Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

VW ID.3 vs. konkurrerende biler

Startet av Motorwatt, mandag 08. april 2019, klokken 16:09

« forrige - neste »

Elmo

#105
Sitat fra: elektro på torsdag 29. oktober 2020, klokken 10:54
Prøvekjørte Model 3 i går, i fint vær. Skinnende ren, ny bil. Så vidt fukt på veien. Dette er det sikkert noen som hadde irritert seg over:

Direkte sol 90gr på B-stolpen på helt ren bil gir feilmeldingen "Kamera . . dørstolpe tildekket". 
Må la være å vaske bilen  ;)
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

elektro

Er nok godt oppsummert. Det handler mye om innstilling også. Sett av et par døgn til å se alt Teslabjørn har laget om bilen, også Live sendingene som er uredigert. Har ikke sett halvparten selv altså, men synes dette gir et godt, ærlig inntrykk av hvordan bilen fungerer.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

johagster

Har vært å prøvekjørt ID.3, e-soul, Leaf og Peugeot 2008.
Det er jo bare id3 som skal ha det geniale plassgivende chassiet.

Må si meg skuffet. Kommer fra B-klasse w245, og det er mer plass i den gamle bilen vår, ikke minst i bagasjerommet, -med samme akselavstand. Så veldig revlusjonerende er ikke ID.3 ift plassutnyttelse. Foretrekker faktisk sittestillingen i B-klassen.

Ellers var det beste med bilen betjeningen av gir og headup displayet. Også veldig digg med bakhjulsdrift når man har såpass med moment å ta av.

Barid Bel

Sitat fra: johagster på søndag 22. november 2020, klokken 22:04
Har vært å prøvekjørt ID.3, e-soul, Leaf og Peugeot 2008.
Det er jo bare id3 som skal ha det geniale plassgivende chassiet.

Må si meg skuffet. Kommer fra B-klasse w245, og det er mer plass i den gamle bilen vår, ikke minst i bagasjerommet, -med samme akselavstand. Så veldig revlusjonerende er ikke ID.3 ift plassutnyttelse. Foretrekker faktisk sittestillingen i B-klassen.

Ellers var det beste med bilen betjeningen av gir og headup displayet. Også veldig digg med bakhjulsdrift når man har såpass med moment å ta av.

Vi har også vært igjennom 3-450000 kroners kategori elbiltesting nå (kjøpte til slutt en Niro), og opplevde det samme. Det er akkurat med plass. Jeg synes jeg satt best i model 3 (men den var over budsjett), med id.3 og noen andre på delt 2. plass. Ellers helt enig med head up displayet, det er meget bra.

Flere modeller som kommer neste år (id.4, model y, Skoda id.4 og kanskje ford sin mustang ) skal vel være romsligere biler enn den nåværende generasjonen.
Kia e-Niro MY21
Tesla Model Y Performance forhåpentligvis 2022
Backend dev

Tafsern

Har E-golfen inne på service og har fått ID.3 som lånebil.

Først og fremst: at noen betaler det VW forlanger for denne bilen er for meg et stort mysterium.

Elendige seter, infotainment som overhodet ikke hører hjemme i 2020, grusomme knapper på ratt etc. En pur kjedelig bil å kjøre. Følte meg 10-15 år eldre der jeg satt.

Sorry, men dette var trauste greier.

Lilleverden

Hei

Ja testet også en plus variant av ID3, har idag en GTE, og merket meg stolene med en gang, ikke bra. tror standard setene kommer til å gå i oppløsning etter litt bruk i sømmene, og materialet i dørene var ikke av samme kvalitet, ID4 setene på 1st versjonene er bedre. Nå kan du få topsport setene til vanvittige 28000kr (58kwh) / 19100 kr(77kwh) på h batteri versjonen (2022 modell).

Fikk ikke testet lyden noe særlig, men det tror jeg de fleste har kommentert, jeg finner det litt underlig at de ikke i de nye 2022 modellene som er lagt ut, har lagt til tilvalg for et bedre lydanlegg.

Men 349 000 med det store batteriet er ikke så galt som grunnpris, bare at ekstrautstyret koster.
Tror de må justere prisene igjen. ID3 kommer nok ikke til å bli noe storselger, synd, jeg syns eksteriør design ser bra ut.

Sitat fra: Tafsern på torsdag 17. desember 2020, klokken 08:56
Har E-golfen inne på service og har fått ID.3 som lånebil.

Først og fremst: at noen betaler det VW forlanger for denne bilen er for meg et stort mysterium.

Elendige seter, infotainment som overhodet ikke hører hjemme i 2020, grusomme knapper på ratt etc. En pur kjedelig bil å kjøre. Følte meg 10-15 år eldre der jeg satt.

Sorry, men dette var trauste greier.
VW Golf GTE 2016

Daruu

Erik Arnesen Bryn har ID3 city pure, eller hva den nå heter, til 265k. Da inkludert varmepumpe og metallic-lakk, men uten vinterhjul og serviceavtale. Det kan vel ikke være så ille?
2020 VW Eup range

ihaal

Jeg hadde heller kjøpt en ID3 1st plus på Finn. Der ligger de ute for rundt 310 000, og da får du blant annet vinterdekk, større batteri og ryggekamera med på kjøpet. Spørs på behov så klart, men hvis du lander på 285 med dekk føler jeg du får mer igjen for pengene med en nesten ny 1st plus.
ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

Elbileier fra Sandnes

#113
Har nettopp bestilt en ID.3 58kWh Sport med en god del utstyr, med levering forhåpentligvis til sommeren.
Men jeg innser at hvis jeg hadde kjøpt Cupra Born med samme utstyrsnivå, hadde jeg sannsynligvis spart rundt 30.000 kr. Så jeg vil iallfall anbefale å vurdere denne før man bestiller. Det er jo mer eller mindre samme bilen. Mangler Matrix lys og transportfeste. Trenger man ikke det, er Cupra en bedre deal.
VW ID.3 Sport 10.2022 -
Volvo XC40 P8 12.2020 -
x Leaf 01.2013 - 12.2020

igniztion

Får man ikke Matrix på Cupraen? Bummer. Det er vel verdt de 30.000,- ekstra i min bok.
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

Lilleverden

I'd 3 har blitt for dyr i forhold til andre biler. De MG4 mot rimeligste modellene. Om du ser på tour s så er den bare litt billigere enn ionic 6 (ca 10000) Kr, 15000 mer for en ionic5.
VW Golf GTE 2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA