Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 495 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: VW ID.3 vs. konkurrerende biler  (Lest 26308 ganger)

Elmo

  • Medlem i Elbilforeningen siden 2013
  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 8404
  • Elbileiere gjør det med spenning.
    • Vis profil
    • Elmo
Sv: VW ID.3 vs. konkurrerende biler
« Svar #105 på: Torsdag 29. Oktober 2020, klokken 18:08 »
Prøvekjørte Model 3 i går, i fint vær. Skinnende ren, ny bil. Så vidt fukt på veien. Dette er det sikkert noen som hadde irritert seg over:

Direkte sol 90gr på B-stolpen på helt ren bil gir feilmeldingen "Kamera . . dørstolpe tildekket". 
Må la være å vaske bilen  ;)
« Siste redigering: Torsdag 29. Oktober 2020, klokken 18:09 av Elmo »
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 - HW2.5 - FW: 2020.36.11   og Seat Mii 2020. 
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

elektro

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 2145
    • Vis profil
Sv: VW ID.3 vs. konkurrerende biler
« Svar #106 på: Torsdag 29. Oktober 2020, klokken 22:17 »
Er nok godt oppsummert. Det handler mye om innstilling også. Sett av et par døgn til å se alt Teslabjørn har laget om bilen, også Live sendingene som er uredigert. Har ikke sett halvparten selv altså, men synes dette gir et godt, ærlig inntrykk av hvordan bilen fungerer.
2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015
Fisker Ocean, reservert 30/10/2020 (referral V4FAK3 )
IONIQ 5 «Project 45» tildelt 22/3/2021, KANSELLERT

johagster

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 9
    • Vis profil
Sv: VW ID.3 vs. konkurrerende biler
« Svar #107 på: ſøndag 22. November 2020, klokken 22:04 »
Har vært å prøvekjørt ID.3, e-soul, Leaf og Peugeot 2008.
Det er jo bare id3 som skal ha det geniale plassgivende chassiet.

Må si meg skuffet. Kommer fra B-klasse w245, og det er mer plass i den gamle bilen vår, ikke minst i bagasjerommet, -med samme akselavstand. Så veldig revlusjonerende er ikke ID.3 ift plassutnyttelse. Foretrekker faktisk sittestillingen i B-klassen.

Ellers var det beste med bilen betjeningen av gir og headup displayet. Også veldig digg med bakhjulsdrift når man har såpass med moment å ta av.

Barid Bel

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 79
    • Vis profil
Sv: VW ID.3 vs. konkurrerende biler
« Svar #108 på: Tirsdag 15. Desember 2020, klokken 23:51 »
Har vært å prøvekjørt ID.3, e-soul, Leaf og Peugeot 2008.
Det er jo bare id3 som skal ha det geniale plassgivende chassiet.

Må si meg skuffet. Kommer fra B-klasse w245, og det er mer plass i den gamle bilen vår, ikke minst i bagasjerommet, -med samme akselavstand. Så veldig revlusjonerende er ikke ID.3 ift plassutnyttelse. Foretrekker faktisk sittestillingen i B-klassen.

Ellers var det beste med bilen betjeningen av gir og headup displayet. Også veldig digg med bakhjulsdrift når man har såpass med moment å ta av.

Vi har også vært igjennom 3-450000 kroners kategori elbiltesting nå (kjøpte til slutt en Niro), og opplevde det samme. Det er akkurat med plass. Jeg synes jeg satt best i model 3 (men den var over budsjett), med id.3 og noen andre på delt 2. plass. Ellers helt enig med head up displayet, det er meget bra.

Flere modeller som kommer neste år (id.4, model y, Skoda id.4 og kanskje ford sin mustang ) skal vel være romsligere biler enn den nåværende generasjonen.
Kia e-Niro MY21
Student, evig frustrert over linux

Tafsern

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 275
    • Vis profil
Sv: VW ID.3 vs. konkurrerende biler
« Svar #109 på: Torsdag 17. Desember 2020, klokken 08:56 »
Har E-golfen inne på service og har fått ID.3 som lånebil.

Først og fremst: at noen betaler det VW forlanger for denne bilen er for meg et stort mysterium.

Elendige seter, infotainment som overhodet ikke hører hjemme i 2020, grusomme knapper på ratt etc. En pur kjedelig bil å kjøre. Følte meg 10-15 år eldre der jeg satt.

Sorry, men dette var trauste greier.

Lilleverden

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 7
    • Vis profil
Sv: VW ID.3 vs. konkurrerende biler
« Svar #110 på: ſøndag 23. Mai 2021, klokken 13:00 »
Hei

Ja testet også en plus variant av ID3, har idag en GTE, og merket meg stolene med en gang, ikke bra. tror standard setene kommer til å gå i oppløsning etter litt bruk i sømmene, og materialet i dørene var ikke av samme kvalitet, ID4 setene på 1st versjonene er bedre. Nå kan du få topsport setene til vanvittige 28000kr (58kwh) / 19100 kr(77kwh) på h batteri versjonen (2022 modell).

Fikk ikke testet lyden noe særlig, men det tror jeg de fleste har kommentert, jeg finner det litt underlig at de ikke i de nye 2022 modellene som er lagt ut, har lagt til tilvalg for et bedre lydanlegg.

Men 349 000 med det store batteriet er ikke så galt som grunnpris, bare at ekstrautstyret koster.
Tror de må justere prisene igjen. ID3 kommer nok ikke til å bli noe storselger, synd, jeg syns eksteriør design ser bra ut.

Har E-golfen inne på service og har fått ID.3 som lånebil.

Først og fremst: at noen betaler det VW forlanger for denne bilen er for meg et stort mysterium.

Elendige seter, infotainment som overhodet ikke hører hjemme i 2020, grusomme knapper på ratt etc. En pur kjedelig bil å kjøre. Følte meg 10-15 år eldre der jeg satt.

Sorry, men dette var trauste greier.
VW Golf GTE 2016

Daruu

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 119
    • Vis profil
Sv: VW ID.3 vs. konkurrerende biler
« Svar #111 på: Onsdag 15. ſeptember 2021, klokken 08:45 »
Erik Arnesen Bryn har ID3 city pure, eller hva den nå heter, til 265k. Da inkludert varmepumpe og metallic-lakk, men uten vinterhjul og serviceavtale. Det kan vel ikke være så ille?
2020 VW Eup range

ihaal

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 208
    • Vis profil
Sv: VW ID.3 vs. konkurrerende biler
« Svar #112 på: Onsdag 15. ſeptember 2021, klokken 10:33 »
Jeg hadde heller kjøpt en ID3 1st plus på Finn. Der ligger de ute for rundt 310 000, og da får du blant annet vinterdekk, større batteri og ryggekamera med på kjøpet. Spørs på behov så klart, men hvis du lander på 285 med dekk føler jeg du får mer igjen for pengene med en nesten ny 1st plus.