitivt foretrukket en mer allsidig UMC som også takler 3-fase lading.

Men bortsett fra det er ny TMS 100D/Long Range aldeles strålende  :)
MB EQC, grå (2020)
S100D, rød (2019)
Kia Soul EV Exclusive, sort/rød (2016)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Solgt: P85+ Signature (2013), P85D Ludi (2015), S100D (2017), Hyundai Kona (2019), Kia e-Niro (2019)
Reservert: Model Y, Enyaq, Mach-e

automat

Sitat fra: Mao på søndag 30. juni 2019, klokken 13:18


Utenom dette synes jeg også den nye typen UMC er en real nedtur. Nå støtter UMC bare enfase lading opp til 7,4 kW, mot tidligere også 3-fase opptil 22 kW. Riktignok blir UMC nå lettere pga. tynnere kabel, men jeg ville definitivt foretrukket en mer allsidig UMC som også takler 3-fase lading.

Nå støtter vel ikke gammel UMC mer enn 11kw. I hvertfall gjør ikke min det. Forøvrig en mulighet jeg aldri har brukt. Kun brukt den på schuko.

Nå som type 2 blir mer og mer utbredt, så er strengt tatt viktigheten av en UMC som kan lade på «alt» sterkt redusert.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

Mao

Sitat fra: automat på søndag 30. juni 2019, klokken 16:48
Nå støtter vel ikke gammel UMC mer enn 11kw. I hvertfall gjør ikke min det. Forøvrig en mulighet jeg aldri har brukt. Kun brukt den på schuko.
Nå som type 2 blir mer og mer utbredt, så er strengt tatt viktigheten av en UMC som kan lade på «alt» sterkt redusert.

11 kW er selvsagt riktig, gikk litt fort i svingene der :-)
Men å ta bort støtte for 3-fas er litt kjedelig for en del av oss, selv om ladestasjoner med type 2 heldigvis er blitt mer vanlig med årene både hjemme og på offentlige steder.
MB EQC, grå (2020)
S100D, rød (2019)
Kia Soul EV Exclusive, sort/rød (2016)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Solgt: P85+ Signature (2013), P85D Ludi (2015), S100D (2017), Hyundai Kona (2019), Kia e-Niro (2019)
Reservert: Model Y, Enyaq, Mach-e

TeslaK

Sitat fra: Mao på søndag 30. juni 2019, klokken 20:16
Sitat fra: automat på søndag 30. juni 2019, klokken 16:48
Nå støtter vel ikke gammel UMC mer enn 11kw. I hvertfall gjør ikke min det. Forøvrig en mulighet jeg aldri har brukt. Kun brukt den på schuko.
Nå som type 2 blir mer og mer utbredt, så er strengt tatt viktigheten av en UMC som kan lade på «alt» sterkt redusert.

11 kW er selvsagt riktig, gikk litt fort i svingene der :-)
Men å ta bort støtte for 3-fas er litt kjedelig for en del av oss, selv om ladestasjoner med type 2 heldigvis er blitt mer vanlig med årene både hjemme og på offentlige steder.

De har minsket tverrsnittet på kablene slik at den blir lettere og dermed støtter kun 16A. Da får du 3.7 kW enfas eller 11 kW trefas.
2019 Tesla Model S Performance
2022 Tesla Model 3 RWD

Mao

Sitat fra: TeslaK på søndag 30. juni 2019, klokken 20:32
Sitat fra: Mao på søndag 30. juni 2019, klokken 20:16
Sitat fra: automat på søndag 30. juni 2019, klokken 16:48
Nå støtter vel ikke gammel UMC mer enn 11kw. I hvertfall gjør ikke min det. Forøvrig en mulighet jeg aldri har brukt. Kun brukt den på schuko.
Nå som type 2 blir mer og mer utbredt, så er strengt tatt viktigheten av en UMC som kan lade på «alt» sterkt redusert.

11 kW er selvsagt riktig, gikk litt fort i svingene der :-)
Men å ta bort støtte for 3-fas er litt kjedelig for en del av oss, selv om ladestasjoner med type 2 heldigvis er blitt mer vanlig med årene både hjemme og på offentlige steder.

De har minsket tverrsnittet på kablene slik at den blir lettere og dermed støtter kun 16A. Da får du 3.7 kW enfas eller 11 kW trefas.

UMC gen. 2 støtter IKKE trefas, så 11 kW kan du glemme. Men kabelen støtter 32A via eget adapter.
Det følger med adapter for Schuko (13A/3,0 kW) og blå enfas 16A CEE (3,7 kW). Og så skal det bli mulig å kjøpe adapter for enfas 32A (7,4 kW). That's it!

Ladespesialisten har forresten slike 32A-adaptere for salg http://ladespesialisten.no/index.php/adaptere-til-tesla-umc-gen-2

Se også info på Tesla.com: https://www.tesla.com/no_NO/support/charging-connectors
MB EQC, grå (2020)
S100D, rød (2019)
Kia Soul EV Exclusive, sort/rød (2016)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Solgt: P85+ Signature (2013), P85D Ludi (2015), S100D (2017), Hyundai Kona (2019), Kia e-Niro (2019)
Reservert: Model Y, Enyaq, Mach-e

martinho89

Noen som vet hva nåværende rentekampanje på Model S inventory er?
Hørte rykter om 0,49% ut juni måned - mulig det blir noe annet nå i juli?

kfs

Kampanjen er over for denne gang. Toget med gratis SuC og lav rente forlot perrongen 1.Juli.

Thomas Parsli

Men det er alltid et nytt kvartal neste kvartal ;)
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

noto


Fossilbil

Har de bommet med prisingen her? 

Må da være en god deal? :)



© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA