Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

VW ID.3 vs. konkurrerende biler

Startet av Motorwatt, mandag 08. april 2019, klokken 16:09

« forrige - neste »

ChrHS

Fleire som reagerer på at kampanjen om blant annet vinterhjul og 1st mover club som «kun skulle vare til 16.juli» fortsatt gjelder? Er ikkje dette villedende markedsføring? :(

jonnyjb

Kampanjen var noe bedre før 16. juli, nå må du betale 9900 kr for vinterhjul (dette var tidligere gratis).
2022 Polestar 2 Standard Range Single Motor (2022)
2020 VW ID.3 1st (2021) - solgt
2019 Opel Ampera (2013) - solgt
2007 Opel Corsa (2007) - vraket
2002 Mitsubishi Galant (1995) - solgt

Radiobil1

Etter prøving og tenking rundt ID3, så bestemte vi oss for å beholde Golfen litt til.
Vi følte det var for liten forskjell mellom dem etter å ha satt plusser og minuser til å forsvare å legge 250k på bordet.

Mange nye elbiler kommer ila 2021, så får vi se da om noe frister.

daktari

Kan ikke si annet enn at ID3 ser romslig ut!
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

jonnyjb

Tanken "modellbiler i forskjellig skalaer" dukket fort opp når jeg så det bildet der  :D
2022 Polestar 2 Standard Range Single Motor (2022)
2020 VW ID.3 1st (2021) - solgt
2019 Opel Ampera (2013) - solgt
2007 Opel Corsa (2007) - vraket
2002 Mitsubishi Galant (1995) - solgt

Electric cars in Norway

ID.3 "stor som Passat inni" og Golf størrelse sett fra utsiden. Det var jo reklamen og jeg synes det stemmer etter å ha sittet i ID.3. Romslig, vil jeg si. Likte den bilen :+1:

Øyvind.h

Sitat fra: Electric cars in Norway på søndag 18. oktober 2020, klokken 15:41
ID.3 "stor som Passat inni" og Golf størrelse sett fra utsiden. Det var jo reklamen og jeg synes det stemmer etter å ha sittet i ID.3. Romslig, vil jeg si. Likte den bilen :+1:

Bjørn gikk over med målebånd for å sjekke om påstanden holder vann. Long story short - du får ikke passat størrelse i ID3.

https://m.youtube.com/watch?v=KiMkCQRglwI
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

daktari

Sitat fra: Electric cars in Norway på søndag 18. oktober 2020, klokken 15:41
ID.3 "stor som Passat inni" og Golf størrelse sett fra utsiden. Det var jo reklamen og jeg synes det stemmer etter å ha sittet i ID.3. Romslig, vil jeg si. Likte den bilen :+1:
ja, god plass til bena i baksetet! Litt middels for hodet. Bagasjeplass ikke som en Passat dog.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

femail

Leser i Motor nå, at klagene strømmer inn på id3, både på software og andre saker😰 Kan det medføre riktighet, isåfall tråkig for VW.Finnes det en tråd om fornøyd/ikke fornøyd?😳

Counterpointer

#99
Sitat fra: femail på søndag 25. oktober 2020, klokken 13:08
Leser i Motor nå, at klagene strømmer inn på id3, både på software og andre saker Kan det medføre riktighet, isåfall tråkig for VW.Finnes det en tråd om fornøyd/ikke fornøyd?
Folk har veldig varierende krav til nye biler, noen tåler mye og en god del aksepterer ingenting. Det er klagetråder og grupper på Face for alle nye biler.

Alle har en viss feilprosent.

Det dukker opp tråder som har tydelig tema eller bare svakt relatert. For Polestar 2 er tråden om rekkevidde der mange klager på alt mulig......

Er en tråd om «mine første dager i ID3» som jeg har sett om det her.

femail

Ser ingen grunn til at man skal ha "varierende krav" til en ny bil man gir fra 400000-700000 eks. Da bør bilen være tilnærmelsesvis feilfri😳

Elmo

Sitat fra: femail på søndag 25. oktober 2020, klokken 13:08
Leser i Motor nå, at klagene strømmer inn på id3, både på software og andre saker Kan det medføre riktighet, isåfall tråkig for VW.Finnes det en tråd om fornøyd/ikke fornøyd?
Sitat fra: Counterpointer på søndag 25. oktober 2020, klokken 14:25
Er en tråd om «mine første dager i ID3» som jeg har sett om det her.

Kanskje stille spørsmålet i en ny tråd ?  - hvis det ikke finnes en
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Daniel_0007

Er vel liten grunn å klage på software problemer, de har vel sagt at bilen kom med uferdig software men man kunne vente til neste år for å få bil med mer ferdig software.
Model 3 2019 LR Rwd

elektro

#103
Sitat fra: Counterpointer på søndag 25. oktober 2020, klokken 14:25
Sitat fra: femail på søndag 25. oktober 2020, klokken 13:08
Leser i Motor nå, at klagene strømmer inn på id3, både på software og andre saker Kan det medføre riktighet, isåfall tråkig for VW.Finnes det en tråd om fornøyd/ikke fornøyd?
Folk har veldig varierende krav til nye biler, noen tåler mye og en god del aksepterer ingenting. Det er klagetråder og grupper på Face for alle nye biler.

Alle har en viss feilprosent.

Det dukker opp tråder som har tydelig tema eller bare svakt relatert. For Polestar 2 er tråden om rekkevidde der mange klager på alt mulig......

Er en tråd om «mine første dager i ID3» som jeg har sett om det her.

+1

Husk at Motor skal ha lesere/klikk. Da må de ha bilnyheter. At det er masse «problemer» med VW sin store satsning er brennhett. Og det er heller ikke få som ser på VW som en stor konkurrent eller av andre grunnet fryder seg hvis de opplever noen fartshumper.

Jeg tror mange også er vant med at en eneste feilmelding = feil og servicebehov. Men nå er det etterhvert så mange sensorer og sikkerhetssystemer som plinger og forteller om alt mulig, og kundene forventer at softwaren skal vokse i takt med bilen. Da blir det noen barnesykdommer. Men er det noen ID.3 eiere som har hatt alvorlige feil i praksis, rent fysisk? Untatt at 12V batteriet tappes his noen, som det er en software fix på.

Prøvekjørte Model 3 i går, i fint vær. Skinnende ren, ny bil. Så vidt fukt på veien. Dette er det sikkert noen som hadde irritert seg over:
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Øyvind.h

#104
Skummet igjennom en ID3 gruppe nå og det virker som problemene i all hovedsak er på programvaresiden. En del forskjellige feilmeldinger, blinkende frontlys, krasj på infotainment, død bil pga 12V og naturligvis de sedvanlige app-problemene VAG alltid har hatt. I all hovedsak utfordringer med programvare, ikke hw.
Forventer at problemer i slikt omfang er ryddet av veien før jeg må signere på ID4. Noe kan jeg dog leve med. Svært få biler virker fullstendig frie for diverse sw bugs. Jeg har ikke hat noen helt sw-bug frie biler siste årene i hvert fall, nåværende bil inkludert.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA